baloncuklar

13 Nisan 2012

Kaseleriyle Yenilen Mercimek Salatası ve İçi Dolgulu Patates Topları

Kırmızı gülHayırlı Cumalar dileklerimle.Merhaba arkadaşlar:)
Bugün sizlerle lila rengli dost soframda ki salatalardan çıtır kaseyle başlamak istiyorum.
İçinin alternatifleri sınırsız olan iştah açıcı şık sunumlu,kaseleriyle yenilen bir lezzet:)
Ben içini mercimekli salatayla doldurup servis yaptım.Ama arzu edilen sulu olmayan her tür salatayla,hatta sade tavuk veya et sotelerle de servis yapılabilir.
Tek dikkat etmeniz gereken püf noktası;Kaseleri önceden hazırlayın.Hatta akşamdan da hazırlayabilirsiniz. Ama  içinin salatasını servis zamanı doldurun.Erken doldurursanız kaseler çıtırlığını kaybedip yumuşuyor.
Ayrıca bu salata tariflerimi, Porselen demlik çay saati etkinliğine.http://pasasofram.blogspot.com/
Ayrıca Çay kahve bahane etkinliğinine Marifetane Elif,Haticeye yolluyorum.

ÇITIR  KASE MALZEMELERİ: 
2 Yufka
Zeytinyağı veya sıvıyağ.
Isıya dayanıklı kaseler.

Resmi tıklayarak büyültüp daha detaylı bakabilirsiniz.
HAZIRLANIŞI:
Ben 2 yufkadan yaptım ama siz kişi sayısına göre yufka sayısını azaltır veya çoğaltırsınız.
Önce yufkayı bütün olarak açın,sonra 2 ye katlayarak yarım ay şekline getirin.
Kasenizi saracak büyüklükte ki bir tabağı yufkanın üzerine kapatarak.Tabağın çevresini bıçakla daire şeklinde yuvarlayıp.yan yana daireler kesin.
2 kat olarak kestiğiniz yufka dairesini açıp,bir parçasını parmağınızı yağa batırıp yağlayarak 2.parçayı üzerine  yapıştırın.
Diğer kestiğiniz yufkalara da ayni işlemi uygulayın.
Sonra yufkanın kaseye saracağınız tarafını da parmağınızı yağa batırarak her tarafını yağlayın.Kasenin dışını da yağlayarak,yufkayı kasenin dışına sarın.(Yağı bol sürün ki çıkarması kolay olsun)
Kaseleri tepsiye ters çevirerek dizip,180 - 200 derece ısılı fırında kızarıncaya kadar bekletin.
Fırından çıkınca iyice soğuduktan sonra çok dikkatlice kaseden çıkarın.Kişi sayınızdan 1 - 2  fazlasını yapın,çıkarırken fire verebilirsiniz.
Ben resimde gördüğünüz fincan tabağıyla daireler kestim.2 Yufkadan;7 + 7=14 kase çıktı.
Afiyet olsun...

Çıtır Kaselerin içinde ki Yeşil Mercimek Salatası:


Alttaki resim de,başka bir zaman hazırladığım pirinçsiz sade mercimekli salata.

MALZEMELER:
1,5 Su bardağı yeşil mercimek
1 Su bardağı pirinç
1 Yemek kaşığı zeytinyağı
Arzunuza göre birer tutam;
Taze soğan,maydanoz,nane,dereotu.
2 Adet salatalık turşusu (kornişon değildi,salatalıklar büyüktü)
2 Adet közlenmiş kırmızı biber.
2 - 3 Diş sarımsak (rendeleyin)
Tuz
1 limon suyu (az gelirse ilave yapın)
3 Yemek kaşığı zeytinyağı

HAZIRLANIŞI:
Önce mercimekleri yıkayıp 3 - 4 parmak üzerine çıkacak kadar suyla haşlayıp,süzgeçe boşaltın.Suyu iyice süzülsün.
Pirinci ayrı bir tencerede 1y.k. yağla pilav gibi pişirin.
Diğer malzemeleri küçük form da doğrayarak,soğuyan mercimek ve pirinç ile hepsini salata kasesinin içinde karıştırın.
Damak tadınıza göre tuz ve limon suyunu ilave edin.Zeytinyağını da gezdirip yavaşça son kez karıştırın.
İster öyle servis yapın.İster yufkadan çıtır kaseler hazırlayarak içlerini doldurun.

