baloncuklar

24 Ocak 2012

KAR ÇÖREĞİ:)))




Kırmızı gülTüm izleyenlerim,ziyaretçilerim gönül dolusu sevgilerimle merhabalar:)
Bizim buralar da karlar eridi.RABBİME şükürler olsun,büyük küçük herkes kar keyfini yaşadı.Büyüklerimizin deyimiyle ortalığın mikrobu kırıldı.Bana da güzel bir anısıyla tarifimi yazmak kaldı:)
Bazılarına göre puf böreği,büyüklerimize göre çiğ börek.Küçük oğluma göre kar çöreği:))) (küçük derken artık askerliğini yapmış delikanlı:)

Kar çöreği o da ne diyeceksiniz?
Küçük oğlum orta okula gidiyordu.Eşim işte,büyük oğlum ve kızım ünüversite de gurbetteler.O gün sabahtan atıştıran kar birden yoğunlaşıp her yer bembeyaz olunca o an aklıma gelen fikri uygulamayla temizlik olayına giriştim.Biz hanımlar coşmayalım:) O gün oturma odamızda ki çekyatı dışarıyı seyredebilmek için camın önüne çekerek temizlik ve şekil değiştirme işlerimi bitirince.Mutfağın yolunu tutarak puf böreği yapmaya niyetlendim.Hamuru yoğurdum,iç harcını hazırlayarak puf veya çiğ börekleri kızarttım.Ihlamuru kaynattım.Tepsiyi hazırlayıp öğlen oğlumun okuldan gelmesini bekledim.Oğlum kar sevinciyle eve geldi.Üzerini değiştirip temizlenince hadi gel bakalım ne var burda diyerek odaya gittik.Aman nasıl sevindiii  nasıl:) Bir yandan yağan kar'ı seyrederek,yedik sohbet ettik.Ağbisi ablasıyla telefonlaştık.Akşam işten gelen babasına anlattı.O gün oğlumda öyle bir yer etmiş ki ne zaman kar yağsa hadi annecim odayı değiştirelim o kar çöreklerinden yap der,oldu:)) Oturma odamızın da yaz ve kış için şekli dekarasyonu değişir oldu.Ve puf böreği bizim için artık kar çöreği olarak kaldı:)

Geçtiğimiz hafta yoğun kar yağınca oğluma o günlerin anısına sürpriz yapmak için.Sabah erkenden kalktım.Ve bizim <Kar çöreklerimizi> hazırladım.Tarçınlı,karanfilli ıhamuru kaynatıp kahvaltıyı hazırladım.Evimizin büyük ve küçük beyini uyandırdım.Oğlumun tepkisini merak ediyordum.Masayı görünce boynuma sarılıp anne akşam vallaha aklıma o gün gelmişti demez mi:)Demek ki bazen anıları tazelemek sevdiklerimizi mutlu etmeye yetiyor :)

Ayrıca bu tarifimi Emine arkadaşımızın etkinliğine yolluyor,bol paylaşımlar diliyorum.

Mevzu açılmışken aslında genç annelere babalara minik bir önerim var. Çocuklarınız okuldan gelince dünya kadar işiniz de olsa bırakın.Onlarla sohbet vakitleri yapın.Çalışanlar da akşam yapabilirsiniz.Önce o gün siz neler yaptınız anlatın,sen neler yaptın senin günün nasıl geçti diyerek anlatmasını sağlayın.Sizden aldığı enerjiyle,çocuk masumiyetiyle öğretmeni ve arkadaşlarıyla neler olduğunu öyle güzel anlatıyor ki.Siz de çocuğunuz ve çevresi hakkında bilgi sahibi oluyorsunuz.

Bu alışkanlık sayesin de çocuğunuzla anneliğinizin dışında arkadaş da oluyorsunuz.Bu alışkanlık sayesinde büyüyünce bile kaç yaşına gelirse gelsin,sizinle her şeyini paylaşıyor,anlatıyor.(Tecrübeyle sabitlenmiştir) Çocuklarımız gurbete de gitseler teknoloji arayıcılığıyla da sohbet edebiliriz.Şimdi tel - e-mail - netten görüntülü görüşmeler sayesinde gurbetler yakın oluyor.

