baloncuklar

17 Şubat 2012

KURU BÖRÜLCE SALATASI, SARIMSAKLI YOĞURTLU BULGUR SALATASI


Kırmızı gül Değerli izleyenlerim ve ziyaretçilerim.Mutlu hafta sonu dileklerimle merhabalar.
İstek üzerine arayı fazla uzatmadan dün yayınladığım Dost soframda ki lezzetlerden salata tariflerimi paylaşmak istiyorum.Bu nefis salataları inşallah yapar ve beğenirsiniz.
Malzemeleri kişi sayınıza göre azaltabilir veya arttırabilirsiniz.
Salata tariflerimi  Gülo anne mutfakta bloğunun sahibi arkadaşımın etkinliğine yolluyor,bol paylaşımlar diliyorum.
MALZEMELER:
2 Su bardağı kuru börülce
2 Adet közlenmiş kırmızı biber
2 Adet kuru soğan
4 - 5 Adet kornişon turşu
Birer tutam maydanoz - dereotu
Tuz
SOSU İÇİN;
3 - 4 Yemek kaşığı zeytinyağı
3 Diş sarımsak
1 Limon suyu

HAZIRLANIŞI:
Börülceleri akşamdan bir kabın içine bol suyla ıslatın.Sabah güzelce yıkayıp suyunu süzerek düdüklü tencerede üzerine 2 parmak çıkana kadar su ve tuzunu ilave edip haşlayın.
Ben 10 dakika haşladım,tam kıvamın da pişti. (Sizin tencerenizin markasına modeline göre süre değişebilir.)
Haşlanan börülceleri süzgeçe dökerek hafifçe soğuk sudan geçirip bir kenara bırakın suyu iyice süzülsün.
Soğanları soyarak ortadan 2 ye kesip yarım ay şeklinde ince kıvamda doğrayın.Biraz tuzla ovarak,salatayı kariştıracağınız kabın içine alın.Kornişon turşuyu ve közlenmiş kırmızı biberleri küp küp,yeşillikleri küçük küçük doğrayın.Suyu süzülen börülceleri de ilave ederek yavaşça karıştırın.
Ayrı bir kase de sarımsakları biraz tuzla dövün.İçine zeytinyağını ve limonun suyunu da ilave ederek çatalla çırpın.Salatanın üzerine gezdirin tuzunu ve ekşisini kontrol edin.(az gelirse biraz daha ilave
edersiniz) Malzemeleri ezmeden karıştırıp servis tabağına alın.Üzerini arzunuza göre süsleyin. Afiyet olsun...


SARIMSAKLI  YOĞURTLU   BULGUR  SALATASI

MALZEMELER:
1,5 Su bardağı kısırlık ince bulgur
1 Su bardağı yoğurt (sulu tarafından)
Yarımşar bağ;Taze soğan,maydanoz,nane,dereotu
3 - 4 Diş sarımsak
4 Su bardağı yoğurt 
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz veya tuzot

HAZIRLANIŞI:
Akşamdan bulguru yıkayıp,suyunu süzdürüp büyükçe bir kaseye alın.Üzerine 1 bardak yoğurdu ilave ederek karştırıp üzerini kapakla veya sera streçle örterek buzdolabına kaldırın.
Ertesi günü,Sarımsakları biraz tuz ilavesiyle döverek yoğurtla birlikte tel çırpıcıyla karıştırın.Üzeri için birazını ayırıp buzdolabından çıkardığınız bulgurun üzerine dökün.Tuz ayarını kontrol ederek tuz veya tuzot ilavesiyle lezzetlendirip zeytinyağını da ekleyip kaşıkla karıştırın.Bulgur ve yoğurt birbiriyle karışıncaya kadar iyice karıştırın.(bulgur topakları olmasın)
Yeşillikleri yıkayıp suyu süzülünce,ister sebze kurutucusun da ister havlu peçete arasında kurutarak küçük küçük doğrayın.
Yoğurtladığınız bulgura yeşillikleri de ilave ederek karıştırıp servis tabağına alın.Üzerine ayırdığınız yoğurdu sürüp,arzu ettiğiniz şekilde süsleyin.

Üzerine isterseniz zeytinyağı ve pul biberi çok az kızdırarak da hazırlayabilirsiniz.Aşağıda başka bir zaman da üzerine pul biberli yağ gezdirerek hazırladığım ayni salata.
                                       Afiyet olsun...


11 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

ayyy ablacım..
hepsi birbirinden leziz..
hazırlayanlrın ellerine sağlık..
bulgur salatasını merak ettim..
not aldım müsaden ile..
huzurlu hafta sonları..
:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine sağlık nefis nefis değişik salatalar
mutlu hafta sonları:)

Kiremithanem dedi ki...

Duydum ki bu güzel lezzetler Ereğlide pişiyormuş..doğru mu duymuşum??..
Denizinden midir yoksa havasından mı bilmem ama buraya miiis gibi kokular geliyor her seferinde..canım,sevgilerimi bıraktım.

Unknown dedi ki...

salatası bol menüleri severim ellerine sağlık sevgiler canım güzel haftasonları...

AslıASLI dedi ki...

Her iki salata tarifide öyle doyurucu ve nefis görünüyorki, ellerinize saglık..

Nuraycatasarimlar dedi ki...

Farklı bir tariflermiş eline sağlık,bende salata ağırlıklı menüleri severim:)) nefis görünüyor:)

İlayda'dan Hobiler dedi ki...

Seval ablam börülce güzl görünüyor ama bn baklagil yiyemiyorum malesef sevmiyorum :( Ama bulgur salatası şahane böyle tarifler tam benlik şimdi olsaydı da yeseydim keske ellerine sağlık... =))

Fransali Gelin dedi ki...

Resimler açiklmadi goremedim canim, borulce hiç hayatimda yemedim çok merak ediyorum tadini herkes çok ovuyor :) degisik tarifler yapip koyman ne guzel ellerine saglik :)

neslice tarifler dedi ki...

Ne guzel salatalar olmuş Seval Hanım. Borulcenin kuru halini hiç görmemiştim. Ellerinize saglik

Güloanne mutfakta dedi ki...

Canım,tarifinizi, yayınlandım Ellerinize ,sağlık..Katılımınızdan dolayı çok tşk ederim.O güzel tariflerinizle etkinliği desteklerinizi bekliyorum sevgiler

sare dedi ki...

Sevalcım, sevdiklerin için ne güzel yiyecekler hazırlamışsın.
Ellerine sağlık, afiyetler olsun.
Salatalar süper görünüyor. Çok lezzetliler...
Sevgiler.