İÇİ DOLGULU PATATES TOPLARI:




PATATES TOPLARININ MALZEMELERİ:
700 gr. 8 Adet patates (patatesler küçüktü)
2 - 3 Diş sarımsak
1  Limonun suyu
1 Yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz
Patates toplarını bulamak için;
İnce kıyılmış,dereotu veya maydanoz
(Ben kurutulmuş dereotuna buladım)

HAZIRLANIŞI:
Patatesleri güzelce yıkayıp haşlayıp kabuklarını soyarak rendeleyin.
Sarımsakları da rendenin ince tarafıyla rendeleyin.
Limon suyunu zeytinyağını tuzunu ilave ederek,tüm malzemeyi güzelce yoğurun.
Bir tabağa dereotu veya maydanozu incecik doğrayıp hazırlayın.
Yoğurduğunuz patatesten yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp,avucunuz da yuvarlayın.İşaret parmağınızla içlerini oyup kase şekline getirerek dereotu veya maydanoza bulayarak servis tabağınıza dizin.

Patates toplarının iç dolgusu için;
2 Adet orta boy havuç
1 Yemek kaşığı zeytinyağı
2 - 3 Diş sarımsak + Tuz
5 - 6 Yemek kaşığı yoğurt.Yoğurt az gelirse biraz daha ilave edersiniz.
(Ben hazır yoğurdu,tel süzgeçte bekleterek suyunu süzdürüp kullandım.)


HAZIRLANIŞI:
Havuçların kabuklarını temizleyip rendeleyip,zeytinyağıyla tavada soteleyin.
Sarımsakları döverek veya rendeleyerek tuz ilavesiyle yoğurtla karıştırın.
Soğuyan havuç sotesiyle,sarımsaklı yoğurdu karıştırıp patates toplarının içlerini çay kaşığı yardımıyla doldurun.
Not;Ben patates toplarını,dereotum az gelince,kurutulmuş dereotuna buladım.Renkleri de yeşil ve güzeldi ama resimde hoş çıkmamışlar,pek beğenmedim.En iyisi gerçeğinden vazgeçmemek:)

Bunlar daha önce maydanoza bulayarak Aşure günüm 
de yaptığım,patates topları.

Bunlar da,başka bir zaman da yaptığım,içlerini sade sarımsaklı yoğurtla doldurduğum patates topları.


Afiyet olsun...

(Resimlerin üzerini tıklayıp,büyülterek bakabilirsiniz.)



32 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM HER İKİSİDE PEK NEFİS GÖRÜNÜYOR,AFİYETLER OLMUŞ SİZLERE..

Erguvan Vakti dedi ki...

Salatalar süper,sunumlar çok şık,ellerine sağlık,hayırlı cumalar:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok şık çok güzeller ellerine sağlık canım:))

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık hepsi harika
hayırlı cumalar sevgiler.

Unknown dedi ki...

Seval Abla yorumuna istinaden ilk sana geldim hiç vaktim yok buara siparişim var...on marifet benim burdan zaten arkadaşım eski komsum nurhan ablam hep yazılarımda bahsederim ondan en son ördüğü bere ile resmim var...umarım iyisindir kendine iyi bak yaptığına bakamadım sonra dönücem....

u.aydin dedi ki...

iki tarif de muhtesem hayatim,ellerine saglik,mutlu haftasonlari ve hayirli cumalar.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

*mehtap dedi ki...

harika salatalar bunlar..

Özgür Tatlar dedi ki...

Bu ne beceriklilik yaaa..utaniyorum kendimden .

AslıASLI dedi ki...

Seval önce çok teşekkür ederek başlayayım. Ben bu kaselerin hazırlanoşının bu kadar kolay olduğunu bilmiyordum, yapımnı fotoğraflaman öyle iyi olduki benim için :)

Her iki tarifte hem yapımı, hem görüntüsü itibariyle çok hoşuma gitti ellerine sağlık..

Hayırlı cumalar..

