baloncuklar

11 Ocak 2012

LİMONLU KOLAY CHEESE CAKE


Kırmızı gülTüm izleyenlerime ziyaretçilerime,Fırtına bulutuyağmurlu bir sabahtan GÜNAYDIN'lar olsun.
Nasılsınız inşallah afiyettesinizdir:) Ben biraz mahzun,biraz sıkkın dokunsalar dışarıda ki yağan yağmurlar gibiyim.Evlatlarımızı torunumuzu yolcu ettik.Sevdiceklerimizin can parelerimizin geldiklerin de mutluluk rüzgarları,gittiklerin de hüzün rüzgarları estiren gurbetlik yok mu? Evcek işte o hallerdeyiz.
Ne yapalım doğduğun değil doyduğun yer diyerek.Sağlıklı mutlu olduklarını bilerek teselli buluyoruz.Bir iki gün melonkolik şekilde dolaştıktan sonra yaşam kaldığı yerden devam ediyor.
Bugün sizlerle www.sofra.com.tr görüp biraz değişikliklerle hazırladığım yiyenlerden övgülerle tam not alan tarifi istenen.Limonun aromasıyla hafif fresh bir lezzet paylaşıcam.)) Tarifin aslına üstte ki adresi tıklayarak bakabilirsiniz.
Ayrıca bu tarifimi yeşil mutfak'tan Özlemin 71.Hafta porselen demlik çay saati etkinliğine yolluyorum.

ALT  TABAN MALZEMELERİ:
2 Paket yulaflı bisküvi
100 gr. margarin,eritin. (ben becel kullandım)

CHEESECAKE   HARCI:
2 Kutu Dr.oetker.Limon aromalı jel +
3 çay bardağı kaynamış,sıcak su (ajda çay bardağıyla)
1 Su bardağı dolusu lor peyniri
1 Su bardağı  dolusu toz şeker
200 gr. 1 kutu labne peyniri
200 gr. 1 kutu krema

LİMON SOSU:
1/2 Su bardağı limon suyu
1 Limon kabuğunun rendesi (rendenin ince tarafıyla rendeleyin)
60 gr. 3 Yemek kaşığı dolusu toz şeker
30 gr. 2 Yemek kaşığı dolusu mısır nişastası
1,5 Su bardağı su
1 Yumurta sarısı
1 çay kaşığı dolusu tereyağı

HAZIRLANIŞI:
Bisküvileri rondoda un gibi çekerek,erittiğiniz yağla iyice karıştırın.
Servis yapacağınız tabağa yerleştirdiğiniz çemberin içine boşaltıp,su bardağının tabanıyla bastırarak yayın.

Bir kasede limon jelini ve kaynattığınız sıcak suyu karıştırarak erimesini sağlayın.(Limonlu jel'in su miktarını kutunun üzerinde ki ölçüden daha az kullanın.benim verdiğim ölçü yeterli geldi )
Ayrı bir kasede buzdolabından çıkmış soğuk kremayı yoğunlaşıncaya kadar mikserleyin.
Çırptığınız kremanın içine toz şekeri,lor peyniri,labneyi ilave ederek mikserleyip,limon jelini de ekleyip tekrar çırparak biraz bekletin.
Sulu kıvamdayken kelepçenin kenarlarından dışarı sızma riskinin olmaması için biraz bekletip hafif yoğunlaşmaya başlayınca kelepçeli kalıbın içine bisküvilerin üzerine yavaşça boşaltarak buzdolabına kaldırıp,1 gece bekletin.
Ertesi gün limonlu sosu pişirerek üzerine her tarafına gelicek şekilde yayarak dökün.Tekrar buzdolabına kaldırıp en az 5 - 6 saat beklettikten sonra servis yapın.

LİMON SOSU; Limonların sululuk derecesine göre az veya çok gelebilir diye limon sayısı vermek istemedim.Yarım su bardağı limon suyu ölçüsü bence yeterli.
Küçük bir tencereye tüm malzemeleri alın.Topaklanmaması için tel çırpıcıyla karıştırarak nişastanın erimesini sağlayın ve ocağı yakın.Karıştırarak kaynayıncaya kadar pişirin.Ocağı söndürünce tereyağını ilave edin.Soğurken koyulaşacağı için,soğuduktan sonra el blendırından geçirip Cheesecake'nin üzerine dökerek her tarafına yayılmasını sağlayın.Buzdolabında en az 5 - 6 saat daha bekletip servis yapın.Aslında Cheesecake 1 gece buzdolabın da bekletilirse,lezzet daha da artıyor.
(El blendırından geçirince biraz sulanıyor telaşlanmayın,bekleyince yine koyulaşıyor.


