baloncuklar

21 Ocak 2012

PORTAKAL ŞEKERLEMELİ ÇİKOLATALI CHEESECAKE


Kırmızı gülPortakalın aroması ile mutluluğun semboli çikolata birleşerek peyniri de aralarına alarak ulaştıkları nefis mi nefiss bir lezzet:))
Artık keyif çayınızın yanına mı istersiniz? Kahve keyfinizin yanına mı istersiniz? Orası size kalmış:))
Bu arada sofra dergisine teşekkür ediyorum,tarifleri beni hiç yanıltmıyor.2009/ Ekim sayısında görüntüsüne hayran kaldığım,lezzetine emin olup hemen denediğim cheesecake,yi ailece etrafında toplandığımız maviş masamız için tekrar hazırlamıştım.Beğenilerek çabucak tüketilmişti.Tarifte portakal şekerlemesiyle servis yapılmış.Ben yazın yaptığım için portakal şekerlemesini yapamamıştım.


  
Alt taban için;
MALZEMELER.
1,5 Paket kakaolu pötibör bisküvi
125 gr. tereyağı

PEYNİRLİ DOLGU İÇİN;
500 gr.Labne peyniri
1 Su bardağı toz şeker
200 ml. 1 Kutu krema
3 Yumurta
2 portakal kabuğunun rendesi
25 gr. 2 Yemek kaşığı nişasta

ÇİKOLATA SOS İÇİN;
100 ml.Yarım kutu krema
80 gr.lık 2 paket bitter çikolata

ALT  TABANIN  HAZIRLANIŞI;
Öncelikle bisküviyi rondo veya robottan geçirip bir kaba alın.Eritilmiş tereyağı ile iyice karıştırın.
Kelepçeli kalıbın içine malzemeyi boşaltın.Bir su bardağının tabanıyla bastırarak eşit bir şekilde kalıbın yan kenarlarına doğru yükselterek yayın.Buzdolabında 2 saat bekletin.
PEYNİRLİ DOLGU İÇİN; Derin bir kabın içinde Labne peyniri,tozşeker ve kremayı pürüzsüz bir hale gelene kadar çırpın.
Yumurtaları tek tek ilave ederek çırpmaya devam edin.
Nişastayı ekleyip karıştırın.En son rendelenmiş portakal kabuğunu da ilave ederek tüm malzemeyi karıştırıp,bisküvi tabanının üzerine boşaltın.Spatula ile üzerini düzeltin.
Su almaması için tabanını alimunyum folya ile sarın.Sıcak su koyduğunuz fırın tepsisinin içine kalıbı oturtun.
Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 40 dakika pişirin. ( dakika ayarı fırına göre değişebilir) Ilındıktan sonra en az 2 - 3 saat buzdolabında soğutun.(Ne kadar çok beklerse lezzeti artıyor)

ÇİKOLATA SOS İÇİN; Kremayı küçük bir tencere de kaynama noktasına gelene kadar ısıtın.Elinizle parçalara ayırdığınız çikolatayı içine katıp eriyene kadar bekleyip,ılınınca kalıptan çıkardığınız cheesecake'nin üzerine her tarafına gelecek şekilde dökün.

Ben,tarifte ki çikolata sos yerine 1 paket Dr.Oetker'in <Glazür cake içing> (çikolata glazürü) kullanmıştım,Kullanım şekli paketin arkasında yazıyor.Fakat 1 paket glazür az geldi. Cheesecake'nin üzerindeki  çikolata sosu bana göre ince oldu.
                                     Afiyet olsun...

PORTAKAL ŞEKERLEMESİ İÇİN;
MALZEMELER;
3 Portakal
1,5 Su bardağı toz şeker
2 -3 damla limon suyu
80 gr.lık 2 Paket bitter çikolata

HAZIRLANIŞI; Portakalları iyice yıkayıp,dilimleyerek tencereye alın.
Üzerine toz şeker ve limon suyunu gezdirip,kaynamaya bırakın.1o dakika kaynadıktan sonra portakal dilimlerini,suyunun süzülmesi için fırın ızgarasının üzerine alın.
Çikolatayı benmari usulu eritin.Suları süzülen portakal dilimlerinin yarısını çikolataya batırıp,yağlı kağıt üzerine çıkarın.
Portakal şekerlemelerini 1 -2 saat beklettikten sona arzu ettiğiniz dekoratif bir şekilde cheesecake'nin üzerine yerleştirin.
Portakal şekerlemesini tek başınıza da tüketebilisiniz.

