baloncuklar

26 Ocak 2012

ÇİLEK SOSLU CHEESECAKE


Kırmızı gülTüm izleyenlerime,ziyaretçilerime sevgi ve selamlarımla merhabalar.
Cheesecake tariflerime başlamışken,bu gün de sizlerle yapımı yine çok kolay pratik bir şekilde hazırladığım Sevalce doğaçlama ortaya çıkan cheesecake tarifimi paylaşmak istiyorum.
Cheesecake yapmaya niyetlenince,bir önceki gün yaptığım kakaolu kekten kalanlarla alt tabanı oluşturdum.
Sonuç olarak evde kalan kekleri,truf dışında cheesecake yaparken de değerlendireceğimi keşfetmiş olmanın  keyfini yaşadım:) Ayrıca iç malzemelerini de tamamen doğaçlama evdeki malzemelerle hazırlayarak reçetesi bana ait bir cheesecake ortaya çıkarmanın keyfini de yaşadım:)
Yapacak olanlara da şimdiden afiyet olsun:)

ALT  TABAN MALZEMELERİ; 
3 Su bardağı kek kırıntısı
70 gr.Tereyağı

İÇ MALZEMELERİ;
1 Su bardağı sıcak su + 1 paket çilekli jel
200 gr.1 Küçük kutu krema
1 Paket vanilyalı cremeole + 1 su bardağı süt
1 Su bardağı dolusu lor peyniri
2 - 3 yemek kaşığı toz şeker

ÜZERİNİN SOSU;
1 Paket Dr.Otgen'nin çilekli sosu
1 Su bardağı su, 1 parmak eksik

HAZIRLANIŞI;
3 Su bardağı kek kırıntısı için önce,kekleri un gibi olana kadar rondoda veya robotta çekin.Erittiğiniz tereyağıyla iyice karıştırın.
Servis yapacağınız tabağın içine 20 cm.lik çemberi yerleştirip kekli harcı içine dökerek su bardağının tabanıyla bastırarak yayın. (Çemberin alt tabanını kullanmıycaz)
Kaynattığınız sıcak suyla jöleyi karıştırarak erimesini sağlayın.
Kremayı çukur bir kasede mikserle yoğunlaşıncaya kadar çırpın.Toz şeker,lor peyniri cremeole ve sütü ekleyerek tekrar çırpın.
Ilınan jöleyi de ilave edip tekrar çırparak çemberin içine boşaltın.Üzerini spatulayla düzelterek sera straçle kapatıp buzdolabına kaldırın.
1 Paket çilekli sosu 1 su bardağı suyla üzerindeki tarife göre hazırlayın.Tamamen soğuyunca çemberde ki cheesecake'nin üzerine döküp,kaşığın tersiyle her tarafına gelecek şekilde yayın.En az 6 - 7 saat buzdolabında dinlendirin.
NOT;Tüm cheesecake'ler bekledikçe iç malzemeleri iyice birbirine geçtiği için 1 gün buzdolabında beklemesi lezzetini arttırır.
                                 Afiyet  olsun...
NOT; Yeğenlerim için yaptığım bu cheesecake bana biraz tatlı gibi geldi,iç harcın içine şeker ilave etmesemiydim diye düşündüm.Fikrimi söylediğim de bizim gençler halacım çok güzel olmuş diyerek afiyetle yediler.Yine tercihi size bırakıyorum.Tat oranı kişinin damak zevkine göre değişiyor.


























35 yorum:

Kiremithanem dedi ki...

Sabah sabah iç açıcı görüntüler ve hala yapmaya girişemediğim cheesecake..
Sen beni öldüreceksin tatlım..
Günaydın güzel kalplim.

neslice tarifler dedi ki...

Renklere bayıldım. Yaratıcılığınıza da hayran kaldım. Herkese nasip olmaz cheesecake yaratmak. Ellerinize sağlık Seval Hanım.

Fransali Gelin dedi ki...

oyoyoyoooyy senin kilo derdin yok galiba canim boyle harika tatlilar yapiyorsunn :) bayildim :)

Unknown dedi ki...

Pembiş pembiş çok güzel görünüyor.
Ellerine sağlık ablacım..:))Kahvaltımın üzerine süper olurdu süper..:))
Ellerine sağlık.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

offff maşallah
gene döktürmüçsün canım
:))))))

kırmızı ekoseli battaniye dedi ki...

görüntüye gel::):) ama bu bana yapılmaz ki:)

Unknown dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor oh mis mis:))

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Nefis görünüyor cheescake'in. Bayıldım canım. Bu tarifle de deneyeceğim inşallah. Ellerine sağlık, sevgiler...

