baloncuklar

30 Mayıs 2011

SOSLU KABAK BİBER YATAĞINDA HİNDİ KÖFTE


Kırmızı gülTüm ziyaretçilerime,blogcu dostlarıma haftanın ilk gününden sevgiler,selamlar:)
Bugün biz ev hanımlarının temizlik günlerimizde o kadar işin arasında ne pişirsem sıkıntısında.Çalışan hanımların işten gelince ne pişirsem sıkıntısında.Çabucak pratik,doğaçlama hazırladığım lezzetimden bahsedicem.
Bu lezzete birde şık bir isim bulursunuz.Soslu kabak biber yatağında hindi köfte diye.))) Yanına da çoban salata ve yoğurtla işte size hem sağlıklı,hem leziz güzel bir menü.Sofrayı kurduğunuz da evin küçük ve büyük beyinden,bu kadar işinin arasında ne güzel bir sofra kurmuşsun.Eline sağlık hanımcım,eline sağlık anacım diye övgü bile alırsınız:)Tabii yorgunluğunuz da o an uçup gider.Emeğinizin karşılığını takdir görerek almışsınızdır.Yorgunda yoğunda olsak her ne yaparsak yapalım,zorda kolay da olsa sevgiyle hazırladığımız herşeyde sonuç mükemmel oluyor:)
Bu arada çok şükür temizlikler bitti.1 temizlik kaldı .Hayatta başaramadığım tek şey de bu.Ne mi? Fazla kilolardan kurtulma temizliği.Hakkımı yemiyeyim ara sıra başarıyorum ama beni çok seviyorlar ki kısa sürede geri geliyorlar.Su içsem yarıyor diycem ama YALANNN.))) Tatlısız duramıyorum.Gülümseme Neyse tarifime döneyim.

MALZEMELER:
400 gr.Hindi kıyması
1 Soğan
1 Patates
3 Diş sarımsak
2,5 Dilim çavdar ekmeği (tost ekmeğinden küçüktü dilimler)
4 -5 Dal maydanoz
1 Yumurta
1,rer çay kaşığı:Tuz,kekik,kimyon,kara biber,pul biber.

HAZIRLANIŞI:
Patates,soğan ve sarımsağın kabuklarını soyarak iri kuşbaşı şeklinde doğrayıp.Ekmek,maydanoz,yumurta ve baharatlarla birlikte tüm malzemeyi robotta çektim.Sonra kıymayı da iave edip hepsini birlikte tekrar robotta çektim.Yağladığım orta boy kare borcama elimle bastırarak yaydım.
Ayrı bir borcamda elma dilimi patateslerle birlikte 2 ayrı borcam da yan yana 200 derece fırında piştiler.

Onlar fırında pişerken:Biber kabak yatağı demiştim ya.))) Dolapta kalan 1 kabağı temizleyip uzunlamasına kesip yarım ay şeklinde doğradım.1o tane kadar çarliston biberlerin tohumlarını temizledim.Büyüklüklerine göre 3 çe veya 4 de kesip tavaya aldım.1 y.k. sıvıyağ ve yarım çay bardağı kadar su ilavesiyle kapağı kapalı olarak kısık ateşte pişerek suyunu çekince minik minik kıydığım sarımsakları ve rendelediğim domatesleri ilave ettim.Kavrulunca ocağı söndürdüm.Siz isterseniz kızartarak da yapabilirsiniz.Biz çok sevmemize rağmen beyimin kalp ameliyatından sonra kızartmadan uzak durmaya çalışıyoruz.
Evet yemeklerimiz pişti sıra sunuma geldi:Önce servis tabağına domates soslu sebzeleri yaydım.Borcam da kızaran köfteyi önce + şeklinde sonra x kesince 8 üçgen köfte dilimi çıktı.sebzelerin üzerine köfteleri ve aralarına patatesleri dizdim.Patateslerin kalanlarını da ayrı bir tabağa aldım.Oğlumun meşhur ketçapı da masada yerini aldı.Yanına da güzel bir çoban salata ve yoğurt  bugünü de kurtardık demektir.
Çok şükür RABBİME bize bu nimetleri verdiği için.
                                           Afiyet olsun.
                                                   Kırmızı gül

12 yorum:

Aycan dedi ki...

Tabak müthiş gerçekten.Ellerine kollarına sağlık canım.

Sevgielrimle;

mutfagabuyrun dedi ki...

canım benim son temizliktende kurtulursun inşallah.ama olmasada boşver.yemeden de durulmuyokı.şu yemegede bakıp nasıl duracaksın değilmi.ellerine sağlık.harika olmuş canım.öpüyorum.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım ellerine sağlık temizlik bitmiş darısı benim başıma yağmurdan geçilmiyor buralarda:( yemeğine bayıldım nefis görünüyor
sevgiyle kucaklıyorum

Unknown dedi ki...

Ahhh o kilolar benide pek sevdi bu aralar ama kararlıyım artık bundan sonra dikkat edeceğim.

Adı pek havalı,eminim lezzetide öyledir.
Ellerine sağlık canım
Öpüyorum.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım; çok güzel ve lezzetli olduğu kesin, ellerin dert görmesin..Kocaman öptüm...Sevgilerrrr...

Unknown dedi ki...

evet temizlik bitti yemek düşünülüyor ellerine sağlık canım
sevgiler

Gülcan dedi ki...

HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK

mutfagabuyrun dedi ki...

canım benim sorunun cevabı kolayda burdan anlatabılırsem deneyım.önce yayınlanmış önceki tarifi aç.üstüne tıkla.başka sayfadan yenı kayıt gırerken bağlaya tıklayacaksın.sonra önceki tarıfın olduğu sayfadakı en üstte solda onun kinkını koplayalıp bağla kısmına yapıştırıp tamam diyeceksin. bu kadar.karışık gibi ama kolay aslında.inşallah anlatabılmışımdir.öpüyorum.

Pasta sarayim dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerine emegine saglik...Sevgilerimle.

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Çok güzel görünüyor...Eline emeğine sağlık.Oh ne güzel.Temizliğide yapmışsın.Güle güle otur evinde.Kilo temizliğine gelince..Aldınmı vermek çok zor oluyor.Almamak en iyisi ama bu da mümkün olmuyor.Bu konuda hepimize kolay gelsin...

anneminkizıyim dedi ki...

Hiim nefis ellerinize saglik, sevgiler...

yemekbiraşk dedi ki...

harika olmuş:) evet evet su içsek yarıyor:)
sevgilerimle..