baloncuklar

22 Mayıs 2011

SAĞLIKLI PATLICAN MUSAKKA


Kırmızı gülTüm ziyaretçilerim herbirinize, sonsuz Sevgi ve selamlarımı iletiyor, sağlık, huzur ve mutluluklar diliyorum.Biz deniz yolu,hava yolu ve kara yolu yolculugunun ardından  sağ sağlim ülkemize, evimize döndük.Ardımızda bıraktıklarımızın hasreti ve kavuştuklarımızın sevinciyle.
Atalarımız ne dogru söylemişler.Doğduğun değil doyduğun yer diye.RABBİM cümlemize de yavrularımızın,sevdiklerimizin acılarını göstermesin de varsın gurbette olsunlar.
Beni bekleyen temizliklerimi bitirir bitirmez bloğuma ve sizlere daha çok vakit ayırıcam inşallah.Uzun süredir güncelleyemedigim bloğuma bugün herkes tarafından sevilen bir yemekle başlamak istiyorum. 
Bugun sizlerle patlıcan musakka yapalım mı? O da ne musakkayı herkes biliyor dediğinizi duyar gibiyim.Haklısınız tabii ki herkes bilir.Yazın vazgeçilmez ve sevilen bir yemeğidir kendileri.
Patlıcan; salatası,yemeği,pilavı,turşusu vs. bircok çesidiyle yazın sofralarımızın vazgeçilmezidir.Bir tatlısı yok yakında o da olur.)))
Evet konumuza döneyim az sonra tarifini yazacağım patlıcan musakka herkesin bildiği musakka tek farkı daha sağlıklı oluşu.Biz ailece cok seviyoruz fakat kızartmadan da uzak durmaya calışıyoruz eee o zaman nolucak yemiycez mi? Ben de mutfakta çareler tükenmez misali daha sağlıklı hale getirerek yapıyorum ve çocuklar duymasın dizisindeki Seyyar Tayyer'in dedigi gibi patladı gittiiii.)))
Hadi artık sadete gel dediğinizi duyar gibiyim,evet musakka ayni musakka tek fark yağda kızartmak yerine patlıcanları fırın ızgarada kızartarak hazırlıyorum.İnanın yine çok lezzetli ama sağlıklı oluyor.
Ayrıca bu tarifimi ;  diyet ve Diyabetik  tarifler . Etkinliğine yolluyor,bol paylaşımlı etkinlikler diliyorum.
İşte sağlıklı patlıcan musakkamız:

MALZEMELER:
1        1 kg.Patlıcan
25o gr. Kıyma
3 Yemek kaşığı sıvıyağ
1 Büyük soğan
3  Domates
1 Yemek kaşıgı salça
2 Adet sivri biber
2,5 Su bardağı su
Tuz – karabiber – pulbiber
Arzuya bağlı,kaşar peyniri rendesi

HAZIRLANISI:
-Önce patlıcanları yıkayıp,kabuğunu alacalı olarak soyun. 1 parmak kalınlığında yuvarlak dilimler halinde kesip süzgeçe her katın arasına  bol tuz serperek dizin.Altına bir kap koyduğunuz süzgecte 1 -2  saat bekletin. (kara suyu çıksın diye)
-Sonra içi patlıcan dilimleriyle dolu süzgeçi çesmenin altına tutarak bol suyla yıkayın.2 havlu peçete arasında suyunu kurutup fırının ızgara teline dizin ve önceden ısıttığınız 250 derece fırında Patlıcanların bir yüzü kızarınca alt üst ederek diger tarafının kızarmasını sağlayın.Yalnız başında bekleyip sık sık bakın ki kuruyup yanmasınlar.
-Patlıcanlar fırında kızarırken,sizde küçük küçük yemeklik doğradığınız soğanı,kıymayı,sıvıyağı tavaya alarak kavurmaya başlayın. Hafif  kavrulunca 2 domatesin kabuklarını soyarak küçük küçük doğrayıp salçasını da ilave edip 1 - 2 dk.daha kavurup 2,5 su bardağı  su ilave edin. Kaynamaya başlayınca ocagı söndürüp tuz ve baharatlarını ekleyip karıstırın.
-Fırında kızaran patıcanları borcama dizin,üzerine kıymalı sosu kaşıkla her yerine gelicek şekilde dökün.
Üzerine ayırdığınız 1 domatesi dilimler halinde kesin,biberleri de tohumlarını çıkararak temizleyip büyüklüğüne göre 2 ye 3 çe keserek musakkanın üzerini süsleyin.
-Lezzeti biraz daha artırmak için  arzu ederseniz üzerine biraz rendelenmis kaşar peyniri serperek  fırına verin. 200 derecede 20 – 25 dakika arasında pişiyor.
NOT: Dakika süresi fırına göre değişebilir,daha az veya daha cok olabilir.
                                                   Afiyet olsun.
                                     Kırmızı gül

