baloncuklar

7 Ocak 2013

SAĞLIKLI ELMALI PAY:)



Kırmızı gülSoğuk yağmurlu bir kış sabahından,yuvalarınız da güneşler açması dileklerimle merhaba arkadaşlar:) 
Geçtiğimiz ay kızımın yanına İst.gitmiştik.Özlem giderdik,hafta sonu kızımla el ele kol kola gezdik,hafta içi kızım işe ben mutfağa.Kızımın sevdiği yemekler ve kahve keyiflerimize keyif katan lezzetler hazırladım.İşte bunlardan birisi:)
''Elmalı pay''bir çoğunuzun bildiği yaptığı bir tarif.Benim vereceğim tarifin tek farkı margarinsiz oluşu.Kızım ısrarla margarinsiz yapmamı isteyince,şekerini azaltıp tam  tahıllı unla da yapınca elmalı pay daha sağlıklı hale dönüştü.Israrın için teşekkürler canım kızım:) 
Zeytinyağıyla hazırladığım elmalı pay, ilk pişirdiğimde biraz kuru gibi olsa da,bekledikçe yumuşayarak artan bir lezzete dönüştü.Bekledikçe lezzetin daha da arttığını hatta günlerce beklese de bayatlamadığını göreceksiniz.

Fırından çıkan elmalı paylar aslında sıcağıyla şekere bulanıyor.

O gün yine sağlıklı beslenme konusunda titiz olan kızımın ısrarıyla şekere bulamadık:)İyice
soğuyunca,kahve keyiflerimizin yanın da yenmek üzere kapaklı bir kavanoza doldurdum.
Birazı da kızımın iş yerine kahve saatlerine eşlik etmeye gitti:)

İşte kızımın ısrarıyla sağlıklı hale dönüşen elmalı payımızın reçetesi;
MALZEMELER: 
1/2  (yarım) Su bardağı pudra şekeri  (90gr.)
4  Yemek kaşığı yoğurt       
1/2  (yarım) Su bardağı zeytinyağı   
1 Paket kabartma tozu  (10 gr.)              
 2 Su bardağı + 2 yemek kaşığı tam tahıllı un. (260 gr.)

İÇ MALZEMELERİ:


2  Orta boy elma  (kabuğu soyulup rendelenmiş)
1  Su bardağı ceviz  (bıçakla kıyılmış veya irili ufaklı çekilmiş)
1  Yemek kaşığı pudra şekeri
2  Çay kaşığı tarçın

İÇ MALZEMELERİN HAZIRLANIŞI:
Rendelediğiniz elmaları 1 yk.şeker ilavesiyle (2 dakika kadar) hafif yumuşayıncaya kadar pişirin.Üzerine cevizi ilave ederek tarçını da serperek,karıştırıp soğumaya bırakın.

HAMURUN HAZIRLANIŞI:
Çukur bir kaba,pudra şekeri zeytinyağı ve yoğurdu alarak elinizle karıştırın.
Unu ve kabartma tozunu ilave ederek yoğurun.(Tam tahıllı un elenmediği için,un ve kabartma tozunu bir kapta kaşıkla karıştırarak havalandırıp ilave edin)
Yoğurduğunuz hamuru 20 dakika dinlendirin.Şimdi size birkaç farklı şekil göstereceğim,bunlardan istediğiniz bir şekli uygulayın.

1-Sigara böreği şeklinde yaparsanız,hamuru 3 çe bölün ilk hamuru daire şeklinde açarak önce + sonra artıların ortasından x şeklinde 8 ze kesin.Her üçgen dilimin geniş tarafına elmalı harçtan koyarak,yuvarlayıp sigara böreği gibi sarın.Diğer 2 hamuru da ayni şekilde hazırlayın.

2-Zarf şeklinde yaparsanız,hamuru açıp karelere bölerek,karelerin ortasına elmalı harçtan koyarak 2 ucu zarf gibi birbirinin üzerine kapatın.

3-Poğaça şeklinde yaparsanız,hamurdan cevizden büyükçe parçalar kopararak.Hamuru parmak uçlarınızla bastırarak daire şekline getirip.Ortasına elmalı harçtan koyarak,poğaça şeklinde kapatıp ek yerini alta getirin.(1.resimde ki hamuru,yukarıdan aşağı doğru döndürünce ek yeri altta kalır)

4-Ay şeklinde yaparsanız da hamurdan cevizden büyükçe parçalar koparıp.Hamuru parmak uçlarınızla bastırarak oval şekline getirin.Hamurun boyunca elmalı harç koyup,yuvarlayıp ek yerini alta getirerek uçlarını içe doğru kıvırıp ay şeklini verin.

Arzu ettiğiniz şekilde hazırladığınız elmalı pay'larınızı yağlı kağıt serili tepsiye dizerek 170 derece ısılı fırında pişirin.Fazla kızarmadan beyaz olarak fırından çıkarıp.Sıcağıyla pudra şekerine bulayarak servis tabağına dizin.

Benim tavsiyem,elmalı payınızı sade pudra şekerine bulamayın.Aromatik lezzete dönüştürmek için,pudra şekerine tarçın veya vanilya karıştırın.Damla sakızı seviyorsanız damla sakızlı vanilya da harika oluyor,söylemesi benden uygulaması sizden:)

Bizim gibi,şekeri biraz daha azaltayım derseniz pudra şekerine bulamadan,soğuduktan sonra kapaklı bir kaba doldurun.Çocuklarınıza 1 bardak sütün yanına.Sizlere de çayınızın kahvenizin yanına eşlik  
etsin:)

NOT: Bardak ölçüleri veya herkesin elinin ölçüleri birbirini tutmayabilir. Eğer bardak ölçüsüyle yapıyorsanız,her tarifte olduğu gibi.Unu ilave ederken unun tamamını birden dökmeyin.Son bardak veya son 2 kaşık unu hamurun durumuna göre ilave edin.Biraz da pudra şekerinden bahsedeyim.Ben hazır almıyorum,toz şekeri altta gördüğünüz baharat öğütücüsüyle çekiyorum.

