baloncuklar

19 Şubat 2012

HAVUÇLU ELMALI ÜZÜMLÜ KEK



Kırmızı gülDeğerli izleyenlerim ziyaretçilerim tüm dostlar sevgi ve selamlarımla merhabalar.
Öncelikle benim için çok çok çokkk değerli olan yorumlarınız için çok çok çokk teşekkür ediyorum.Tariflerimin okunması ve aldığım her bir yorumun beni nasıl mutlu ettiğini anlatamam. Nice yıllar sağlıkla huzurla bol paylaşımlar da bulunma dileklerimle sevgiyle kalın.
<<Emel Başdoğan'la Pasta yapımı>> Kitabından pastaya dönüştürülmüş havuçlu elmalı kuru üzümlü nefis bir tarif getirdim sizlere.Dost soframın son tarifi:) Ölçülerim kitaptaki ölçülerle uyuşmayınca ben malzemelerin bazılarını azaltarak hazırladım.Havuçlu keklere peynir kreması gerçekten yakışıyor.Bu keki ilk hazırladığımda yola gideceği için krema kullanmamıştım.Bu sefer misafirlerim için peynir kremalı hazırladım.Fakat kremalı kekin dilim resmini çekmeyi unutmuşum affola:( 

MALZEMELER;
330 gr. 3 su bardağı un.
1,5 Paket kabartma tozu
1/2 Çay kaşığı kaşığı tuz.
125 gr. Tereyağı.
225 gr. 1 su bardağı + 2 yemek kaşığı toz şeker.
3 adet yumurta.
250 gr. Yoğurt. 1 su bardağı+2 yemek kaşığı.
1 su bardağı rendelenmiş havuç.
2 büyük elma ( kabuğu soyulmuş,küçük küçük doğranmış)
1/2 su bardağı kuru üzüm.
1 su bardağı kıyılmış ceviz.
(su bardağı ölçüleri standart su bardağı)

PEYNİRLİ KREMA İÇİN;
2 Paket 400 gr. Labne peyniri
1/2 Su bardağı pudra şekeri. 50 gr.(Arzunuza göre şekeri arttırabilirsiniz)
1 paket vanilya.

HAZIRLANIŞI:
Un,kabartma tozu ve tuzu bir kasede tel çırpıcı ile karıştırın.
Tereyağını toz şekeri büyükçe bir kasede mikserle çırpın.
Yumurtaları ekleyip kısa bir süre karıştırın.
Yoğurdu ilave edin.
Karıştırmış olduğunuz kuru malzemeleri katıp mikserleyin.
Havuç,elma,kuru üzüm ve cevizi ilave edip,kaşıkla karıştırın.
Yağlanmış büyük boy dikdörtgen borcam'a dökerek üzerini düzelterek yayıp.150 derece ısıtılmış fırında pişirdim. (45 dakikada pişti,ama fırına göre süre değişebilir)
Fırından çıkarınca üzerini yağlı kağıtla örtün.Oda ısısına gelince tepsiyle birlikte buzdolabına kaldırıp,1 gece bekletin. (Kitapta bu keki derin dondurucu da 1 ay bekletebilirsiniz,diye not düşülmüş.)
PEYNİR KREMASI; Labne peyniri ve pudra şekerini mikserle krema kıvamına gelene kadar çırparak kekin üzerine sürdüm.

Kitaptaki tariften notlar:
Tarifte kek 30x40cm.büyüklüğünde yağlı kağıt serili tepside pişirilmiş.
Tarifte ki kreması 200 gr.Labne peyniri + 4 su bardağı pudra şekeriyle çırpılmış.Kek biberon şeklinde katlara ayrılıp,ara katlara peynir kreması sürülmüş.Üzeri şeker hamuruyla kaplanmıştı.(Ben şekeri azaltıp,labneyi çoğalttım.Böyleyken bile üzerine anca yetti)
Yalnız tek anlamadığım şey,içinde ne kakao ne çikolata olmamasına rağmen,kitaptaki kek kakaolu kek görüntüsündeydi.

Yola gideceği için krema kullanmadığım,kremasız havuçlu elmalı üzümlü kekim.Tarif ayni,sadece tereyağı yerine 1 su bardağı sıvıyağı kullanmış,yuvarlak kalıpla kesmiştim.
                               Afiyet olsun.

DİYET  KEK
Üzülerek söyleyim,diyet kek tarifini veremiyorum.Çünkü o gün tamamen biraz ondan biraz bundan diyerek doğaçlama ortaya çıkardığım.Adına da diyet kek dediğim bir kek:) Tamamen göz kararı olunca ölçüde veremiyorum.İçinde şeker yok.Şeker yerine petmez,un yerine biraz tam tahıl unu,biraz nişasta,gülmeyin lütfenn biraz da kepek var,azıcık yağ,biraz süt,biraz kakao filan.aklımda kalanlar bunlar.Üzerlerine de üstteki kekim için hazırladığım peynir kremasından minik bir parçayla süsledim,bittiii:)


Daha önce hazırladığım <<Havuçlu Kek >> ve diğer kek tariflerine de etiketler bölümünden  Kek Muffin ve Browni bölümünü tıklayarak bakabilirsiniz.

