baloncuklar

17 Nisan 2012

ZEYTİNYAĞLI VE KIYMALI PIRASA


Kırmızı gülTüm izleyenlerim ziyaretçilerim,en güzel en içten dileklerimle merhabalar:))
Bugünkü yemeğimi belki sevmeyen vardır:) Ama sanırım bilmeyen yoktur,herkesin bildiği pişirdiği bir kış sebzemiz.
Benim de arşivim de sebze yemeklerimin arasında Sevalce usuluyle de bulunsun ama değil mi? :))

MALZEMELER:
1 kg.Pırasa
1 Orta boy havuç
3 Yemek kaşığı zeytinyağı
2 Yemek kaşığı pirinç veya bulgur 
1,5 Su bardağı su 
Tuz
Sosu; 1 Yemek kaşığı zeytinyağı
1 limonun suyu

HAZIRLANIŞI:
Pırasaları güzelce yıkayıp,2 parmak kalınlığında düdüklü tencereye doğruyorum.
Üzerine,havucu kabuğunu soyarak,ortadan uzunlamasına kesip yarım ay şeklinde doğruyorum.
Zeytinyağı ve tuzunu ekleyerek 2 dakika kadar soteleyip pirinç ve suyunu da ekliyorum.Karıştırıp tencerenin kapağını kapatıyorum.
Buharı çıkmaya başlayınca ocağı kısarak 7 dakika daha pişirip ocaktan alıyorum.
Düdüklü tencerenin buharı boşalınca kapağını açarak servis tabağına boşaltıyorum.
Zeytinyağı ve limonun suyunu küçük bir kasede çırparak üzerine gezdiriyorum.

Burada içine 1 kırmızı biber doğrayarak pişirdiğim zeytinyağlı pırasa yemeğim.
 Burada bulgurla pişirdiğim zeytinyağlı pırasa yemeğim.

Kırmızı gülPırasayı kıymalı yapmak isterseniz;
Yukarıda ki malzemelere 100 - 150 gr.kıyma ve 1 soğan ilave edin.(Kıymalı pişirirsem zeytinyağını 2 y.k.koyuyorum) azıcık da salça ilave ediyorum.
Düdüklü tencere de zeytinyağıyla yemeklik doğradığım soğan ve kıymayı kavuruyorum.
Doğradığım pırasayı havucu salça ve tuzunu da ekleyip 2 dakika kadar kavurarak suyunu ilave edip karıştırıp.Kapağını kapatarak buharı çıkmaya başlayınca ocağı kısarak7 dakika daha pişirip servis tabağına alıyorum.Üzerine sadece limon suyunu üzerine gezdiriyorum.

                          Afiyet olsun...


NOT:Düdüklü tencere saat ayarları ve yemeğin su miktarı.Düdüklü tencerenin markasına modeline göre değişebilir.

26 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım günaydın ellerine sağlık çok severim sevgiler.

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Ben pırasayı sevenlerdenim.Hele zeytinyağlısına bayılırım.Sevgiler:)

minimutfaktan dedi ki...

Ben zeytinyağlısını tercih ederim, hatta bugün pişirmeyi düşünüyorum kıymalı hiç denemedim. Çeşit çeşit sunmuşsun ellerine sağlık

Erguvan Vakti dedi ki...

Çocukken pek sevmezdim ama şimdi her yemeğini severek yiyorum,ellerine sağlık,sevgiler:)

zeymurancafe dedi ki...

offf nefıs yaaa eşim sevmıyor bu nedenle bende pek sık yapamıyorum malesef ellerıne sağlık cok guzel olmus, limonnn

Fincan Teyze dedi ki...

ben bayılırım pırasaya... çok güzel görünüyor ellerine sağlık. Ben zeytinyağlısınada azıcık salça ekliyordum, bir de böylesini deneyeceğim...

maviye iz süren dedi ki...

Ellerine sağlık canım,pırasayı genelde zzeytinyağlı yapıyorum kıymalı tarif de deneyeceğim.sevgiler...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Pırasayı ancak annemlerde yiyorum.Eşim bir kaşık zor alıyor ve benimde hevesimi kaçırıyor :))

Ellerine sağlık canım

Sevgiler,

mutfagabuyrun dedi ki...

bol limonlu harika olmuş canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

bırtutamkekik dedi ki...

zeytinyağlı ve dolapta dinlenmişine bayılırım ablacımm:)
ellerine sağlıkk..
çok güzell görünüyor..
kuzucuklar yemiyor pırasayı pek,aslında kıymalı yaparak bi sunmak lazım önlerine:)
bakalım tepkimeler nasıl olacak:)
öpüyorum ablacım..
baki muhabbetlerimle...

Adsız dedi ki...

Kıymalı tercihimdir zeytinyağlının görüntüsü harika kırmızı biber renk katmış bizede yapmak düşüyor ellerineze emeğinize sağlık sevgilerimle

MAZES dedi ki...

bana kıymalısında verir misin?bu kış bir kere yaptım,yediler ..ama...,çoğunu ben yedim,yemiyorlar,sonra ziyan olmasın diye ....kilolar koşuyoru rekor kırmaya ....
ellerine sağılık arkadaşım,ama yine de kıymalısını tercih ederim...

zeynep dedi ki...

Özellikle bol limonlu zeytinyağlı pırasayı çok severim canım , ellerine sağlık , sevgiler.

Unknown dedi ki...

Eşim çok sevdiği için öyle sık yapıyorum kii bıkmak üzereyim..:)))
Ellerine sağlık ablacım..

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Pırasanın her türünü çok severim. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

ihlamurcum dedi ki...

Pırasayı seven ender insanlardanım.Kıymalı pırasaya ben pirinç koymam, değişik olmuş.Ellerine sağlık, Sevalcim.

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Merhaba canım :) Ben pırasa severim. Kızım çok sevmez ama bu kış biraz alıştı. Ellerine sağlık. Çok güzel olmuşlar :)

AslıASLI dedi ki...

Bizim evde o kadar sık pişerki Seval. Hatta bugünde var.

Ben malesef sevmiyorum :( belki doğru değil biliyorum ama.

Kıymalısını belki sevebilirim, ablama söyleyeyimde yapsın :) ablam ve annem her gün olsa yerler :)

Ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Seval abla inanırmısın bende şimdi pişiriyorum....senle pişti oluyoruz ya...bak eşim bugün ereğliye geldi senin tel.nonu bilsem bende gelirdim bana başka yorumda tel.nonu yaz silerim sonra sevgiler

lila dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Harika olmuş. Çok severim.

FİLİZ'CE dedi ki...

İkisini de yerim valla.ayırt etmem..Ellerine sağlık,bu aralar biraz yoğun geçiyor,kafamı toplıyım bir blog buluşması yapmak istiyorum..öpüyorum sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Kiymali pirasa oluyormuydu:)))Eminim lezzetlidir ama ben Hic denemedim..elinize saglik..

anne eli gibi dedi ki...

biz kıymalıdan çok zeytinyağlısını severiz ve daha sık yaparım her ikiside çok güzel görünüyor canım çekti yahu:)

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Pırasaya oldum olası bayılırım. Ellerinize sağlık.

siyah kuğu dedi ki...

Pıarasa lsunda severim her türlüsünü:)) ellerine sağlık canım...

Adsız dedi ki...

Sevmedğim bir yemek ilk defa gözüme bu kadar güzel göründü,ya fotoğrafçıdan kaynaklı yada pişiriciden:)