Sizlerle bişey daha paylaşayım;Çocuklarımız küçükken,okul dönemlerindeyken.Bazen 15 günde bir bazen ayda 1 gün aile toplantısı yapardık.Adına açık oturum derdik:)
Toplantının konusu,herkes birbirine beğendiği beğenmediği taraflarını söylleyecek.Başkanımız yani eşim kendinden başlayarak sırayla sorardı.Benim hoşunuza giden,gitmeyen tarafımı söyleyin diye.Sırayla hepimiz de birbirimizle ilgili olumlu olumsuz düşüncelerimizi anlatırdık.Kimi gülerdik,kimi vay bee ben neymişim derdik.Aylık doğrular yanlışlar blançosu çıkardı.Aslında burada ki amaç,ailece güzel bir paylaşım yaşamak,hem çocuklarımızın bir yanlışı varsa onu yumuşatarak dile getirmek.Hem de farkına varmadığımız kendi yanlışlarımızı düzeltmek.Karar sizin ama bence bunu yapın ve sonucu görün:)

Bu kadar sohbetten sonra sıra geldi. KAR ÇÖREK'LERİMİZE:)

MALZEMELER:
330 gr.3 Su bardağı un
1 Su bardağından 1 - 2 parmak eksik su.
1 yemek kaşığı sirke
1 Yemek kaşığı zeytinyağı
1 Çay kaşığı tuz
Kızartmak için sıvıyağ

HAZIRLANIŞI:
Çukur bir kabın içine su dışında ki tüm malzemeleri alarak,azar azar suyu ilave ederek hamuru yoğurdum.
Hamur dinlenirken,iç harcını hazırladım.
İç harcın yarısını kıymalı,yarısını peynirli yaptım.
Peynirlisi için peynir 5-6 dal ince kıyılmış maydanoz ve pulbiberi karıştırdım.
Kıymalısı için de 1 soğanı rendeleyip,kıyma,tuz,karabiber ile yoğurdum.
Hamuru cevizden birazcık büyük bezelere kestim.Hamur bezesini açacağım yere parmağımla yağ sürerek merdaneyle nestcafe fincan tabağı büyüklüğünde açtım. (yağla açınca kızartma yağı da bozulmuyor.Un serperek hamuru açarsam kızarırken un kırıntıları dökülüp yanıyor,yağ çabuk kirlenip bozuluyor) Hamuru kağıt gibi ince açın. Hamurun yarısına iç harç sürerek,diğer parçayı üzerine kapatıp kenarlarına parmağımla bastırdım.Tüm hamurları bu şekilde hazırlayarak.Tavada kızan yağda kızartarak havlu peçete üzerine çıkardım.(Fazla yağını emmesi için) Mümkün olduğunca kızartma yapmamaya dikkat etsek te nostalji hatırına oldu:))

Peynirli,patatesli,kıymalı.Arzu ettiğiniz şekilde iç harçla yapabilirsiniz.
PEYNİRLİ HARÇ;Peyniri ince kıyılmış maydanoz ve arzuya bağlı pulbiber ile lezzetlendirerek karıştırın.
PATATESLİ HARÇ; Haşlanmış patatesi rendeleyip,tavada küçük küçük doğrayarak kavurduğunuz soğanları karıştırıp tuz ve karabiber ile lezzetlendirip karıştırın.
KIYMALI HARÇ; Kıymayı rendelenmiş soğan,tuz ve karabiber ile lezzetlendirerek yoğurun.
Bu böreğe bence kıymalı harç çiğ olarak kullanıldığı için, ÇİĞ BÖREK deniliyor.Diğer haçlarla yapılana da PUF BÖREK deniliyor.Ama kaç yaşına gelirse gelsin,oğlum için hepsinin adı KAR ÇÖREĞİ:))) 
                                  Sevgilerimle...
                                        Kırmızı gül



26 yorum:

mandalincikmazi dedi ki...

Bayıldım sizin kar çöreklerine
ne güzel bir anı :))
canım çekti valla şu saate çiğ börek yapamam ama ıhlaur yapıyorum..
Ellerinize sağlık artık kim bu böreği yaparsa yapsın oğlun için senin yaptığın kar çöreklerinin yerini tutamaz......

anne eli gibi dedi ki...

hikayeside kendiside pek güzelmiş,bizde çiğ börek derler ama kar çöreğide çok hoş olmuş,ellerine sağlık canım..