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Canım yorumun için teşekkürler. Dukan Diyetinin sırrını sormuşsun. Hiç aç kalmadan, izinli gıdalardan istediğin saatte istediğin kadar yiyebildiğin bir diyet olması beni etkilemişti. Oldum olası sabah 1 kibrit kutusu peynir diye başlayan diyetleri sevmedim ve de uygulayamadım. Eğer yapmayı düşünüyorsan kitabını mutlaka almanı tavsiye ederim. İnternetten de araştırınca birçok bilgi bulursun ama en doğrusu kitapta ve detaylıca yazıyor. Kısaca özet geçeyim ben sana. 4 evre uygulanan bir diyet. 1. evre 2-7 gün arası (vereceğin kiloya göre) sürüyor. Sadece protein ağırlıklı beslenmen gerekiyor. Yani sadece et, süt, yumurta, peynir, yoğurt vs. 2. evreye istediğin kiloya düşene kadar devam ediyorsun ve 2. evrede de bir gün sebze+protein bir gün sadece protein yiyorsun. 3. evrede bazı nişastalı gıdalar da diyete ekleniyor. Verdiğin kiloyu 10 ile çarpıp, o kadar gün uyguluyorsun. 4. evre ömür boyu ama çok kolay. Sadece haftada bir gün protein yiyorsun, kalan günlerde eski yeme düzenine dönebilirsin. Bir de meşhur yulaf kepeğimiz var. 1. evrede günde 1,5 yemek kaşığı, 2. ve 3. evrede 2 yemek kaşığı, 4. evrede 3. yemek kaşığı yulaf kepeği yemelisin. Ben kepeği ekmek yaparak tüketme yolunu seçtim. Henüz denemedim ama birçok tatlı da yapılıyor. Velhasıl canım mükemmel sonuçlara ulaşanlar var ve kilolarını kesinlikle geri almıyorlar. Ben 5. gündeyim. Bugün 1. evrenin son günü ve 2 kilo verdim bile. Eğer düşünüyorsan kesinlikle tavsiye ederim. Sevgiler...

zeynep dedi ki...

İkisi de harika , ellerine sağlık .
Mutlu haftasonları diliyorum , sevgiler.

Fincan Teyze dedi ki...

hepsi birbirinden güzel görünüyor... ellerine sağlık...

Marifetane hobi dedi ki...

Seval hanım tarifleriniz şu an yayında ellerinize sağlık.İki nefis lezzeti bizlerle buluşturduğunuz için teşekkürler, yine beklerim arkadaşım selametle kal sevgiler.

PaSaSofraM dedi ki...

salatan gercektende cok güzel olmus ellerine saglik. katildigin icinde cok tsk.ediyorum yine beklerim:)

mutfagabuyrun dedi ki...

sunumlara bayıldım canım.harika olmuşlar.çanaklarda bir başka güzel olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

lila dedi ki...

Ellerine sağlık. Enfes görünüyorlar. Mutlu haftasonları.

siyah kuğu dedi ki...

Acilen sana yakın bir yere taşınmalıyım işten gelirken her akşam uğrarım yalnış anlama nasılsın diye uğrayacağım :)) uğramışken yaptıklarınında tadına bakarım artık):)) ellerin dert görmesin canım...

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık harika bir sunum sevgiler

ugurlukelebek dedi ki...

harika görünüyorlar ellerinize sağlık görüntüleri kadar lezzetleride muhteşemdir eminim.sevgiler..

ihlamurcum dedi ki...

Sevalcim, bugünlerde bende yufka kasesi nasıl yapılır onu verecektim.Yufkanın içinde de avokado salatası tarifi paylaşacaktım.Biraz erteleyeyim bari,senin salataların o kadar güzel olmuş ki.Ellerine sağlık

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

hepsinin de sunumu bir harika, ellerine sağlık...

mahmur prenses dedi ki...

mmmmmmm cok guzel gorunuyor ellerine saglık canım

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

kelime doğrulama konusunda çok haklısın, yazarsan çok sevinirim, teşekkürler...

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

çok teşekkür ederim...

coco-jelly dedi ki...

Muhtesem blog:)keyifle takipteyiz:)bizede bekleriz:)

MAZES dedi ki...

ARKADAŞIM,HARİKALAR YARATMIŞIN,ELLERİNE SAĞILIK

Unknown dedi ki...

Görüntü harika,lezzetinden zaten şüphe yok..
Ellerine sağlık canım benim..
Nefiss görünüyorlar.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nefis gozukuyorlar elinize saglik

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım ben geldim
:)
çoşmuşsun harika hepside.

Unknown dedi ki...

İKİ salatayıda çok severim ilk salatadaki yufka fikri çok iyi ikincide ise dereotuna bulanmaı çok şık olur eline sağlık...sevgiler

vintageduygular dedi ki...

Cok nefis görünüyorlar,ellerine saglik.Sevgiler ;)