baloncuklar

22 Mart 2012

PIRASALI BÖREK. VE İSTANBUL

 Kırmızı gülTüm izleyicilerime,ziyaretçilerime  GÜNAYDIN:)
Geçtiğimiz hafta oğlum bize güzel bir sürpriz yaparak.İzin aldım,yarın ablamın yanına gidelim mi?
Der de biz durur'muyuz:) ?
Oğlumuzun sürpriziyle hemen görev taksimi yapıldı:)Kızımızın sevdiği pırasalı börek için.Eşim markete,ben mutfağa.Ee böreğin yanına pasta olmazsa olmazdı,derken hazırlıklar tamamlandı.
Ertesi gün yola çıkıldı.Düzceye kadar lapa lapa yağan kar ve harika bir kar manzarası eşliğinde yolculuk pek keyifliydi.Düzceden sonra yağmur yağışıyla devam ederken.İzmit ve sonrası istanbul'a güneşle girdik.Yani yolculuğumuz boyunca 1 günde 4 mevsimi yaşadık:)
Kızımızla hasret giderdik,kızımız da bize sürpriz hazırlamış.Halaları amcaları ile ailece toplanıp,bol sohbetli ve lezzetli bir akşam geçirdik:)Bu süre için de;
Aile ziyaretleri yapıldı,Beylik düzü Tüyap seramik fuarı gezildi.Ama ne fuardı,mutfak ve banyo üzerine harika tasarımlı görseller vardı.Her stantı sizlere resimleyebilmek isterdim.Ama o güzellikleri seyretmekten resim çekmek dışarı çıkışta aklımıza gelince sadece Tüyap'ın girişini çekebildik.

Ayaklarım fazla gezmeye müsaade etmediği için kızımla,en kısa Eminönü pastacılar sokağı gezimiz yapıldı.3 Rengi bulunan Puantiyeli  muffın stantlarına bayılındı.O mu bu mu? derken kırmızı puantiyelisi alındı:)
Kızımla kahve dünyasın da kahve keyfi olmazsa olmazdı:)
Kısacık süreyi hasret gidererek,aralara kısa kısa gezmeler ekleyerek geçirip evimize döndük.Neyse lafı daha fazla uzatmadan böreğimizin tarifine geçeyim:) Kızım pırasalı,oğullarımın büyüğü ıspanaklı ve kıymalı küçüğü de peynirli böreğin sevdalısı.İşte bizim evin meşhurr böreklerinden;
                     
                  PIRASALI BÖREK
MALZEMELER:

1 kg.Yufka (5 adet)
1 kg. Pırasa
3 Yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz - Karabiber - pul biber
SOSU İÇİN;
1,5 Ajda çay bardağı süt
1 Ajda çay bardağı yoğurt
1 Ajda çay bardağı zeytinyağı
3 Yumurta (birinin sarısını üste sürmek için ayırın)
ÜZERİ İÇİN; Arzuya göre susam veya çörek otu

HAZIRLANIŞI:
Önce pırasaları yıkayarak,ince ince doğrayıp süzgeçte bekletin.Suları süzülmezse kavrulurken çok su salar)
Tencerede,doğradığınız pırasaları 3 yk.zeytinyağı ile birlikte su eklemeden kısık ateşte kavurun.Tuz,karabiber,pul biber ile lezzetlendirip soğumaya bırakın.
Yumurtaların birinin sarısını ayırıp,tüm sos malzemelerini çukur bir kapta tel çırpıcıyla çırpın.
5 Yufkayı, 2 yufka - 1,5 yufka - 1,5 yufka olarak ayırın.
Büyük boy fırın tepsisine yağlı kağıt serin.Yufkanın birini buruşturarak tepsiye serin ve üzerine çırptığınız sostan sürün.
Üzerine 2.Yufkayı buruşturarak serip yine sos sürün.
Kavurduğunuz pırasanın yarısını yufkanın üzerine her tarafına gelecek şekilde serpiştirerek yayın.
Üzerine 1,5 yufkadan, yarım yufkayı ikiye bölerek pırasaların üzerine serip sos sürün.Üzerine bir yufkayı buruşturarak yerleştirip sos sürün.
Üzerine kalan pırasayı yufkanın her tarafına gelecek şekilde serpiştirerek yayın.
Üzerine kalan 1,5 yufkadan yarım yufkayı ikiye bölerek pırasaların üzerine serip sos sürün.Üzerine bir yufkayı buruşturarak yerleştirirken tepsinin dört bir kenarından yufkayı tepsinin altına doğru biraz kıvırın.
Kalan sosa ayırdığınız yumurta sarısını ekleyerek çırpın.Bu sosu tüm börek dilimlerinin üzerine kaşıkla paylaştırın,yufkaların hiç kuru yeri kalmasın.
Böreği istediğiniz büyüklükte dilimlere keserek üzerine susam veya çörek otu serperek.1 saat kadar dinlendirin.
180 derece fırında altı üstü kızarıncaya kadar pişirin.
Susam,çörek otunu arzunuza göre birlikte de serpebilirsiniz.Veya sadece birini de serpebilirsiniz.
Ben evde çörek otu kalmadığı için susam serpmiştim.
Size bir püf noktası vereyim:Tepsiye yağlı kağıt sererek böreğinizi hazırlarsanız,sonrasın da tepsi temizliğiniz de kolay olur.Yapışır diye telaşlanmayın,resimde gördüğünüz gibi yapışmıyor.