CEPAYNASI dedi ki...

kar çöreğine bayıldım:)
mutluluk da bu değil mi?zaten...
güzel anlar biriktirmek:)

muhabbetsofrasi dedi ki...

ne güzel bir anı olmuş öyle :))

eline sağlık olsun

olsa da yesem ben de bu kar çöreklerinden :)

mavii dedi ki...

ismine ve anlatımına bayıldım sevalcim hatta seval ablacım :)
sizin o güzel tecrübeleriniz okumak çok keyifli

Unknown dedi ki...

harikaymış bu kar çörekleri ellerine sağlık hiç duymamıştım afiyetle
sevgiler

umutluhayat dedi ki...

herşey güzel anılarla daha güzel oluyor.ellerinize sağlık.sevgiler.

cafemuss dedi ki...

çok sevdiğim bir hamur işi çeşidi ellerinize sağlık :)

İnci Yemek dedi ki...

Sevalim bir nefeste keyifle okudum anılarınızı ve tecrübelerini:)
gönlüne sağlık canım,yeni nesil ana babalar çalışıyorlar öyle olması gerekiyor günümüzde çocukları aileden bir ebeveyn büyütüyorsa ne ala bakıcısı olan ailelerde çocuklara o kadar üzülüyorum bir de boşanmış ailenin çocuklarına.Bende çok dikkat etmişimdir çocukların okuldan dönme zamanı evde bulunmaya adı çocuk,sevincini sıkıntısını eve gelir gelmez anlatmak isteyecek
işte yazdığın gibi bir kar anısını aklına ve kalbine yazacak:)ne kadar güzel şeyler bunlar.
Ayrıca şu eleştiri kısmı varya:))
prensesle ben eşimin sağından kalktığı günü fırsat bilip adını koymadan sıklıkla yapıyoruz:))
prenses de epeyce rahatlıyor söyleyemediklerini ard arda sıralayınca yani:)))
Kar böreklerinden yemesemde olur
sohbet enfesti:)))
ellerine sağlık canım benim.
sarılıp öperim seni...

Gülcan dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK. SEVGİLER.

mihrimah dedi ki...

çok leziz görünüyor ellerine sağlık.bende isterim....sevgiler

İlayda'dan Hobiler dedi ki...

ayy bu bizim çibörek eskişehirde yapılanlar kadr güzel görünüyor sizn kar çörekleride seval ablacım ellerinize sağlık =)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Yıldız;Teşekkürler canım.Bence de tutamaz,yüreğimize kazınan güzel bir anımız:)

Anne eli gibi;Teşekkürler canım.O an oğlum aa çörek deyince adı kar çöreği oldu:)

Cey Aynası;Teşekkürler canım.Mutluluğun ta kendisi bu işte:)

muhabbetsofrası;Teşekkürler canım.Sen gel,sana da yaparım:)

mavii;Teşekkürler canım.Her zaman sizlerin ablasıyım:)

Cafe Portakal;Teşekkürler canım.Duyamazsın çünkü isim hakkı oğluma ait:))

Umutluhayat;Teşekkürler canım.Bence de güzel anılar değerlerini arttırıyor:)

cafemuss;Teşekkürler canım:)

İnci Yemek;Sana tamamiyle katılıyorum İncim.Çocuklara vakit ayırabilmek çok önemli.Ben şimdiden annesi işe başlayınca nolucak diye torunumu düşünüyorum.Bize göre önemsiz gibi bile olsa bazı küçük güzellikler anlar var ki.Kaç yaşına gelirlerse gelsinler,unutmuyorlar çocukların yüreklerinde yer ediyor.
O eleştiri kısmını da tüm anne babalara öneriyorum.Çocuk ve büyükler olarak msj.ları alıyoruz:)
Teşekkürler İncim,ben de seni öpüyorum:)

Gülcan;Teşekkürler canım:)

mihriban;Teşekkürler canım.Sen gel yaparım:)

İlayda'dan Hobiler;Teşekkürler canım.Eskişehirin çörekleri de çokk güzel,yeğenime geldiğim de yemiştim:)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Zamane çocuklarına söylenecek çok söz vardır ya han her zaman.. Ben de zamane anne babalarına hayret ediyorum. Ağızlarında bi herşey sizin için vs cümleler ama birebir ilgi/alaka yok.Yazık..