28 yorum:

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

Ellerine sağlık canım mükemmel görünüyorlar.Akşam akşam canımı çektirdin:)

mimarasci dedi ki...

Ayni kitaptan benim de vardi:) Guzel bi uyarlama olmus canim ellerinize saglik:)

İlayda'dan Hobiler dedi ki...

İkisi de harika ve leziz görünüyor Seval ablacım ellerine sağlık =)

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Ne de güzel gözüküyorlar ellerinize sağlık.

Ferkay dedi ki...

Hepside çok güzel ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

Nuraycatasarimlar dedi ki...

Nefis görünüyorlar ellerine sağlık:)

AslıASLI dedi ki...

Valla ne diyeyim, ellerinize saglık. Öyle nefis görünüyolarki, bayıldım :)

deeptone dedi ki...

kekler ölürüm inan.
:)
nerdeyse her sabah yerim.
:)

mimin var bende.
:)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Pek leziz görünüyor ve çok da besleyici. Ellerine emeklerine sağlık canım..

u.aydin dedi ki...

harikalar hayatim.ellerine saglik,sevgilerle.

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım nefıs bır kek olmuş

lezzettabağı dedi ki...

Canım merhabalar, çok zengin bir kek olmuş havucu cevizi kekte çok severim zaten notlarımı aldım haber,in olsun. sevgiyle kal.

mutfagabuyrun dedi ki...

çayın yanındada nasıl güzel giderdi şimdi canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzeller ellerine sağlık lezzet ve vitamin deposu bir kek olmuş

hayatreceli dedi ki...

ayy bunlar çok güzelll hepisnden istiyommm ben valla canım çektii offf ellerine sağlık afiyet olsun tatlım..
sevgiler:)

*kelebekana*-* dedi ki...

çok severim havunçlu keki ..ama içine elma koymuyordum artık öyle yapacağım ..

Noblesse dedi ki...

meyve şöleni gibi, muhteşem görünüyor, arşivimde nefis bir pasta tarifim daha oldu, ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Canımmm kremalı kremalı harika olmuş ellerine sağlık sevgilerimle.

ihalamurcum dedi ki...

Ellerinize sağlık, bende havuçlu kekte peynirli kremayı kullanıyorum.Çok yakıştığını düşünüyorum.

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Kek deyince aklıma üzerine yemin edilen ikindi vakti ve ardından tavşan kanı demli bir çay ve onun yanında alabileceğim böyle havuçlu, elmalı ve üzümlü bir kek dilimi... Gerçekten harika olurdu.

Elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Herşey gönlünüzce olsun efendim.

Selam ve dualarımla.

minimutfaktan dedi ki...

Besleyic.i, nefis bir lezzet harika görünüyor

hanife dedi ki...

Eline sağlık keki havuçlu denemiştim ama elmalı hiç yapmadım.
Sevalcim yanlış anlaşılma olmuş galiba etkinliğin ev sahibesi ben değilim Gülo annem ve Tombul tarifler tarifini onlara yollarsan severek yayınlacaklar.
Sevgilerimle

bırtutamkekik dedi ki...

ellerine sağlık seval ablacım.)
nesis görünüyor her biri..
diyet kekten aldım müsaden ile bi tanecik:)
muhabbetle ablamm..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

sevalim ben geldim
mmmm ellerine sağlık
diyet kek hepsi mükemmel
muhabbetle kal canım
:))))))))))))

Kiremithanem dedi ki...

Harıkaaa o kekı deneyecegım ınsallah guzel olur haber veririrm..ayrıca nooolur ablacım boneyi unutma..
Sevgiler.

FİLİZ'CE dedi ki...

ellerine sağlık cnm,nefis gözüküyorlar,bizde bir gün blog buluşması yapsak ne dersin:)) öptümm kocaman..

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Sehven uçurduğunuz blog buydu değil mi? Söz konusu bloğun kaza ile yayından alınışı ve tekrar yayına kazandırılması anısına birkaç satır birşeyler karalamak istedim.

Belki yıllarca bu blog tedavülde kalır da, o zaman birirleri tarafından okunur ve tatlı bir anı olarak yerini almış olur.

Herşey gönlünüzce olsun.
Selam ve dualarımla birlikte Allah'a emanet olun.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Arkadaşlar beğenileriniz için teşekkürler,denemenizi tavsiye ederim.

Değmesin yağlı boya;Çarşıya indiğimde bakıcam,bulunca muhakkak alıcam canım.

Hanife;Tarif hazırlayınca yollıycam canım.

Filizcelezzetler;Blog buluşması harika olur,bloğuna yazdım canım.

Evet Recep bey,
Yayından uçup taslaklara yerleşen,yorumlarım gitti diye çırpınılan,taslaklardan yayına alınması akıl edilemeyen.2 gün aramaların sonunda ayni yerinde yayına gelerek yerini alarak,
meşhurr olan kek.