Aşağıda ki resimde de daha önce dolama şeklinde yaptığım pırasalı börek .Büyük boy yuvarlak borcama 3 adet yufka yeterli gelmişti.

                                Afiyet olsun...




36 yorum:

Kiremithanem dedi ki...

Ablacım günaydın..
Ne mutlu olmuşsundur çocuklarınla birlikte ailen ve akrabalarında birlikte olunca değil mi?
Rabbim ağzınızın tadını bozmasın..
Eminim güzel geçmiştir o gün havalar da yardımcı oluyor bu tür kaçışlara..bende bir kaçsam İstanbul'a şşöyle iki günlüğüne havalar ne sıcak ne soğukken tadını çıkratsam..
Ellerine ve gönlüne sağlık ablacım sarılıyorum sevgiyle..
Güzel bir gün diliyorum sana..öptüm de yanaktan :)

Unknown dedi ki...

Canım ne keyifli bir gün olmuş börekte enfes ellerine sağlık sevgi
lerimle...

durme durme dedi ki...

Mutlu günlerinizi daim olsun. Börek enfes görünüyor. Ellerinize sağlık. Sevgilerle...

kırmızı ekoseli battaniye dedi ki...

ben bu pırasala böreği o kadar çok severim ki....ve oğluşa yapılan börek daha bir lezzetli olmuştur eminim:)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Bobbidi Bibbidi dedi ki...

Bayılırım pırasalı böreğe , bir kac kez arnavut böreği denemem oldu. Kabaklı mantarlı filanda yapıyolar ellerinize sağlık :)

neslice tarifler dedi ki...

Sürpriz yapmaya da yapılmasına da bayılırım. Ne iyi etmişsiniz. Ya Seval Hanım böreklerinizi gördükçe karnımın gurultusu arttı. Ellerinize sağlık olsun..

siyah kuğu dedi ki...

Günaydın inanınki börek harikaaaa görünüyor henüz kahvaltı etmediğimdenmidir bilmem ama çok leziz duruyot ellerinize sağlık güzel bir hafta geçirmişsiniz umarım bu haftanızda güzel geçer sevgilerimle...

anne eli gibi dedi ki...

günaydın,ne güzel bir gün geçirmişsiniz,istanbula gelince birde yemek yazarıysan eminönüne uğramadan olmaz tabi:)
börekte nefis görünüyor ellerine sağlık canım..

Ferkay dedi ki...

Pırasanın her çekline bayılırım.
Böreğide nefis oluyor. Ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Ne yalan söyleyeyim, İstanbul geziniz bana mutfaktan daha cazip geldi.

Pırasalı böreğiniz için de elinize ve emeğinize sağlıklar dilerim.

Bu güzel gezi ve pırasalı börek paylaşımınız için teşekkür ederim. Sizinle beraber İstanbul'u gezdim, yorulduk ve acıktık, yaptığınız enfes ve lezzetli pırasalı börek ile de acıkan karnımızı doyurduk. Ellerinize sağlık.

Selam ve dualarımla.

AslıASLI dedi ki...

İstanbul'a hoşgeldiniz diyelim o zaman :) Güneş açtı artık burda, havalar çok güzel gidiyor ve siz bu güzel havaya tesadüf etmişsiniz. Çok güzel geçmiş her an, sevdiklerinizle.

Pırasa sevmiyorum pek ama böreğine bayılıyorum. Ellerinize sağlık..

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Harika vakit geçirmişsiniz. Sizin adınıza çok sevindim. Bu arada börekler de konuşuyor hani. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Fincan Teyze dedi ki...

merhaba demek için uğradım ;) börek harika görünüyordu dayanamadım. Elinize sağlık deyim, dedim. sitenizi çok beğendim, izlemeye aldım. Görüşmek dileğiyle...

Hayatın Tatları dedi ki...

börek nefis görünüyor kızınız ne çok sevinmiştir. Hepinizede değişiklik olmuştur.Ohh ne iyi..

Nuraycatasarimlar dedi ki...

Allah çocuklarınla,eşinle mutluluğunu daim etsin canım.Onlarla geçirilen her an güzel.Börek nefis görünüyor tarif için teşekkürler:)

Asiye VURAN dedi ki...

ellerinize sağlık pırasa yemeyen çocuklar için çok güzel bir çözüm aslında ve çok güzel olmuş sevgiler

Şehirler Arası Aşk dedi ki...

Hem siz hem kızınız ne mutlu olmuşunuzdur.Allah daim etsin.
Börek çok güzel gerçekten.Ellerinize sağlık.