NOT:Ben bu cheese'yi yazın hazırladığım,o zaman portakal olmadığı için portakal şekerlemesini yapmadım.Ama dergideki tarifi aynen yazdım.
Bu nefiss lezzeti en kısa zamanda portakal şekerlemesi ve tarifteki çikolata sosla yeniden hazırlayıp sizlerle paylaşırım:)

NOT;Ben tarifteki çikolata sos yerine de 1 paket Dr.Oetker'in <Glazür cake içing> (çikolata glazürünü) kullanmıştım.Kullanım şekli paketin arkasında yazıyor.Fakat 1 paket glazür az geldi. Cheesecake'nin üzerindeki  çikolata sosu bana göre ince oldu.


36 yorum:

Çiçeklendim dedi ki...

waoww diyorum ellerine sağlık Harika gözüküyor.:))

meri dedi ki...

mmmm ellerine sağlık canım.Çok güzel olmuş gerçekten.Ben tabanlı cheese cake yapmamıştım daha önce.Bu tarifi denemek isterim.Çok güzel görünüyor...

Nuraycatasarimlar dedi ki...

Nefis görünüyor,bu tarifi denerim,bazen googledanda tarif alıyorum ve deniyorum onlardada hiç fiyaskoyla sonuçlanan olmadı.Birde ben senden labneli poğaçanın tarifini rica ediyorum ,zahmet olmazsa:)

u.aydin dedi ki...

Bayılıyorum cheescake olayına.ellerine sağlık.portakal aromalı da enfes olmuştur.sevgilerle.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bir daha yaparsan üzerine portakal parçacıklı bitter tavsiye ederim. Çok güzel bir uyum oluyor.

Ellerine emeklerine sağlık canım.

mavii dedi ki...

sevalcim maviş yazınca bana diyosun sandım:))) şaka şaka:))
hiç denemediğim bir tarif nasıl cnm çekti yarın sana gelcem yok başka çaresi:))

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

çok lezzetli görünüyor!! portakallı kekleri çok severim

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Çok güzele benziyor. Ellerinize sağlık :)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

çiçeklendim;Teşekkürler canım.

meri;Denemeni tavsiye ediyorum,nefis bir lezzet canım.

Nuraycatasarımlar;Labneli poğaçayı daha önce yazmıştım.Börekler etiketinden bakabilirsin canım.Paçanga böreklerinin altında da lingi var.

U.aydın;Teşekkürler canım,gerçekten enfes.

Papatya prenses;Teşekkürler
canım,deniycem.

maviimm, başım üstünde yerin var beklerim canım.

sonsuz dekarasyon;Teşekkürler canım.Bence de portakal aromasıyla tüm tatlılara yakışıyor.

Pasta sarayim dedi ki...

Cheese kek nefis görünüyor,hele ara dolgusu... eminim cok lezzelidir.
Ellerine saglik..Sevgiler

SeneminYemekleri dedi ki...

Off ya ne tatlıya düştüm bu ara bak şimdi bundanda yapasım var :))ellerine sağlık

İlayda'dan Hobiler dedi ki...

seval hanım ellernze sağlık harika görünüyor cok leziz olmalı ama çokta zahmtli mutlaka deniycem =)

neslice tarifler dedi ki...

Seval Hanım harika bir tarif paylaşmışsiniz. Ara dolguya bayıldım. Portakal sekerlemelerinin çikolataya batırılmış halini hayal etmesi bile guzel :) Ellerinize saglık.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bu sene herşeyi portakallı denedim ama bir cheesecake denemedim onu da en kısa zamanda denemeliyim bu güzel görüntüyü görünce daha iyi anladım.ellerinize sağlık.

umutluhayat dedi ki...

harika görünüyor.ellerine sağlık...

