baloncuklar

11 Eylül 2012

ISPANAKLI GÜL BÖREĞİ

Kırmızı gülÜzüntünün sevinçle,Öfkenin sevgiyle barıştığı bir gün olması,umutlarımızın kaybolmaması dileklerimle GÜNAYDIN.
Bugün Kahvaltı Brunch masamda ki ıspanaklı börek tarifimle sizlerle buluşmaya geldim.Büyük oğlumun çok sevdiği gelmeden önce anne,anneannemin böreğinden yaparmısın dediği? Rahmetli anacığımın o sevgi dolu lezzetli elleriyle sık sık yaptığı bir börek çeşidi.Buzluğundan hiç eksik etmediği nefis gül böreğinin lezzeti anne garantisi.
Rahmetli anacığımın buzluğundan gül böreği ve top köftesi hiç eksik olmazdı.Aniden misafiri mi geldi,hemen börekler buzluktan fırına giriverirler.Kaşla göz arasında kek de çırpılıverirdi.Mekanı cennet olsun annem anlatılamaz derecede marifetliydi.Börekler anacığımın davul fırınında pişerken.Mini fırınında da kek pişer.Çay demlenip demini alıncaya kadar her şey hazır olur.Lezzetle sohbet buluşurdu.
Annemin bu alışkanlığını şimdi de ben sürdürüyorum.Arkadaşlar sizlere de tavsiye ediyorum.Bu böreği ve her  türlü böreği boş vaktimde hazırlayıp,hatta üzerinin sarısını ve susamını da serperek bir tepsiye dizip buzdolabının no-frost kısmında şoklayıp,buzdolabı poşetine doldurup doğru buzluğa.Canınız börek mi istedi? Aniden misafiriniz mi geldi? Buzluktan çıkarıp yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizerek fırına verin.Afiyet şeker olsun...

MALZEMELER:
1  kg.yufka       (5 adet)
2  Bağ ıspanak  (500 gr.)
2 Adet orta boy soğan
250 - 300 gr. beyaz peynir
Veya lor peyniri
Pul biber - karabiber
Tuz


SOSU İÇİN:
Normal boyda su bardağıyla;
1 Su bardağı yoğurt
1 Su bardağı süt
1 Su bardağı zeytinyağı
3 Yumurta

HAZIRLANIŞI:
Önce ıspanakları kumu kalmayıncaya kadar bol suyla iyice yıkayıp.Suyunun süzülmesi için bir süre süzgeçte beklettikten sonra çukur bir kaba incecik doğrayın.Ispanakların yumuşaması için üzerine biraz tuz serperek ovun.(Böreğe katacağınız peyniriniz tuzluysa tuz oranına dikkat edin)yoksa böreğiniz tuzdan yenmez.
İçine soğanları peyniri baharatları da ilave ederek tüm malzemeyi karıştırın.Bu arada sevginizi de ilave etmeyi unutmayın:)
Sosu için:Yumurtanın birinin sarısını ayırıp,tüm sos malzemelerini bir kasede çırpın.
Yufkaları masaya veya tezgaha bütün yuvarlak olarak üst üste serin.Büyük gül böreği isterseniz + şeklinde keserek 4 de kesin.Küçük gül böreği isterseniz önce + şeklinde sonra + ların ortasından da x şeklinde keserek 8 üçgen dilim elde edin.
Tüm üçgen dilimleri üst üste dizerek sarma işlemine başlıyoruz:)
(Resimdekiler 4 de bölünmüş yufkadan büyük boy gül böreği)
Her yufkanın üzerine her tarafına yumurta fırçasıyla sos sürüp yufkanın geniş tarafına,küçük gül böreği ise 1 yk.kadar,büyük gül böreği ise 2 yk.ıspanaklı harçtan yayarak rulo şeklinde sarıp,kendi ekseni etrafında dolayarak gül şekli verin.Gülün açılmaması yapışması için doladığınız uca sos sürün ki gül böreklerimiz açılmasın.
Sardığınız börekleri yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizin.Tüm böreklerin sarma işlemi bitince kalan sosa ayırdığınız yumurta sarısını da ekleyip tekrar çırparak böreklerin üzerine yumurta fırçasıyla bolca sos sürüp susam serpin.
18o derece de börekler kızarıncaya kadar pişirin.
Bu böreği yaptığımda bazen sos üzerine yetecek miktarda kalıyor.Bazen de sanırım fazlaca sürüyorum sos çok az kalıp üzerine yetmiyor.Eğer sosunuz az kaldıysa 1 yk.yoğurt ve yarım yk.zeytinyağı ile yumurta sarısını çırpıp sosunu sürersiniz.

Sevalce not;Ben kalabalık misafir davetlerimde daha bereketli olması için 1 yufkayı 8 ze bölerek küçük gül börekleri hazırlıyorum.Alttaki resimdekiler gibi.
Kendimize veya az misafirlerimde veya üşendiğimde:) 1 yufkayı 4 de keserek büyük gül börekleri hazırlıyorum:) 
İkiside ayni börek de küçük olanlar biraz el oyalıyor:)

Yumurta fırçası olarak muhakkak silikon fırça edinin.Diğer kıllı fırçalar kıl döktüğü,naylon fırçalar ise sert olduğundan dolayı sosun bolca ve kolay sürülmesini zorlaştırdığı için tavsiye etmiyorum.


31 yorum:

Hobistanya dedi ki...

