baloncuklar

21 Nisan 2012

ZEYTİNYAĞLI BAKLA



Kırmızı gülGÜNAYDIN gününüz aydın olsun.Arkadaşlar:)
Her birinize bol güneşli,neşeli,sağlıklı huzurlu,lezzetli güzel günler diliyorum.
Biz bugünler de,mutlu bekleyiş ve tatlı telaşeler,hazırlıklar içindeydik.23 nisan tatilinden istifade ederek sabah 5 te kızım geldi:) Dün de istanbul'dan yengem ve yeğenim geldi:) Şu an yolda olan 2 ablam ve kızları Sinop'tan geliyorlar.Yani altın kızlar toplanıyoruz:)
 Sinop gurubuyla en son geçtiğimiz Ekim de Sinop'a gittiğimiz de görüşmüştük.Bu kadar çiçeğe 2 de böcüğümüzle mutlu 1 hafta geçiricez inşallah:) Ben mutfak sorumlusu olarak,eşim ve oğlum gezi sorumlusu olarak görev taksimleri yapıldı.En önemlisi de,bol bol hasret gidericez:)
RABBİM cümlemize de ailelerimizle sevdiklerimizle,sağlıkla huzurla mutlu karşılaşmaları nasip eylesin.
Bugünkü tarifime gelince;
Dün mevsimin ilk baklasını pişirdim,yani bakla açılışını yaptık:) Şifa olsun diyerek tarifimi yazarak kaçıyorum.
Hazırladığım lezzetlerimi önce ailemize sunayım.Sonra da sizlere sunarım inşallah.Şimdilik hoşçakalınn.

MALZEMELER:
Yarım kg.Bakla
3 Yemek kaşığı zeytinyağı
1 Büyük soğan
1 çay bardağı su
İnce doğranmış dereotu
1 Kase sarımsaklı yoğurt

HAZIRLANIŞI:
Önce Çukur bir kaba 1lt.den az su ile 1 yemek kaşığı unu karıştırın.
Baklaları güzelce yıkayıp,uzunluğuna göre 3 çe 4 de keserek unlu suyun içinde biriktirin.
Düdüklü tencere de,zeytinyağının 2 kaşığını ve yemeklik doğranmış soğanı 2 dakika kadar kavurup baklaları avucunuzla sudan çıkarıp tencereye alarak.2 dakika kadar daha soteleyip,suyunu ve tuzunu ekleyip karıştırıp tencerenin kapağını kapatın.
Buharı çıkmaya başlayınca ocağı kısarak 7 dakika daha pişirip ocoğı söndürün.Yemeğinizi tencereden ters çevirerek servis tabağına alın.
(Sebze yemeklerini tencereden ters çevirerek servis tabağına alırsanız,sebzelerin şekli şemali bozulmadan servis yaparsınız)
Üzerine kalan 1 kaşık zeytinyağını gezdirip,dereotu serperek sarımsaklı yoğurtla servis yapın.
Tüm zeytinyağlı yemekler 1 gün buzdolabında dinlendirilince lezzeti daha da artar.

                         Afiyet olsun...

34 yorum:

pembe kekik dedi ki...

Ne güzel insanın sevdikleriyle bir araya gelip hasret gidermesi.Bakla nefis olmuş.Bol dereotlu çok severim.Ellerinize sağlık.

Kiremithanem dedi ki...

Hayırlı sabahlar ablacım..herkesin bir yerlerden gelip bir arada toplanmanız ne kadar güzel bir şey..benim de uzakta olan sevdiklerim var ve bir araya geldiğimizde güzel günlerin garanti olacağını düşündüğüm kişiler..Rabbim uzun süreli ayrılıklar ve hasretlik yaşatmasın kimselere..
Sizlere de güzel günler diliyorum..güneşli..mutlu ve huzurlu..hayırlı sabahlar..

anne eli gibi dedi ki...

tam zamanı bende başladım yapmaya ,bitmeden bol bol yemek lazım,eline sağlık canım nefis görünüyor..

bırtutamkekik dedi ki...

ooo..
çok güzell haberler bunlar ablacımm..
gözünüz aydınn şimdiden..
gönlünüzce vakit geçirmeniz dileğimle:)
bakla tam kıvamında,ellerine sağlıkk sewal ablamm..
öpüyorum sizi..
mutlu hafta sonları..

GoNcha GoNcha dedi ki...

harika gozukuyor.
altin kizlarla Cupcake tadinda bir haftasonu diliyorum:)

http://gonchagoncha.blogspot.com/

zeynep dedi ki...

Canım nefis olmuş , yemeyeli çok zaman oldu ama öyle canım çekti ki , bu haftasonu güzel bir bakla bulursam pişireceğim , ellerine sağlık .

anneanneninemekleri dedi ki...