Sevalce NOTLAR:Ben 20cm.lik çember kalıba hazırladım.kalın oldu.24cm.lik kalıpta daha iyi olur diye düşünüyorum.Muhakkak kelepçeli çember kullanın,ben düz çember kullandım.Servis zamanı çemberi çıkarmak için yukarı kaldırırken kenarları biraz bozuldu.

                                Afiyet olsun...

Bu cheesecake çocuklarımızı yolcu edeceğimiz gün.Akşam çayının yanında halamızda yenmek üzere istanbula gitti.Biraz yolculuktan,biraz kelepçesiz çember kullandığımdan görüntüler de bozukluklar olabilir. Affola:)
           Sevgilerimle sağlıcakla kalın...

39 yorum:

sosyete aşçısı dedi ki...

Sabah sabah görünce acaba bende mi yapsam dedim.

Görüntülerde bozuk oldu demişsiniz ama bence gayet güzel gözüküyor, ellerinize sağlık:)

Sevgilerle...

Erguvan Vakti dedi ki...

Allah kavuştursun,ayrı şehirde yaşamak zor.
Sabah sabah çok ferahlatıcı bir lezzet,ellerine sağlık,sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

tek kelimeyle harika olmuş canım.görüntü muhteşem.ellerine sağlık.öpüyorum.

Elif'in defterinden dedi ki...

Bozukluk filan yok, ellerinize sağlık çok nefis olmuş :)

mihrimah dedi ki...

ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor sanırım o dilimi benim için kestin demi sevgiler afyetler olsun

lezzettabağı dedi ki...

Merhabalar. öncelikle mutlu yıllar dilerim. limonlu chesscake çok güzel ve kusursuz görünüyor kullandığüınız malzemelerleda öyle tahmin ediyorm ki tadı da görüntüsü kadar muhteşemdir. ellerinize sağlık. kocaman sevgiler.

cafemuss dedi ki...

İnsanın canı sabah sabah cheesecake çeker mi çekermiş :) elinize sağlık.harika

anne eli gibi dedi ki...

allah kavuştursun ayrılık,gurbet çok zordur,benim kardeşimde iş dolayısıyla ırak'a gitti bizde hasretlik çekiyoruz malesef..
checesake'ye gelince nefis görünüyor ellerine sağlık..

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Bayılırım bayılırım.. Ellerine sağlık.,

Noblesse dedi ki...

nefis bir görüntü tam da bu saatte al beni ye diyor:)))ellerine sağlık.

bırtutamkekik dedi ki...

sağlıcakla kavuşun ablacım:)
ellerinize sağlık harika görünüyor...
aldım bir dilimcik müsadenizle..
kucak dolusu sevgiler..
:)

özlem dedi ki...

etkinliğe katıldığın için çok teşekkürler . tarifin yayında.sevgiler

meri dedi ki...

merhaba ben geldiiiiim:)Bloğunuzu yeşil mutfakta gördüm.Ve dayanamadım geldim:)Ellerine sağlık canım.

Kiremithanem dedi ki...

Panemorfo! derler yunacada çok güzel olan herşeye..Senin cheesecake'inde öyle olmuş işte balım..
Ellerine sağlık..deneyeceğim..

hayatreceli dedi ki...

hmm enfes gözüküyor limona bayılırım ve limonlu olan herşeye afiyetler olsun:)
sevgiler...

MAZES dedi ki...

Allah kavuştursun canım,23 yaşındaki kızım Iğdırda ,tayini oraya çıkmıştı,ben ise İzmirde , insanoğulu garip yaratık ,hem dua ettim tayin çıksın diye ,hem ardından alıyorum ...
Ellerine sağılık ,ama yazık ediyorsun arkadaşım - sen resminin üstünü yaz ,emeklerine yazık olur ,hırsız her yerde var...

MUTFAKISTAN dedi ki...

Allah kavustursun o duyguyu iyi bilirim.Eline saglik cok guzel olmus
Sevgiler

Nigar SARGIN dedi ki...

Ellerine sağlık canım gerçekten çok pratikmiş ;)Bu aralar cheesecake 'e sardığımdan tarifini denemeliyim mutlaka;)Paylaşım için teşekkürler.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ooo bu çok güzel hem içinde yumurta yok bayıldım tarifimi aldım sağol canım ellerine sağlık sevgiler:)))

Nuraycatasarimlar dedi ki...

Nefis görünüyor,eline sağlık,bu arada allah kavuştursun canım:)

Unknown dedi ki...

