baloncuklar

18 Şubat 2012

FIRINDA İÇLİ KÖFTE BÖREĞİ


Kırmızı gülMutlu hafta sonu dileklerimle Dost sofram da ki istek alan.Fırında içli köfte böreğinin tarifi.
Aslında bu börek yufkaya yağ sürmeden kıymalı malzemeyle sarılıp,bol kızgın yağda kızartılarak yapılıyor.Ama biz kızartmalardan kaçındığımız için.Ben sevalce usulüyle hazırlayarak fırın da kızartıyorum.İçinde bulgur dışında galeta unuyla kaplı olduğundan kuru olmaması için.Yufkaları bolca yağlayıp sarıyorum.Ben zeytinyağıyla yağlıyorum.İsterseniz eritilmiş tereyağı ve zeytinyağı karışımıyla da yağlayabilirsiniz.Bu böreğin tek pek püf noktası,ister fırın da ister yağda kızartın.Sıcak servis yapın.Soğuyunca lezzet kaybına uğruyor.Şimdi aklıma geldi:)) Misafire ikram ediceksek,kızartma yaparak hem evi hem kendimizi kızartma kokutmamak bakımından da iyi fikirmiş:)))
Ayrıca dost masamda ki tüm tariflerimi Gülo anne mutfakta arkadaşımın etkinliğine yolluyor,bol paylaşımlı etkinlikler diliyorum.
MALZEMELER:
3 Adet yufka
250 gr. Kıyma
2 Adet orta boy soğan
3 Yemek kaşığı zeytinyağı
1 (küçük) Çay bardağıyla kısırlık ince bulgur
1 (ayni) Çay bardağıyla kaynamış su
1 çay bardağı ceviz (ister rondo da irili ufaklı çekin,ister bıçakla kıyın.)
5- 6 Dal küçük doğranmış maydanoz
Tuz - karabiber - pul biber
Yufkalara sürmek için Zeytinyağı (sıvıyağ da olur)
BÖREKLERİ BULAMAK İÇİN:
2 Yumurta + 1 yemek kaşığı zeytinyağı +1 çimdik tuz
Galeta unu.
(Ben galeta ununu hiç hazır almıyorum.1 paket etimek veya galeta çubuğunu rondo da un gibi çekerek hazırlıyorum.)

HAZIRLANIŞI:
Önce bulguru 1 çay bardağı kaynamış suyla bir kase de ıslatıp şişmeye bırakın.15 dakika kadar bekletin şişmesi için.
Soğanları yemeklik küçük küçük doğrayıp,zeytinyağı ve kıyma ile birlikte tavaya alıp kavurun. Tuz ve baharatlarla lezzetlendirin.
Cevizleri ve şişen bulguru kavrulan kıymaya ekleyerek tüm malzemeyi karıştırın.
1 Yufkayı tezgaha bütün olarak açın.Üzerine yumurta fırçasıyla bolca zeytinyağı sürün.Hiç kuru yeri kalmasın.Önce + şeklinde sonra artıların ortasından x şeklinde keserek 8 adet üçgen dilimler elde edin.Her üçgen dilimin geniş tarafına 1 rer yemek kaşığı kıymalı harçtan koyarak her 2 yanını ortada birleşecek şekilde  kıvırıp sigara böreği gibi sarın.Tüm yufkaları tek tek bu şekilde hazırlayın.
Yumurtaları yemek tabağında zeytinyağı ve 1 çimdik tuzla çatalla iyice çırpın.Ayrı bir yemek tabağına galeta ununu hazırlayın.
Börekleri birer birer önce yumurtaya sonra galeta ununa bulayarak yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin.180 derece fırında kızarıncaya kadar pişirin.

Sevalca öneri:) Bu böreği ve tüm börek çeşitlerini boş zamanınız da hazırlayıp.Buzdolabının no frost bölümünde önce şoklayıp.Sonra buzdolabı poşetine dizerek No-frost bölümüne kaldırabilirsiniz.Aniden misafiriniz geldiğin de veya canınız börek istediğinde çıkarıp pişirirsiniz.

Masada ki resmi sanırım flaşsız çekmişim.Pek iyi değil affola.
                                      Afiyet olsun...

10 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

değişik bir börek olmuş çokta güzel görünüyor ellerine sağlık canım..
mutlu hafta sonları...

u.aydin dedi ki...

Farklı ama damak zevkinize uygun bir tarif.süper de görünüyor.ellerine sağlık hayatım sevgilerle.

Adsız dedi ki...

öldürdün beni sevalcim:)))
ellerine saglık sevgilerimle:))))

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar. Eminin lezzeti de harika olmuştur. Ayrıca kızartmamak de çok iyi bir fikir. Sevgiler...

Güloanne mutfakta dedi ki...

Canım,tarifinizi, yayınlandım Ellerinize ,sağlık..Katılımınızdan dolayı çok tşk ederim.O güzel tariflerinizle etkinliği desteklerinizi bekliyorum sevgiler

mavii dedi ki...

allah allah bu ne tadını tamagımda hisettim sanki seval abla o güzel ellerine saglıkkkkkkkkkkkk

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

mmm canım ellerine sağlık çok güzel.
:)))

minimutfaktan dedi ki...

Ben tarifi çok merak etmiştim evet çok güzell görünüyor çook, ellerinize sağlık

AslıASLI dedi ki...

Kızartmadan olması harika bir şey :) çok güzel ellerinize saglık..

Unknown dedi ki...

lezzeti çok güzeldr eminim eline sağlık:)Afiyet olsun