baloncuklar

27 Mayıs 2011

İZMİR TULUM PEYNİRLİ KABAK SALATASI ve PEYNİR ÇORBASI


Tüm ziyaretçilerime sevgi dolu selamlarımla hayırlı cumalar  diliyor.Ve sağlıklı musakkadan sonra sağlıklı yemeklere devam diyorum.Bugün sizlerle Sofra Dergisinde görüp hazırladığım 2 lezzeti paylaşıcam.Bu 2 tarifimi de diyet ve diyabetik yemekler etkinliği için hazırlamıştım ama işlerimin ve misafir yoğunluğundan yazamayınca yazmak bugüne kaldı.
İlk paylaşacağım tarifim,vitamini bol ve  lezzetli tam bir diyet salata.
İkinci tarifim,kalsiyum deposu peynir çorbası.
                                  İzmir tulum peynirli kabak salatası

MALZEMELER:
2 Kabak
150 gr..İzmir tulum peyniri
½  Su bardağı ceviz içi  (elinizle kırıklayın)
Küçük bir portakalın kabuğunun yarısını rendenin iri tarafıyla rendeleyin.
Limon suyu, zeytin yağı ,tuz
HAZIRLANIŞI:
Kabakların kabuğunu kazıyıp çok ince dilimleyin.Bir tencerede suyu kaynatıp tuz ilave edin.Kaynayan suyun içinde kabakları 2 - 3 dakika haşlayın.Kabakların sararmaması için üzerini kapatmayın.Kabakları süzgece alıp soğuk sudan geçirin.
Sofra dergisinde 10 cm.lik mutfak çemberine dizin yazıyordu.Ben,15 cm.lik çemberim vardı,ona dizdim.Çemberi servis tabağına yerleştirin.İçine 1 sıra haşladığınız kabaktan yerleştirip üzerine ceviz  serpin.
İnce dilimlediğiniz tulum peynirinden cevizlerin üzerine paylaştırın.Rendelediğiniz portakal kabuklarını serpin.Bu işleme çemberin içi doluncaya kadar devam edin.
Servis zamanı çemberi dikkatlice çıkarın.Damak tadınıza göre zeytinyağı,limon suyu ve tuzu bir kasede karıştırıp salatanın üzerine gezdirin.En son üzerine portakal kabuğu serperek servis yapın.
 NOT:Sofra dergisinde ceviz 100 gr.dı.(1 su bardağı) Portakal kabuğu rendesi de 1 portakalın kabuğunun rendesiydi.Ben daha önce yaptığımda bana ceviz ve portakal kabuğu fazla geldiği için  bu sefer yaptığımda bu 2 malzemeyi  yarıya indirerek hazırlayınca daha çok beğendim.
Tercih sizin.15cm. Çember olmayabilir,o zaman bir kasenin içini sera streç veya buzdolabı poşetini keserek kaplayın.İçine ayni şekilde malzemeyi dizip,biraz bekletip dikkatlice servis tabağına ters çevirerek de hazırlayabilirsiniz.
Kabağı haşladığım suyu da aşağıda yazdığım çorba da kullandım.
                                                                                   Afiyet olsun.

 2.Tarifim bu ayki Sofra Dergisi’ndeki,peynir çorbası.Bana ilginç geldiği için hemen denemeliyim diyerek yaptım.Ailece çok beğendiğimiz kalsiyum deposu harika bir çorbayla tanışmış olduk.Denemenizi tavsiye ederim.Yalnız tuz ayarına dikkat edin,peyniriniz tuzluysa tuz ilave etmeyin.Bir dahaki sefere lor peyniriyle yapmayı ve lor’lu da lezzetli olacağını düşünüyorum
Yalnız ben bazı malzemeleri azaltarak yaptım.Nedenine gelince 1su b.suyu azalttım.Yoğurdum ev yapımıydı,biliyorsunuz ev yapımı yoğurtlar hazırlar gibi çok koyu olmuyor.Tarifte yumurtanın sarısı vardı ben tamamını koydum.Çünkü yumurtanın beyazını çöpe atmaya içim elvermiyor bekletsem besin değerini kaybedecek faydadan çok zararı olacak.Peynir de bana çok gibi geldiği için azalttım.
Hemen servis yaparsanız aşağıdaki benim yaptığım ölçülerle tam kıvamında oluyor.Bekleyince biraz koyulaşıyor.Kıvamına göre sıcak suyla açarsınız.
                                         PEYNİR ÇORBASI