Canııııım hayırlısıyla tekrar kavuşursunuz inşallah..
Sağlıklı olsunlar yeter kii..:)))
Ellerine sağlık.
İnan baktım kaldım ekrana ve yutkunup duruyorum..
Nefiss görünüyor nefisss..

neslice tarifler dedi ki...

Allah sağlıkla kavuştursun. Cheesecake süper görünüyor. Ellerinize sağlık.

Nuran dedi ki...

Seval hanım merhabalar. Tanıştığımıza memnun oldum. Bütün anneler gibi evlatları yanında olsun istiyor insan. Hayat işte Onlar mutlu olsunlar tek gayemiz bu. İyi günlerde görüşmek üzere sevgiler:)

Nergiz GP dedi ki...

Allah kavuştursun,ellerinize sağlık,sevgiler.

Unknown dedi ki...

Yavrularınıza güle güle kavuşun inşAllah..
Keke bayıldım,eridim bittim resmen:)
MaşAllah size:)
Ne kadar da güzel gözüküyor,denemek üzere not ediyorum :)
Sevgilerimle..

FİLİZ'CE dedi ki...

resimler çok güzel bende denemek istedim şimdi ellerine sağlık ..evlatlarına Allah kavuştursun.öpüyorum.sevgiler

http.//belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

LİMONLU KOLAY CHEESE CAKE ÇOK GUZEL GÖRUNYOR ELINIZE SAĞLIK

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Değerli arkadaşlarım;
ALLAH kavuştursun dilekleriniz,beğenileriniz,değerli yorumlarınız için çok çok çok teşekkür ediyorum:)
Sevgi ve selamlarımla hepinizi kucaklıyorum...

Unknown dedi ki...

tam benlik bir lezzet,ellerinize sağlık ...afiyet şeker olsun...

sare dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık.
Ekşi- tatlı lezzetiyle çok gönül alıcı olmuştur.
Afiyet olsun.
Sevgiler.

zeymurancafe dedi ki...

çok guzel olmus harıka bır goruntu olsa da yesem ellerın dert gormesın

Unknown dedi ki...

Çok güzel gözüküyor.einize sağlık Bencede bozulmamış ama kalınlığı muhteşem bende cheesecake yapıyorum cafelere ve dışarıya limonlu denemiştim eski zamanlarda ama pek iyi olmamıştı bunu denerim benim içinde iyi bir tarif....sevgiler bende de pişmeden bir cheesecake var onada bakın derim sevgiler seval hanım..http://yuksektopuklar77.blogspot.com/

EflHatun dedi ki...

ellerinize sağlık,harika görünüyor... şu diyetim bitsin kesin deneyeceğim :)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Değerli arkadaşlarım,
Beğenileriniz,değerli yorumlarınız için çok çok çok teşekkür ediyorum:)
Sevgi ve selamlarımla hepinizi kucaklıyorum...
Pozitif Pembe; Deneyince beğeneceğinden eminim.Yalnız biraz kalın oldu.Senin tarife bakmaya gidiyorum şimdi:)

kimsiniz dedi ki...

bir pasta asil olabilirmi ?? iste bu cheesecake çok asil !! ellerine saglik :)

BENİMDENİZİM dedi ki...

Merhaba, cheesskek çok güzel görünüyor ellerine sağlık. Hep yapmak istediğim fakat cesaret eeedemediğim bir pasta.. bende beklerim.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Mideyi şenlendirici gönlü açıcı görünüyor:-)ellerinize sağlık

Fransali Gelin dedi ki...

Bu çizkeki nasil cökmeden pisiriyorsun canim? Benimki kabarip kabarip sonuyor sonra. Butik pastacilik kitabini sormussun. Ben onu evim.com aitesinden indirimli 35 tl ye falan almistim canim. Normalde fiyati 50 kusur. Basim hatalari ilk baskida oldugu icin sonraki baskilarda yok. Yani kirabin uzerinde 2. Yada 3. Baski yaziyorsa rahatca alabilirsin. Yada aldigin yere. Sor son baskimi diye. Sevgilerrr

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Değerli arkadaşlarım,
Beğenileriniz,değerli yorumlarınız için çok çok çok teşekkür ediyorum:)
Sevgi ve selamlarımla hepinizi kucaklıyorum...

Fransalı gelin;Bu cheesecake pişmeden hazırlandığı için çökme riski taşımıyor.Pişen cheesecafe'ler için önerim pişerken tepsinin içine su koyman.Portakallı cheesecake de bahsettim canım.Benim de ilk denemelerimde hüsranla karşılaştığım vakalar olmadı değil:)
Kitap bilgileri içinde teşekkürler canım.İlk fırsatta almayı düşündüğüm bir kitap.
Sevgiler...