baloncuklar

20 Haziran 2012

MADEN SULU KEK

Değerli arkadaşlarım ve tüm ziyaretçilerim.
Öncelikle ülkemizi yasa boğan.Acı olay Şehitlerimiz için ailelerine ve tüm ülkemize başsağlığı diliyorum.Bu terörün bitmesini dilemekten,bu son olsun demekten başka da bir şey gelmiyor elimizden.RABBİM acılı ailelere sabırlar versin.Şehitlerimizin mekanları cennet olsun.Tek dileğim bu terör olaylarının cahil düşüncelerin sona ermesi!!!


Bugün sizlerle ikindi çaylarının yanına yakışan maden sulu,sade ve nefis bir kek tarifi paylaşıcam.
Maden suları,sağlıklı bir içecek olmanın dışında farklı lezzetler arayanlar için,tatlı börek ve yemeklerde de yer almaya başladı.Ve işte bir örneği.''Maden sulu kek''tarifim.


MALZEMELER:
4  Adet yumurta
1,5  Su bardağı toz şeker. 270 gr.
3  Su bardağı un.  330 gr.
1  Paket kabartma tozu
Yarım su bardağı zeytinyağı veya sıvıyağ (ben zeytinyağı kullandım)
1  Şişe Beypazarı maden suyu
2  Adet limon kabuğu rendesi

HAZIRLANIŞI:
Çukur bir kapta yumurta ve şekeri krema gibi yoğunlaşıncaya kadar mikserleyin.
Zeytinyağı,limon kabuğu rendesi ve maden suyunu ilave ederek karıştırın.
Un ve kabartma tozunu eleyerek ilave edip tekrar mikserleyin.
Karışımı yağlanmış kek kalıbına dökerek,5 dakika önceden ısıttığınız 170 derece ısılı fırında pişirin.
İlk 20 dakika fırın kapağını açmayın ki kekinizin kabarması durmasın.Sonra kürdan testiyle pişip pişmediğini kontrol edin.
Sevalce not: Kürdan kuru çıkıyorsa kekiniz pişmiş demektir.Kekiniz pişince hemen fırından çıkarın ki.Fırının sıcaklığıyla pişme devam ederek kurumasın.Süngerimsi yumuşak dokusunu kaybetmesin.
Bu işlem tüm kek ve pandispanyalar için geçerlidir.


                                  Afiyet olsun...


23 yorum:

MAZES dedi ki...

hoş geldin arkadaşım,iyi vakit geçirdiğin kekinden belli,çok canlı duruyoru,anlat bakalım neler gördün,neler yaptın,dinlenebildin mi
*

Noblesse dedi ki...

sinop çok güzel bir şehir, kısa da olsa bu ziyaret iyi gelmiştir, sodalı kek hiç yapmamıştım, bu nefis keki denicem inşallah.

Nuraycatasarimlar dedi ki...

Hoşgeldin Sevalcim. Kek harika görünüyor eline sağlık canım. Püf noktalarını vermen iyi olmuş,bir püf noktasıda benden, yumurta ve şekeri çırparken şekerin erimesi için uzunca süre çırparız ya ,bişiy keşfettim yumurta şeker ikilisine yarım çaybardağı suyu ilave ederek çırparsak şeker çabuk eriyor uzun süre çırpmaya gerek kalmıyor,sevgiler:)

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık, sevgiler

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ALLAH SABIRLIKLAR VERSİN ŞEHİT AİLELERİNE.
ELLERİNE SAĞLIK PUF PUF MUHTEŞEM ....

bırtutamkekik dedi ki...

ablacımmm!
nasılsın?
bu aralar yoğun günler geçiriyoruz ailece.
uğrayamadım sayfana,mazur gör beni ne olur..
nice güzellikler kaçırdım farkındayım ama,telafi edeceğim inşallahh..
bir dilim aldım kekinden.
ellerin dert görmesin ablacım.
muhabbetle sarıldım ..

bırtutamkekik dedi ki...