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

harika ve pratik bir tarif gerçekten renklerde harik ellerine sağlık...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine sağlık canım yumurtada yok fırınada girmiyor gerçekten kolay ve çok güzel bir cheesecake olmuş
sevgiler:)

mutfagabuyrun dedi ki...

offf.harika olmuş canım.nefis nefiss.elerine sağlık.sevgiler.

Çiçeklendim dedi ki...

Süper gözüküyor. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle:)

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

Cheesecake denedim ama buda bi başka canım çekti bugun yapsammı ne eline sağlık.

İlayda'dan Hobiler dedi ki...

nefis görünüyor seval abla. Renkler cokk güzl zaten :) ellerne sağlık...

lezzettabağı dedi ki...

Sevaaaaaaaaalll pabucu yarım çık dışarıya oynayalım bu lezzetten getirde yiyeeeeelimmm. ya işte böyle güzel lezzetleri görünce ne yapayım dayanamıyorum kıvıra çevire istiyorum. eline sağlık çok güzel görünüyorrrr. bunu yazarkenden alttaki kar çörekleriiii gel beni ye diyoooor. tatlım kocaman öptüm seni.

Melike dedi ki...

çilek tek başına harika bir lezzet zaten, elinize sağlık.

mavii dedi ki...

yegenin olmak istiyorum sevda abla :)))
nefis nefisss elerine saglık çilekli jel dediginiz jöle mi?

New York'tan dedi ki...

Cok guzel gorunuyor,Ellerine saglik, malzemeler burada olsa denemek isterdim :)

umutluhayat dedi ki...

nefisss görünüyorr.ellerinie sağlık canımm.

CANBOGAZDAN dedi ki...

cheesecake i eşim de ben de cok severiz. ay olsa da yesem :)

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Ben mümkün olduğunca tatlı sevdiğimden, böylesi benim için uygun sanırım. Ellerine sağlık..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Sanki çizkekden çok marşmelov kıvamında bir tatlı olmuş gibi hissettim malzemelerder:) Ama sonucun harika olduğu kesin.

Ellerine emeklerine sağlık canım.

Tatlı Tuzlu Anılarım dedi ki...

canım ellerine sağlık :)

çok çok geçmiş olsun uamrım iyileşrisin bi an önce piknik tüpüyle mi denesen acab ehehe :D başka bir yolu var inşallah önümüzdeki hafta onu paylaşıcam o zaman denersin olmaz mı onun akrıştırmalık işi yok atıyosun tencereye pişiyo ama önce benım denemem lazım :) ve aradakı lezzet farkını da söylicem tabii ki :) varsa sevgiler

mimarasci dedi ki...

Cheesecake cok severim hele boyle cilek soslusu:) Buzlukta da pasta yaparken artmis keklerim ve pazar gunune misafirim var. Bende mi yapsam acaba:) ellerinize saglik:D

sare dedi ki...

Sevalcim, değişik malzemeleri kullanarak çok nefis görünen bir cheesecake olmuş, ellerine sağlık.
Afiyet olsun, canım.
Çok sevgiler...

anne eli gibi dedi ki...

çok severim canım ellerine sağlık nefis görünüyor..

pembe kekik dedi ki...

Bu ne güzel bir renk böyle.Ellerine sağlık.

HUYSUZBALIK dedi ki...

Ooo Seval Ablacım aşmışsın kendini muhteşem görünüyor cheesecake'lerin . Ama ben en çok bu çileklisini beğendim. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

hem pratik hem lezzetli daha ne olsun ellerine sağlık.
sevgiler.

Unknown dedi ki...

Off of,,,, nasil da canim cekti simdi... Ne yapmali, gecenin bu vaktinde nereden bulmali.... ELlerine saglik arkadasim....

LeylaK dedi ki...

şu kek kırıntısını değerlendirme işini ben de seviyorum :) seninki de nefis olmuş. ellerine sağlık Seval .

Leyla'nın Kahve Dükkanı

Twitter dedi ki...

Eline sağlık.Çok Güzel,Çok şirin.

bluestyle dedi ki...

Harika görünüyor.Tam da ihtiyacım olan bir tarifti.Dener denemez sana dönüş yaparım cnaım.Ellerine sağlık..

senem dedi ki...

böyle çilek sosu vs. frambuaz falan bayılıyorum ve harika görünüyor canım ellerine sağlık

Hayattan Azıcık dedi ki...

Bu güzel tarif için teşekkür ederim. Etkinliğime gelen tarifleri ve sizin tarifinizi bu gün yayınlıyorum çok teşekkür ederim.