baloncuklar

4 Mayıs 2011

SALATALIK VE KİMYONLU PATATES SALATASI


Tüm ziyaretçilerime günün ilk saatlerinden günaydınn.Hepimizin günümüz aydın,sofralarımız bereketli olsun.
Daha kahvaltı etmemişken salata tarifiyle güne başlamak nasıl olur.))  Bilemem ama sırada yazılmayı  bekleyen bir sürü tarif  sıra bende diye basbas bağırınca bugünün talihlisi  yapımı kolay ama cok lezzetli ve cok sevdiğim bu salata oldu.
Ben de ev halkı sevdiceklerim uyanmadan erkenden tarifimi yazıp kahvaltı hazırlamaya gidiyorumm…
Bu salatayı Selmamızın Kur-an ziyafetinde de  yapmıştım o gün kalabalık misafirimiz geliceği için tarifi iki katı malzemeyle hazırlamıstım. Yapımı kolay,yemesi leziz salatamızın işte tarifi;

MALZEMELER:
5  Adet orta boy patates
2  Adet salatalık
3 veya 4  diş sarımsak
1 Çay kaşığı dolusu kimyon
2 Su bardağı dolusu yoğurt  (Az gelirse biraz daha artırın)
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1Bağ dereotu (Bağ küçükse 2 adet)
 Tuz (salatalarda tuz yerine tuzot daha lezzet veriyor,tercih sizin)

 HAZIRLANISI:
-Patatesleri haşlayıp soğuyunca kabuklarını soyup çukur  bir kabın içine rendeleyin.İçine
salatalığı ve sarımsakları rendeleyin.Yıkayıp kuruttuğunuz dereotlarını ince,ince doğrayın.Kimyon,tuzot ve zeytinyağını ilave edip iyice karıştırıp servis tabağına alın.
                                                                                                          Afiyet olsun.

       Gelinim sarımsak yemediği  icin bir kısmını da sarımsaksız yaptım.


16 yorum:

Yeşim dedi ki...

Patates salatan harika görünüyor canım ellerine sağlık.

olsada yesek suzan dedi ki...

pratik ve lezzetli olmuş kimyon da varsa tama bana göre ellerine sağlık...

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm ellerine sağlık olsun:)
kimyon harika bir baharat:) patatese de çok yakışıyor:) patatesli börekte veya poğaçada hep katarım harcına bende:)
sevgiler benden:)

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık salatan hari
ka öpüyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm nefis olmuş
ellerin dert görmesin canım kimyon patatese çok yakışıyor

Aycan dedi ki...

Canım benim,salatan tam benlik olmuş.Ellerine kollarına sağlık.En yakın zamanda deniyeceğim.

Çok öptüm.

Hayat Penceremden dedi ki...

Kimyonun girdiği herşeyı çok severım ellerine sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

bu salatayı çok severim ama kimyonu hiç denememiştim.görüntüye bakınca harika olmuş canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

Adsız dedi ki...

benimde en sevdiğim salatalardan biri kimyonlu denememiştim...ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

Unknown dedi ki...

Sabah kahvaltıda bile yerim ben bu salatayı..
Ellerine sağlık canım
Çok güzel görünyor.
Öpüyorum.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Mımmm pek leziz bir tarif. Ellerine sağlık canım..

anneanneninemekleri dedi ki...

Patates salatasını çok severim en kısa zamanda deniyeceğim,ellerine sağlık,sevgiler

yedirenk dedi ki...

HIM HIM NEFİS ELLERİNE SAĞLIK....

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

patates ve kimyon! enfess :)) ellerine saglik canim .. sicacik sevgi ve selamlarla..

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

Cafe Pepela dedi ki...

Ablacığım merhabalar..
Bu tarz salatalara asla hayır diyemem. Patates ve baharat delisi olarak 7/24 yiyebilirim :)

Ellerinize, gönlünüze sağlık..

( Anneler günü yazınıza yorum bırakmaya çalıştım lakin başaramadım. Öyle içten yazmışsınız ki , yüreğim titredi. Anneciğinize ve babacığınıza Rahman cc rahmet eylesin. Nur içinde yatsınlar inşaAllah. Rabbim sizlere ve ailenize uzun ömürler versin. )

Kalbi sevgi ve selamlarımla