ablacımmm!
nasılsın?
bu aralar yoğun günler geçiriyoruz ailece.
uğrayamadım sayfana,mazur gör beni ne olur..
nice güzellikler kaçırdım farkındayım ama,telafi edeceğim inşallahh..
bir dilim aldım kekinden.
ellerin dert görmesin ablacım.
muhabbetle sarıldım ..

bırtutamkekik dedi ki...

ablacımmm!
nasılsın?
bu aralar yoğun günler geçiriyoruz ailece.
uğrayamadım sayfana,mazur gör beni ne olur..
nice güzellikler kaçırdım farkındayım ama,telafi edeceğim inşallahh..
bir dilim aldım kekinden.
ellerin dert görmesin ablacım.
muhabbetle sarıldım ..

lila dedi ki...

Kek harika olmuş. Ben sodalı börek denemiştim. O da çok güzel olmuştu. Şimdi sıra kekinde. Mutlaka yapacağım canım. Ellerine sağlık.

pembe kekik dedi ki...

Allah rahmet eylesin ve geride kalanlara sabır versin. Kek çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Kek guzel gozukuyor eline saglik..burada kucuk sise maden sodasi yok litrelik var acaba 1 bardak kadarmi kullanliyor maden suyu??Cevaplayabilirsen sayet bu aksam yada yarin yapmayi dusunuyorum sevgiler..

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Maden suyunu çok severim bırde kekini deneyeyim.

Atike Momini Ziya dedi ki...

hoş geldin..güzel yorumun içinde teşekkürler ve duaların içten aminler...:) kek de ne güzel kabarmış..ellerin dert görmesin inşaallah...uzun zamandan beri aklımda ve denemek istediğim bişeydi.sen benden önce davrandın..:)ee tembel tembel otururken çalışanlar belli oluyor..:)denemek artık şart oldu..Rabbim tembellikten korusun hepimizi inşaallah..içten sevgi ve dualar...

sibelinmutfagi dedi ki...

teşekkür ederim kekin yine çok güzel görünüyor ellerine sağlık

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Değerli arkadaşlarım,
Öncelikle dualarınıza amin diyerek Ülkemizin başı sağ olsun.Ve inşallah bir daha tekrarı olmasın diyorum:(

Ayrıca sizler kadar değerli yorumlarınız beğenileriniz için,yürekten teşekkürler ve sevgiler:)


Mazes arkadaşım,Sinop gezisini yazıya dökebilirsem,sizlerle de paylaşırım inşallah:)

Nuraycım,önerdiğin püf noktasını bir daha ki kek yapışımda ben de uyguluycam teşekkürler:)

Dost bahçesinden,Şu an evde ki maden suyu tarifte kullandığım marka değil ama ölçüler sanırım aynidir.Evdeki 200 ml.1 su bardağı geliyor.

Sevgiler selamlar...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tesekkurler canim sayfama yazdigin bilgi icin. Dun gece soda yi aldim..bardak olcusu ile hafta sonu deneyecegim..Guzel bir hafta sonu diliyorum simdiden..Sevgiler

anne eli gibi dedi ki...

mekanları cennet olsun inşallah.kekin nefis görünüyor ellerine sağlık canım..

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Hoşgeldin :) Ellerine sağlık. Çok iştah açıcı görünüyor.

anneanneninemekleri dedi ki...

Nefis bir kek olmuş ellerine sağlık,sevgiler

marifetlihanimlarklübü dedi ki...

allah ailelerine sabır versin. bitsin bu çile....
kekin müthiş güzel görünüyor tadını tahmin ediyorum. denemeliyim diye düşünüyorum.ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

sodalı kekı hıc denemedım..denenıcekler listeme aldım..:))ellerinize sağlık..çok guzel görünüyor..:)

siyah kuğu dedi ki...

Bu da benlik olmuş çokta güzel görünüyor , ellerine sağlık canım.

Bak Bu Harika dedi ki...

güzel kabarmış deneyeyim ben bunu