baloncuklar

12 Mart 2013

TAVUKLU SARIMSAKLI YOĞURTLU ATOM MARUL SALATASI


Kırmızı gülTüm ziyaretçilerime,arkadaşlarıma sevgiler selamlar:)
Besleyici ve vitamin değerleriyle,görselliğiyle sofralarımızın olmazsa olmazı salatalarımdan işte biri daha:) Lahana salatamın benzeri ve ayni şekilde protoin ve sebze vitamini ağırlıklı ve yine ayni şekilde lezzetli nefis bir salata

MALZEMELER:
1  Adet tavuk göğsü 
1  Atom marul  (orta boy) 
2  Adet salatalık (orta boy) 
5 - 6 dal taze soğan
Yarımşar demet,
Dereotu - maydanoz - taze nane
3 - 4 diş sarımsak
1,5 - 2  Su bardağı yoğurt  
1 - 2 yk.zeytinyağı
Tuz veya tuzot
Arzuya bağlı; karabiber - pul biber

HAZIRLANIŞI:
Büyükçe bir kaseye;
Tavuğu haşlayıp,soğutup elinizle ditin.Veya minik minik doğrayın.
Salatalığın kabuklarını alacalı soyarak,küp küp doğrayın.
Tüm yeşillikleri yıkayıp.süzgeçte bekleterek veya sebze kurutucusuyla kurutup,ince ince doğrayın.

Servis zamanı tuz ve baharatları serperek,tüm malzemeleri hafifçe karıştırın.

Sarımsaklı yoğurdu da,servis zamanı  karıştırıp servis tabağına alın.
Afiyet olsun...

Sevalce not:Arzu ederseniz,yoğurtlu sos yerine limon suyu-zeytinyağı-tuz 3 lüsünü çırparak da hazırlayabilirsiniz.Kalabalık değilseniz malzemeleri yarıya indirirsiniz.
                                                                                                           Kırmızı gül



                                                






25 yorum:

Unknown dedi ki...

Super bir salata olmus canim... Ellerine saglik...

Unknown dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık sevgiler...

Adsız dedi ki...

çok lezzetli görünüyor, hemen olsa da yesek :) ellerinize sağlık:)

Ferkay dedi ki...

Nefis bir görüntü, ellerine sağlık canım..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ablacım ilk yeğenimde yemiştim harika lezzet.
eline sağlık:))

RABİA SERTELİ dedi ki...

Mayonez ve yoğurt tüm sebzelere tat katıyor. Salatalar, sofraların vazgeçilmezleri. Ellerinize sağlık.
Afiyet olsun :)

günlük yaşamım dedi ki...

ben yoğurt koymadan yapmayı düşünüyorum eline sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine sağlık..
nefis bir salata hazırlamışsın bayıldım ben:)

lila dedi ki...

Mmmmmmmmmmmm. çok güzel olmuş. Ellerine sağlık canım. Mutlaka yapılacaklar listesine alındı. Sevgiler.

AslıASLI dedi ki...

Salata tariflerini çok sevdiğimi söylemiştim Sevalim.
Bu tarifinde çok nefis. Ellerine sağlık.

fatosun mutfagından... dedi ki...

harika görünüyor,ellerine sağlık

kış güneşi dedi ki...

Salataların her zaman peşindeyim harika olmuş eline sağlık canım

gez gör arpacık dedi ki...

Ellerine sağlık.

vişnap dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık çok severim ben bu tür salataları.afiyetler olsun sevgilerimle...

sekermutfagimiz dedi ki...

Ellerine sağlık Seval ablacım, görüntüsü süper, eminim tadı da öyledir.

Heyyfi dedi ki...

Offf, olsada yesem. En sevdiğim salatalardandır.
Ben yoğurt yiyemediğim için, limonlu sosu tercih ediyorum ama eminim yoğurtlu çok güzel olur. Maya intoleransım olduğundan yoğurdu çok seviyorum ama yiyemiyorum :(
Sevgiler, ellerine sağlık canım...

Unknown dedi ki...

bu aysberg maruluna bayılıyorum ben ellerine sağlık
sevgiler

ikicocukluanneyim dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor..benim de çok sevdiğim bi salatadır.

sevgiler :)

Bebek Uyku Seti dedi ki...

uzun zamandır uğrayamadım sabah sabah lezzet yağmuru aklıma düştü bloga girdiğimde beni karşılayan şu güzelliğe bakarmısın hemen üstüme alınıyorum:)yoğurtlu salatalara bayılıyorum şuan tadına bakamazsam bile,resmine bakınca :( ne kadar güzel olabileceğini tahmin edebiliyorum.Ellerinize sağlık yine harika bir paylaşım olmuş.Sevgiler

VuslaT dedi ki...

Ellerine sağlık Sevalcim gerçekten çok besleyici ve güzel..

ihlamurcum dedi ki...

Bende sizin gibi bu aralar salatacıyım, elinize sağlık.

Beşparasız - Ayşegül dedi ki...

Salatalarına hayranım :) Ellerine sağlık ,afiyetler olsun yiyenlerede :)

Magia da Inês dedi ki...

°º✿彡
Passei para uma visitinha.
Que salada maravilhosa!
Muito leve, nutritiva e apetitosa.
Você é uma grande e criativa cozinheira, parabéns!

Bom domingo!
Beijinhos do Brasil. 彡✿º°
°º✿✿º°

Hatice Mungan dedi ki...

Tariflerinizi cok begeniyorum. Bana cok sey katiyorsunuz. Ellerinize saglik.

MAZES dedi ki...

canım arkadaşım,ben nasıl kaçırmışım bu lezzetti ?Çoooook güzel olmuş,resimler ise süper,ellerine sağılık ve neşeli hafta dilerim.