baloncuklar

1 Mayıs 2011

KAJULU BOL YEŞİLLİKLİ PİLAV


Tüm ziyaretçilerime haftanın son gününden merhabalar.Bugün sizlerle farklı bir lezzete sahip pilav tarifi paylaşıcam.TV de şefler yarışıyor programında görüp muhakkak denemeliyim diyerek yaptığım,ailemden ve misafirlerimden  geçer not alan kajulu pilav  misafir davetlerinizde  masanıza farklı bir lezzet katacaktır.
Fakat yarışmada şef pirinci haşlayıp erittiği tereyağıyla karıştırıp diğer malzemeleri ilave ederek hazırlamıştı.Ben bazen öyle yapıyorum,misafirlerimize yaparken daha lezzetli ve tane tane olduğu için pirinci kavurarak hazırlıyorum.
PÜF NOKTALARI:
Pilav için verdiğim su miktarı pirince göre değişebilir.Ona dikkat edin ki lapa bir pilavınız olmasın.
Pilavi ister sade suyla yapın,isterseniz yarı yarıya ev yapımı tavuk veya et suyuyla hazırlarsanız lezzeti daha da artırırsınız. (Önümüzdeki günlerde sizlerle ev yapımı tavuk ve et suyu tarifimi de paylaşıcam insallah.)
Pilavınızı kavurup sıcak suyunu ilave edince muhakkak kısık ateşte pişirin.
Yeşillikleri muhakkak ister havlu peçete arasında,ister sebze kurutucusuyla kurutun.
Fakat ben dün akşam evde maydanoz kalmadığını farkedince sadece dereotu dogradım.Siz benim gibi son anda farketmeyip önceden hazırlayın.)))  ve her iki yesilliği de dograyın.
İnsallah daha sonra maydanoz ve dereotlu bol yeşillikli olarak yapar tekrar resimler sizlerle paylaşırım.)

MALZEMELER:
2 Su bardağı pirinç
1 Su bardağı kaju
2 Yemek kaşığı sıvıyağ
1 Yemek kaşığı tereyağ
1 rer  bağ maydanoz ve dereotu
3,5 – 4   su bardağı sıcak su ( Arzunuza bağlı,yarısı tavuk suyu veya etsuyu)  
Tuz  

HAZIRLANISI:
Önce pirinci bol suyla nişastası kalmayıncaya kadar yıkayıp tel süzgeçte suyunu süzdürün,
Tencereye  yağları alıp,içine pirinci de ilave ederek pirinçler şeffaflaşıp birbirinden ayrılıncaya kadar kavurun,sıcak suyunu ve tuzunu ilave ederek,ocağın da altını kısarak pişmeye bırakın.
Pilav pişerken yıkayıp kuruttuğunuz yeşillikleri ince ince doğrayın.
Kajuyu rondo da irili ufaklı olucak şekilde çekin.
Pilav pişince ocağı söndürüp,kajuyu ve yeşillikleri ilave edip tahta kaşıkla karıştırıp kapağını kapatarak demlenmeye bırakın.
                                      Afiyet olsun.

14 yorum:

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

merhabalar ne güzel bir pilav olmuş ellerinize sağlık açıklamalar içinde teşkkürler afiyet olsun
sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

çok farklı bir pilav olmuş canım.görüntü süper.ellerine sağlık.öpüyorum.

kalpkurabiye dedi ki...

kaju fıstığı bende ızgara tavuk tadı bırakıyor her yediğimde:) çok ilginç bir kokusu var:)
pilava çok yakışmıştır diye düşünüyorum ablacım bu sebepten:)
ellerine sağlık olsun:)
bu arada hemşehri sayılırmışız:) çok memnun oldum:)

Rozerin'in Annesi dedi ki...

ellerine saglik..harika gorunuyor..optum..

olsada yesek suzan dedi ki...

kajuyu çok severim eminim pilavda da güzel olmuştur ellerine sağlık....

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok güzel ama bol kalorili bir pilav olmuş ellerine sağlık,sevgiler

Unknown dedi ki...

Kajuyu severim ama pilavın içinde tasavvur edemedim şu an tadını?
Siz sevmişsiniz afiyet olsun Sevalciğim bizim evdekiler bademli pilavı bile çok sevmezken deneme imkanım olmayacak demektir eline sağlık
sevgiler

Aycan dedi ki...

Çok değişik olmuş canım benim.Ellerine sağlık.Çok öpüyorum seni.


Sevgilerimle;

lezzettabağı dedi ki...

Canım merhabalar, kaju fıstığı sıkça alıp severek tüketenlerdeniz de pilav içinde kullanmak hiç aklıma gelmemişti eminim onada çok yakışmıştır, ellerine sağlık zaten yeşillik de girince o pilav bence muhteşem olmuştur. kocaman sevgiler bıraktım güzel bloğuna..

Unknown dedi ki...

Hiç yemediğim bir lezzet ama çokda merak ettim.
Nefiss görünüyor.İnsanın bir kaşık alsı geliyor.
Ellerine sağlık canım.
Öpüyorum.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Kajuyu çok severim ama pilavda hiç görmemiştim.Pek leziz görünüyor, ellerine sağlık canım.

ahsen58 dedi ki...

merhaba arkadaşım blogunu baktım çok beğendim izlemeye aldım böyle güzel bir site her zaman takibimde olacak sevgiler

Serap Uzun karakazandan dedi ki...

Merhabalar,sayfanıza tesadüfen geldim,güzel değişik tarifler var hepsi için ellerinize saglık.

behlulksn dedi ki...

kajulu pilav ilk defa duyuyorum.denemekte fayda var kajuyu severim birde böyle denemek lazım.elinize saglık sevgiler