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

Portakalın birçok şeye yakıştığını düşünüyorum.Güzel olmuş.Elinize sağlık.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Pastasarayım;Teşekkürler canım,bence de nefis bir lezzet:)

Senemcim;Teşekkürler,tavsiye ederim canım:)

İlayda'dan Hobiler; Teşekkürler,göründüğü kadar zor değil,benden güzel yapacağına eminim canım:)

Neslica tarifler;Teşekkürler.Tam da mevsimiyken ilk fırsatta çikolatalı portakal şekerlemesini yaparak sizlerle paylaşıcam canım:)

Mutfak havlusu;Teşekkürler.Bence denemelisin canım:)

Umutluhayat;Teşekkürler canım:)

BöğürtlenTaneleri;Teşekkürler.Bence de yakışıyor canım:)

anne eli gibi dedi ki...

çikolataya portakal çok yakışır,hele bu ikisi bir chesecake'de birleşirse harika olur,ellerine sağlık canım,keyifli paarlar..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevalcim,
bende bir fincan kahveyle sıraya giriyorum canım..
ellerine emeklerine sağlık,

portakal ve çikolatalı herşey favorim !

zeynep dedi ki...

Yarın için yapmayı planlıyordum isabet oldu not alıyorum.
Ellerinize sağlık sevgilerimle..

mutfagabuyrun dedi ki...

tek kelimeyle harika olmuş cnaım.ellerine sağlık.sevgiler gönderiyorum.

Unknown dedi ki...

şu lezzete dayanamıyorum hastasıyım kısaca ellerinize sağlık

Noblesse dedi ki...

uğraştırıcı ama nefis olduğu belli, ellerine sağlık.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Anneeli;Teşekkürler canım,bence de harika:)

Birdutmasalı-nUnU;Teşekkürler canım.Ne demek her zaman beklerim:)

Zeynep;Teşekkürler canım.Denemeni tavsiye ederim,zor gibi görünse de çok kolay:)

Sevdacım;Teşekkürler canım.Sevgiler bizden:)

Kendimce;Teşekkürler canım.Al benden de o kadar:)

Noblese;Teşekkürler canım.Uğraştırıcı gibi görünse de aslında değil:)

durme durme dedi ki...

Portakal ve çikolata muhteşem bir ikili, ellerine sağlık, mutlu haftalar...

Unknown dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık sevgiler

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ben geldim canım ellerine sağlık
çok severim çiz keki
iyi akşamlar canım.
:))))))

kalpkurabiye dedi ki...

beceremiyorum:)
evet ben cheesecake yapamıyorum:)
ellerine sğlık ablacım:)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

durme durme;
Teşekkürler canım.Sana katılıyorum,bence de:)

Tombul tarifler;Teşekkürler canım:)

bir kase lezzet;Teşekkürler canım:)

Denizim;Teşekkürler canım.Ben çok da güzel yapacağına inanıyorum:)

ihlamurcum dedi ki...

İnanılmaz gözüküyor, elinize sağlık

Fransali Gelin dedi ki...

Ne guzeldir onun tadi simdi :) ellerine saglik valla :)

Unknown dedi ki...

Portakal ve çikolata nasılda yakışıyorlar ama yaa..:)))
İnan şu anda bir dilim yemek için neler yapardım.
Ellerine sağlık canım..

pembe kekik dedi ki...

Nefis bir lezzet.Ellerine sağlık.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ihlamurcum;Teşekkürler canım:)

Fransalı gelin;Teşekkürler canım:)

Hayat cafe tarifleri;Teşekkürler canım.Sen gel ben sana yaparım:)

Pembe kekik;Teşekkürler canım:)

modern rapunzel dedi ki...

harika görünüyor bu, elinize sağlık ilk fırsatta deneyeceğim. bu arada belki ilginizi çeker www.tuzvebiber.com'a ücretsiz üye olarak tariflerinizi paylaşabilir ve Money Puan kazanma şansı kazanabilirsiniz. sevgiler...

Unknown dedi ki...

Bu tarifi hemen cheesecake tariflerimin yanına iliştireceğim..sevgiler