Çiğ börekler enes görünüyor.Benimkilerde taslakda bekleyip duruyor:))

Ellerine emeklerine sağlık canım.

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

Yazıda çörekte harika ellerinize sağlık.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım mutluluğun hikayesi bu :))
ellerine sağlık seviler:)

Kiremithanem dedi ki...

Önce kalbe sonra tabağa..
Sevgiler..

pembe kekik dedi ki...

İsmini çok sevdim.Ellerine sağlık.Nefisss.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Ne güzel bir aileniz var, Allah bozmasın inşallah. Kar çörekleri nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım, sevgiler...

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

çocuk da olsa bazı anılar hiç unutulmaz zevkle okudum kar çöreğinin anısını:)

bende oğlumla arkadaş gibi herşeyi paylaşırız kızım küçük bakalım onunla nasıl olacağız:))

kar çöreği de harika görünüyor çok severim ellerine sağlık sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Evet sizden bahsettim.:)))Seval hanım kokusu burnuma kadar geldi.Nasıl severim ama bu aralar olmaz yiyemem...elinize sağlık oğlunuz ne kadar çok şanslı çünkü benim annem asla kalkıp böyle şeyler yapmazdı ev hanımı olduğu halde ben küçüklüğümden beri yapar onları kaldırırdım...Sabah sabah kokuturdum evi kızarmış börekle...Hülya Avşar birkeresinde şöyle dedi benim annem çalışırdı ben okuldan eve karşı komsumuzun kızı ile gelirdim onun annesi kapıyı açardı ve nefis bir kek kokusu ben kendim açardım kapıyı..ev bomboş..o yüzden zehranın okul çıkışında mutlaka evde olamasam da ona kek pişirtirirdim demişti.Kadının içine ukte olmuş bende kızıma bazen böyle süprizler yaparım okuldan geldiğinde mutlaka evde olmaya çalışıyorum heyecanla anlatıklarını dinlemek için...paylaşımınız için teşekkürler...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Papatya Prenses;Haklısın canım,bizler genç annelere örnek olmaya çalışıcaz anlatarak,öneride bulunarak:)
Taslakları ise sorma,yenileri eklendikçe içinden çıkmak zorlaşıyor:)

Böğürtlen Taneleri;Teşekkürler canım:)

Fatma;Teşekkürler canım,:)

Değmesin yağlı boya;Aynen öyle canım:)

Pembe kekik;O gün oğlum çörek dedi.Sonrasında her kar yağdığında o günün anısı tazelenince adını koydum:)

Elif; Teşekkürler canım.Amin cümlemizi de:)

Şehrinaz;Haklısın.Anne ilişkisiyle birlikte arkadaş da olmak çok önemli.Beğenin için teşekkürler canım:)

Pozitif Pembe;Annenin yapmamasına birşey diyemedim,belki kendince bir nedeni vardır.Her şeye olumlu tarafından bakmak lazım.Olsun sen de kızın için sürprizler yaparak o isteğini gerçekleştiriyorsun:)
Duygularını paylaştığın için ben teşekkür ederim canım:)

nil dedi ki...

O kadar guzel anlatmissiniz ki, içten ve samimi en cok küçük oğlunuzun da( yas kac olursa olsun hep küçükler iste) aynen sizin gibi hatırlaması cok hoşuma gitti.hem ici sevgi dolu bir tarif vermissiniz hem de benim ayrıca mutlaka yapmalıyım dediğim samimi bir öğüt:) hamur işlerinde cok da başarılı olamadım bugune kadar ama ben bu kar çöreğini yapmak istiyorum,aynen kar çöreği diyeceğim ellerinize yüreğinize saglık

Unknown dedi ki...

Olsada yesek :)

mimarasci dedi ki...

yazinizi oyle buyuk keyifle okudum ki:) benim de biri 6 biri 1 yasinda iki oglum var. Umarim bizim de boyle guzel anilarimiz olur. Borek de cok guzel gozukuyor ellerinize saglik

ihlamurcum dedi ki...

Sanki yeni ismi daha çok yakışmış, bizde tüm ev halkı bayılırız.ellerinize sağlık