Nefis görünüyor ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

sizin adınıza çok sevindim ne güzel hep birlikte olmak. insanın kız kardeşi olacak bak ne güzel böyle biraraya gelince ... baklanın da kokusu ta buralara geldi ben çok severim de :)

dayatmalarda kayboluş dedi ki...

nasıl da canımı çektirdin şimdii... hani elimi uzatıp da alıp yiyebilsem...:)
ellerine sağlık çok güzel olmuş..

siyah kuğu dedi ki...

Heheytt baklaa çok severim hatta bir anım bile vardır ):)
hamileyken dokuz ay, bakla bakla diye içim gitti doğum yaptım hastaneden eve geldim evde bakla yemeği vardı:))

Arzu Sözen dedi ki...

çok severim canım eline koluna sağlık afiyetler olsun:))

MAZES dedi ki...

allah muhabetini bozmasın,gözün aydın arkadaşım,çok sevindim misafirlerine,bana gelmişler kadar oldum,selam söyle .
ellerine sağılık diyeyim,bakla evde pişmez,ben de sevmem ya...

*mehtap dedi ki...

gözün aydın Sevalcem,ne güzel herkes toplanmış,iyi tatiller.

AslıASLI dedi ki...

Önce gözünüz aydın Seval :) ne kadar güzel bütün ailenin bir araya gelmesi. İnşallah günleriniz mutlulukla, bol sohbetlerle geçsin.

Henüz bakla yapılmadı bizim evde de ama itiraf ediyorum çok severim :) yarın tarifini ablama göstericem çünkü bizde baklayı o yapar. Ellerine sağlık, nefis görünüyor..

mimarasci dedi ki...

Baklayi cok sevsem de niyeyse hic yapmak nasip olmadi :) annecim cok guzel yapar belki de ondan. sizin tarif de onunkine benziyor. Elleriniz saglik. Sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım benim gözün aydın..:))bol bol hasret giderirsin sevdiklerinle..
Umarım gönlünce geçireceğin güzel bir hafta sonu olur.
Bakla bol dere otlu nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık.
Öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Oyyy oyy evin dolmuş taşmış.hoşgelmişler....Gözünaydın Seval abla...Bayırım baklaya ben ilk baklamı yaptımda manavdan almıştım ama hala bizim pazara düşmedi bende 2.pişirmek için bekliyorum...Size afiyet olsun...sevgiler

Ferkay dedi ki...

Tam mevsiminde harika görünüyor.
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler..

Özgür Tatlar dedi ki...

Neguzel tum aile bir arada .Mutluluklar ...guzel sohbetler.

MAZES dedi ki...

KEYFİN YERİNDE DEĞİL Mİ ARKADAŞIM?YEDİĞİN,GEZDİĞİN ,HER ŞEYİN RESİMLERİNİ ÇEKİP YAYINLARSIN HERHALDE ?

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım nefıs gorunuyor kartlasmadan bol bol yapmak lazım

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

baklada tam kivaminda olmus, nefis gozukuyor..olsada yesek..:))

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Ellerine sağlık. Nasıl güzel yapmışsın böyle. Bayıldımmm. Katalog resmi gibi :) Canımı istettin. Hemen işe koyuluyorum :) Sevgilerimle canım..

herşey tadında dedi ki...

ellerine sağlık şimdi tam zamanı baklanın paylaşımların bol olsun inşallah sevgiler;)))

Mutfak Dili dedi ki...

Elinize saglik olsun.. Cok sevdigim lezzet ve de ozellikle yogurtlu..

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Yemek tarifiniz üzerine fazla birşeyler yazamayacağım ama, zeytinyağlı baklanın böyle de hazırlanabileceğine ilk defa şahit oluyorum. Yalan mı söyleyim, gerçekten öyle. Çok leziz ve enfes görünüyor. Elinize ve emeğinize sağlıklar dilerim.

Eşimin sağlık durumu iyi, çok şükür sağlığına kavuştu. Ziyaret ve iyi dilek yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

FİLİZ'CE dedi ki...

çok severim..mis miss..ellerine sağlık..

Mehlika Yıldırım dedi ki...

ben şu baklayı bir türlü sevemedim ama senin yaptığında da öyle nefis görünüyor ki, yani yenilmeyecek gibi değil ellerine sağlık =)

yildiz dedi ki...

Baharin habercisi baklaaaa,ellerinize saglik

Unknown dedi ki...

Seval abla yine ortadan kayboldun??

bırtutamkekik dedi ki...

ablacımm..!!
nasılsıın?
misafirlerin dönmedi mi daha?
bi ses güzel ablamm.
öpüyorum.
muhabetle.

ihlamurcum dedi ki...

Dün gece yaptım,resimledim.Sizinki de nefis gözüküyor, tebrikler renkte çok iyi.Genelde çoğu insan kara kara yapıyor, ben onu yiyemiyorum.Elinize sağlık, Sevalcim.

Sonu garanti tarifler dedi ki...

canım bende bir ödülün var gelip alır mısın? sevgiler...

Adsız dedi ki...

Çok hoş görünüyor,elinize sağlık...Tek başıma bitiririm herhalde bunu:)