13 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok severim patlıcanları lezzetleri, bu da ayrı bir nefis olmuş. Ellerine sağlık canım.

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok güzel bir alternatif olmuş tam bize göre ellerinize sağlık,sevgiler

Gülcan dedi ki...

ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYR ELLERİNİZE SAĞLIK HAYIRLI HAFTALAR.

mutfagabuyrun dedi ki...

kaşarlı olması harika olmuş canım.sağlık sebeplerinden dolayı çok yiyemesemde kaşarlı halini canım çekti.ellerine sağlık.öpüyorum.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok lezzetli patlıcana bayılırım zaten harika görünüyor ellerinize sağlık selamlar

Unknown dedi ki...

Hoşgeldiiin.
Temizlikte de çok kolay gelsin.
En güzelide böylesi,hem hafif,hemde lezzetli..
Patlıcanın her halini çok seviyorum.
Ellerine sağlık canım
Sevgiler.

TATESAL dedi ki...

Merhabalar !!!
Sayfamı ziyaret etmişsiniz bende ,iadeyi ziyarete geldim,harika bir sayfa ile karşılaştım,ellerinize sağlıkmükemmel lezzetler yapıp yayınlamışsınız....mesafeler uzak ama gönüller yakın olsun,görüşmek üzere...sevgiler....

NESLiiCE dedi ki...

Cok lezzetli gözüküyor cok güzel emegine saglik

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm hoşgeldin sefalar getirdin..
elbetteki insanın doğduğu değil doyduğu yer hayat kanunu gibi birşey ne yaparsın..
temizlikte kolaylıklar diliyorum ablacım..
patlıcan musakkana ekmek banasım var :))

Fatoş Öztürk dedi ki...

Hoşgeldin canım gözünaydın.Ufaklığa sağlıklı uzun ömürler diliyorum.Ağır yağlı yiyeceklerden bende uzak durmaya çalışıyorum.Fırnda kızartma yağsız ve hafif oluyor.Tabi musakka da hafif olmuştur ellerine sağlık canım.Sevgilerimi bıraktım...

Pasta sarayim dedi ki...

Patlicanin her türlüsünü severim.
Musakka nefis görünüyor ellerine saglik....sevgiler

Unknown dedi ki...

Sevalciğim hoşgeldin
Yemeğin çok güzel ve sağlıklı olduğu belli anlatımından bizde kızartmadan uzak durduğumuz için bana uyar:)
patladı gitttiiii:))) ye bayıldım:D
ayrıca Dileğe söyledim tarifi alacak canımcığım yarın da diğerini yayınlarsan onuda alıcak haber verdim
bloglarda sorunlar bitmez oldu insanın canı sıkılıyor düzelir inşaallah
temizlikte kolaylıklar dilerim
sevgiler

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Bu lezzetli tarifi etkinliğime gönderdiğiniz için çok teşekküre ederim..Tarifinizi son tarif olarak yayınladım..

SEVGİLER