Fransali Gelin dedi ki...

oh ohh borege gel borege :) kizinin yerinde olmak isterdim :)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

CANIM SENİN ADINA BEN NE KADAR SEVİNDİM BİLEMEZSİN
ELLERİNE SAĞLIK BÖREK MÜTHİŞ OLMUŞ
:))

ihlamurcum dedi ki...

Allah içinize sindirsin.Bol gezmeler. Ben bu pırasalı böreği hemen denerim, müthiş güzel gözüküyor.

u.aydin dedi ki...

sevalcigim,ayaklarina,yuregine,borek icin de ellerine saglik,sevgilerle hayatim.

lila dedi ki...

Pırasayı yemek olarak yiyemesem de böreğin içinde çok lezzetli geliyor. Bu börek de yanında bir bardak çayla enfes olur. Ellerinize sağlık.
Tahtakale ye birkaç kez gitmiştim ama pastacılar sokağını duymadım. Bir dahaki gidişimde yeri konusunda bana bilgi verebilirseniz mutlu olurum.

~Hülya~ dedi ki...

Çok ama çok severim canım, ellerine sağlık.

Arzu Sözen dedi ki...

nefis bir börek olmuş ellerinize sağlık... keyfiniz daim olsunnn:)

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

sevdiklerinle beraber olunca zamanın nasıl akıp geçtiğini anlayamıyorsun eminim güzel vakit geçirmişsinizdir

böreklerde harika görünüyor ellerine emeklerine sağlık...

Fatoş Öztürk dedi ki...

Merhaba canım ailenle güzel birgün geçirmişsin.Kızınla hasret gidermişsin.Çok mutlu olmuşsundur senin adına sevindim.Ailenle bir ömür boyu mutluluklar dilerim.Tabi Pırasalı böreğin de nefis görünüyor ellerine sağlık.Çok öpüyorum...

MAZES dedi ki...

arkadaşım,iyi gezmişsin,sanki yenilenmişsin gibi duyuyorum sesini,allah hasret çekenleri kavuştursun.
Börek çoook güzel ,ellerine sağılık.

Kuzzine dedi ki...

Günaydın, bol bol yorumlarınız için teşekkürler...Pırasalı börek de nefis görünüyor...ellerinize sağlık; aslını iserseniz kelime doğrulama da ben de kurtulmak istiyorum..yardınmcı olursanız sevinirm :D
sevgiler , çiğdem

durutarifler dedi ki...

Pırasalı böreğe bayılırım
Ellerinize sağlık
Bloğunuzuda çok sevdim
İyi hafta sonları
Sevgiler

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Arkadaşlar,benim için çokk değerli yorumlarınız ve beğenileriniz için,çok çok çokkkkk teşekkürler:))

Sevgili lila; İst.bende pek bilmediğim için adres olarak nasıl tarif edeyim bilemiyorum:)
En olay şekli mısır çarşısın da peynircilerin bulunduğu sokağın karşısında kahve dünyası var.
Kime sorsanız gösterir.
Kahve dünyasının bir tarafında pasta malz satan. ''Fermo''var.Diğer tarafında ki ara sokağa girince ''Yüksel ticaret'' var.Sokağın bitiminde sola dönün az ilerisinde ''Nüans '' var.
Benim bildiğim ve alış veriş yaptığım pasta malz.satan yerler bunlar.Başka bilmiyorum.Ben genellikle nüas ve yüksel ticaretten alıyorum.
Mehmet efendi kahvecisi olan sokağı da sorun.O sokak ta bu anlattıklarıma gidiyor.
Her İst.gidişimde Mehmet efendiden taze kahve.
Kahve dünyasından da damla sakızlı kahve,muhakkak alırım:)

Sevgiler...

SeneminYemekleri dedi ki...

canım ellrine sağlık güzel bir tarif. bende gitmek istiyorum eminönüne malzeme almak için. Bu arada o sumumlar benim canım blog ismim lezzetlibiseyler :))

Unknown dedi ki...

Ablacım en kötü gününüz böyle olsun..
Hep tadı damağınıda kalıcak güzellikte günler geçirin inşallah..
Prasalı böreği tek geçerim..
Ellerine sağlık.
Nefiss görünüyor.

CEPAYNASI dedi ki...

pırasalı börek...
bayılırım:)

Erguvan Vakti dedi ki...

Hasret gidermiş aynı zamanda iyi vakit geçirmişsiniz,çok sevindim.
İstanbul'u ben de çok özledim,o pasta malzemeleri satan dükkanları gezmek isterim.
Sevgilerimle:)

Adsız dedi ki...

keyfiniz mutluluğunuz ve süprizler daim olsun inşallah ...ellerine sağlık seval ablacım bizim dolaptaki pırasalarda sanırım yarın senin nefis böreğinden olacak ellerine sağlık...

Çiçeklendim dedi ki...

Harika gözüküyorr:))eLLERİNİZE SAĞLIK çOK SEVGİLERİMLE.)