6  Kişilik
MALZEMELER:
50 g.Un  ½ Su bardağı
1 y.k.Tereyağı
4 Su bardağı su (Dergide 5 su bardağıydı)
200 gr. Peynir.(Dergide 300gr.dı)
1 Yumurta (Dergide 1 yumurta sarısıydı)
1 Çay bardağı yoğurt
1Çay bardağı su
1 rer çay k.Nane,kara biber,pul biber
7 -8 dal.İnce kıyılmış dereotu
HAZIRLANIŞI:
Bir kasede peynir,yumurta,yoğurt ve 1 çay bardağı suyu blendırdan geçirin.
Tencerede tereyağıyla unu hafif kavurun.Topaklanmaması için azar azar ve sürekli  karıştırarak suyunu ilave edin.(Çorbanızda topaklanmalar oluşursa el blenderından geçirin.)Kaynamaya başlayınca,çırptığınız peynirli karışımı ilave edip  1-2 dakika kadar kaynatıp ocağı söndürün.
Baharatları ve dereotunu ilave edip,karıştırıp sıcak olarak servis yapın.
                                                                            Afiyet olsun.




18 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım hayırlı cumalar salatana bayıldım ellerine sağlık sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ay bu pasta olmuş resmen:) çok da iştah açıcı görünüyor. Ellerine sağlık canım..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Bu salataya bayıldım...Ellerinize sağlık..

sevgiler

Aycan dedi ki...

Hayırlı cumalar canım.Tariflerin nefşs görünüyor.Ellerine sağlık.

Öpüyorum.

mutfagabuyrun dedi ki...

hayırlı cumalar canım.salata süper görünüyor.sunuma bayıldım.ellerine sağlık.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Salatada,çorbada hem farklı,hemde nefiss görünüyorlar.
Özellikle salata tam benlik.
Ellerine sağlık canım
Hayırlı cumalar.

Efe ve Eren dedi ki...

elinize sağlık,bayılırım izmir tulumuna:)çok süper görünüyorr:)sevgiler.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

İki tarifi alıp yayınlıyorum tekrar teşekkürler katılımınız için..ikiside harika tarifler..


sevgiler

behlulksn dedi ki...

pasta gibi salata olmuş ellerinize sağlık sevgiler

Unknown dedi ki...

İZMİR TULUM PEYNİR ÇOOK LEZZETLİ OLUR:))ELLERİNE SAĞLIK KABAK SALATASI ÇOK ŞIK GÖRÜNÜYOR ÇORBADA ÇOK LEZZETLİ..
SEVGİLERİMLE...

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

ikisi de değişik geldi bana.Denemeye değer bence.
Sevgiler:)

Aycan dedi ki...

Canım yorumun geldi problem kalktı galiba.Ayrıca yorumun için çok teşekkür ederim.

Öpüyorum çok çok.

İnci Yemek dedi ki...

Enfesgözüküyor salatasevalim ellerine sağlık canım:)bende hazırlamak isterim portakalın uyumunu merak ettim doğrusu:)
peynirli çorbalara da bayılırım.
çok öpüyorum seni mutlu hafta sonları dilerim...

Adsız dedi ki...

seval abla bayıldım tariflerine yaz için çok hafif kabaklı tarifin, çokta şık ellerine sağlık

Saglıklımutfak dedi ki...

Sevalcim her iki tarifte süper. Ellerine sağlık

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık 2 tarif de harika olmuş özellile çorbayı çok beğendim tam kızıma göre sevgilerimle...

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık bütün salataları zevkle yerim,bu da çok güzel olmuş.

dilara dedi ki...

Kabaklı salata tarifini sevdim.Kolay ve kısa zamanda yapılabilir olması benim için çok önemli.Yarın akşam deneyeceğim :))