Beklemede kalın,sırada sağlıklı çörekotlu kurabiye tarifim var.Pek yakında bu blogda:)) 
                        Kırmızı gül                          
                               

24 yorum:

NzlGl dedi ki...

Günaydın, iyi haftalar Seval hanım
Kızınızı tebrik ediyorum. Bende uzun zamandır margarin fazla olan tarifleri yapmıyorum.
İnşallah bu elmalı payı en kısa zamanda yapmak istiyorum.
Ellerinize sağlık olsun, sevgilerimle

MAZES dedi ki...

canım ,günaydınlar,erkencisin .Desene ,kızda boş duramadın ,eminim buzdolabı en az bir haftalık yemek de doldurmuşsun.Bu şirin şeyler bana bakıyor,ben onlara ,kahvemin yanında ne güzel gider fısıldıyorlar ....ellerine sağılık canım benim ,iyi hafta diliyorum .

Rümeysanın Elleri dedi ki...

Elleriinize sağlık elmalı olan her pastayı seviyorum.yaptıklarınız çok güzel görünüyor.

sarımutfak-hande dedi ki...

BU ŞEKİLDE ÇOK DAHA İYİ TABİİ
ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL OLMUŞ

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım ablam hayırlı haftalar anneler özverili tebrikler.
ellerine sağlık sevilen ve özlenen lezzet.
aldım çayımın yanına:)

Armina dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar.

Heyyfi dedi ki...

Teşekkürler teşekkürler teşekkürler!!!
Artık böyle tarifler görmek istiyoruz.
Kızınıza benim adıma lütfen teşekkür edin.
Sıradaki tarifi de sabırsızlıkla bekleyeceğim.
Çok keyifle okuduğum sıcacık bir yazı olmuş bu arada.
Sevgilerimle...

BENİMDENİZİM dedi ki...

Merhaba,şu an senin evinde olmak geldi içimden.. Sebebi elmalı kurabiyeye bayılıyorum. Mis g.b. burnuma kokusu geldi ellerine sağlık bende beklerim

Unknown dedi ki...

Aslında en iyisi böyle margarinsiz yapmak ya ahh işte onun lezzetide bambaşka..
Ablacım ellerine sağlık.
En sağlıklısından aldım bir tane..

AslıASLI dedi ki...

Sevalim ne güzel kızınla özlem gidermişsin çok sevindim :)
En sevdiğimdir elmalı kurabiye, elmalı turta, elmalı pay ve elmalı her şey :)
Adım adım fotoğraflamana çok sevindim benim gibi çok iyi bilmeyenlere yardımcı olucaktır.
Ellerine sağlık.

gez gör arpacık dedi ki...

Zeytinyağı iyi fikirmiş, denenecekler listesine aldım. Ellerinize sağlık.

anne eli gibi dedi ki...

malzemelere bakılırsa sahiden sağlıklı olmuş:) eline sağlık canım,kızına afiyet olmuş..

mutfagabuyrun dedi ki...

çok sevdiğim bir tat canım.ellerine sağlık.sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok sevdiğim bir tat canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Kizinla kol kola..sefaniz olmus..ne cok sevinmistir birde anne yemekleri pisipte yenince degilmi?? Elmali pay a bayiliyorum olsa inan 5-10 tane yerim..ama yemek istemiyorum ve yapmakta istemiyorum ama olmuyor iste boyle paylasimlar gorunce hemen bende pisirsemmiki diyorum:)) Ellerine saglik canim, afiyetler olmustur bile kizina..sevgiler

Unknown dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık elmalı her lezzete varım sevgiler...

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik afiyetler olsun cok güzel bir kurabiye kisin tarcin kokusuna bayiliyorum .

Didem Özkan dedi ki...

Anneciğimin en sık yaptığı kurabiyedir :)
Ellerinize sağlık, zeytinyağı fikri de harikaymış :)
Çok sevgiler.

Unknown dedi ki...

Hımm çok severim, ama bu lezzete bayıldım tam benlik olmuş, az şekerli ve sağlıklı, bayıldım canım ellerine sağlık:)

neseersoy dedi ki...

Onlar küçükken biz onlara yol gösterirken artık roller değişmeye başlıyor onlar bize yol gösteriyorlar, çok çabukmu büyüyorlar nedir:-))ellerine sağlık , ben de en kısa zamanda bu tarifi denemek istiyorum.sevgilerimle.

Mutfaknotlari dedi ki...

elinize sağlık çok güzel görünüyor
bende şekeri almam öğütücüde kendim yaparım hatta makinada aynı benimkiyle :)

pasta köşesi dedi ki...

hem sağlıklı hem leziz hemde anne kurabiyesi insan daha ne ister ki :)
ellerine sağlık ablacım benimmmm...

günlük yaşamım dedi ki...

elinize sağklık harika olmuş :)

Adsız dedi ki...

merhaba ellerinize sağlık. Benim 14 aylık bir oğlum var ona beyaz un vermiyorum, şeker de mecbursam çook az veriyorum. Ya da pekmezle tadlandırıyorum. Elmaya bayılıyor bu tarifi de çok sevdi. Tam tahıllı iyi tarifler bulmak çok zor ya sert ya da çok kuru oluyor. Bu öyle olmadı tekrar elinize sağlık. Oğluşum için başka tariflerinizi 4 gözle bekliyorum