Harika görünüyor, ellerinize sağlık, iki tane alsamda kahvaltımı yapsam:)
Sevgiyle mutlu kalın,

pasta köşesi dedi ki...

ellerine sağlık canım en sevdiğim börek çok leziz oluyor :)
birde bi ara yoktum masanada baktım maşallah çok güzel herşey mısır ekmeğinide merakla bekliyorum..sevgilerimle mutlu günler :)

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

allah rahmet eylesin büyüklerimiz hep örnek olmuştur bizlere,

bizim evde de çok sevilir ,eminim harikadır ellerine emeklerine sağlık seval ablacığım...

NzlGl dedi ki...

Eline sağlık canım gerçekten bu börek çok güzel oluyor...

Bu arada anneciğinede rahmetler olsun. Ne güzel ki kızıda onun gibi marifetli olmuş:)
sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Ne de güzel anlatmissin,,, ELlerine emeklerine saglik... Benim de annecigim (Nurlar icinde yatsinlar) cok yapardi... Sevgilerimle, afiyetler olsun...

mutfakta bir mimar dedi ki...

Bayılırım bu böreğe...Ben de ıspanak ile peyniri karıştırarak yapıyorum ama madem anne lezzeti garantisi var bir gün de sosunu sizin tarifinizdeki gibi deneyeceğim ellerinize sağlık =)

mutfagabuyrun dedi ki...

sabah sabah canım çekti.ellerine sağlık canım.sevgiler.

zuuu dedi ki...

bende gul boregı tarıfı arıyordum tam:) nısanlıma yapıcam askerde goturucem senın tarıfını denıycem:) takıbındeyım bende beklerım:)
http://zuutrendss.blogspot.com/

sarımutfak-hande dedi ki...

iç malzemesine bir yemek kaşığıda toz tarhana atmanı tavsiye ederim harika oluyor
ellerine sağlık nefis olmuşlar canım

Noblesse dedi ki...

pratik ve güzel tarif için çok teşekkürler, buzlukta saklanabiliyor olması çok iyi, ellerine emeklerine sağlık.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

En sevdiğim böreklerdendir ıspanaklı börek. Öyle güzel görünüyor ki nasıl canım istedi anlatamam. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

MAZES dedi ki...

annecin nurlar içinde olsun canım arkadaşım,sadece ah çektim...ellerine sağılık ,börekten vazgeçen olurmu hiç,çok iyi fikir.

lila dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım. Ellerine sağlık. Çayımın yanına alıyorum bir tane.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Goruntu nefis ellerine saglik canim..bu bloglaria gezmek hem guzel hem degil insanin cani herseyi istiyor:)) Simdi bende istiyorum bu borekten :)))

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine sağlık tazecik ıspanaklar çıktı tezgahlara yapar yapar yeriz artık:)

Heyyfi dedi ki...

Seval'ciğim, annen nur içinde yatsın.
Bu arada börekler harika görünüyor. Ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Ispanaklı gül böreklerinizin görünüşleri bir harika. Çok lezzetli ve enfes olduklarına da inanıyorum. Elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.

Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

Özgür Tatlar dedi ki...

herbiri cicek gibi acmis.sanki .ellerine saglik,afiyetler olsun.

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Ben de küçük olanları daha çok seviyorum.

ehlikeyfchef dedi ki...

bugün bende misafirlerime gül börek yapacak idim ama kızçem vakumlu yufka almış kayış gibi mübarek tepsiye döşedim mecburen çok güzel olmuş ellerine sağlık...
yorumda yazdıklarına aynen katılıyorum,biz tariflerimizi paylaşalım yeter,sevgilerimle canım...

mihrimah dedi ki...

canım benim yine döktürmüşsün maşallah.ellerine sağlık.afiyetler olsun bir tane kızıma bir tane kendime aldım.sevgiler.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

sevalim sohbetlerle ne güzel oluyo demi.
ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

hımmm bayılırım zaten ıspanaklı böreği sevmeyen yoktur şoklama iyi fikir Seval able eline sağlık sevgiler...

sare dedi ki...

Sevalcim, ıspanaklı börek ne güzel duruyor. Ellerine sağlık.
Afiyet olsun.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik harika gorunuyor. Haberiniz var mi bilmiyorum fakat su sitede tarifinizi birebir yayinlanmislar ustelik fotograflarin uzerine kendi isimlerini yazarak. Ben de borek tarifi ararken tesadufen farkettim. Bilginize..
Adres: http://www.hamaratanne.com/ispanakli-borek-tarifi.html

mutfakta bir mimar dedi ki...

Evet fotoğraflarınızın üzerine bile utanmadan kendi isimlerini yazıp tarif kendilerinin gibi yayınlamışlar.Emek hırsızlığı resmen...

böreksever dedi ki...

Mutlaka denicem. Çok güzel görünüyorlar.

Adsız dedi ki...

ıspanaklı harcç olan bir böreği hiç sondurmadım?
bu böreği bu harçla pişmeden dondurup misafişr gelince pişirince,ıspanakların tadı ve ypısı aynı güzel oluyormu taze pişmiş gibi ?

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Merhaba Sevgili adsız,
Bir süredir blog'la ilgilenemediğimden dolayı yorumunuzu geç gördüm ve cevabım geciktiği için kusura bakmayın:(
Benim buzdolabımın soğutucusundan eksik etmediğim bir börektir.Hiç bir şey olmuyor merek etmeyin.
Böreğinizi hazırladıktan sonra bekletmeden hemen dondurun.

Adsız dedi ki...

böreklerimi beğenmeyen eşim bu tarife bayıldı... ellerinize, emeğinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Yaptim gerçekten cok lezzetli oldu ozellikle ispanaklari pisirmeden tuzla suyunu almak cok zekice. Emeginize saglik