baloncuklar

13 Temmuz 2011

NEFİS KREP,LER

Kırmızı gül
Tüm ziyaretçilerime sevgi ve selamlarımla hayırlı günler diliyorum.Bugün kahvaltı ve ikindi çayının yanında içine konulan tuzlu veya tatlı malzemelerle sarılarak yenilen  bir lezzeti paylaşıcam sizlerle.Krep hamurunun içine tuz ilave etmeyince şokella,bal,reçel gibi malzemelerle de yenilebilir.Ama benim tercihim sıcakken kaşar peyniri veya tulum peyniriyle sararak yemek.)
 MALZEMELER:
2 Su bardağı un (220 gr.)
2 Su bardağı + 1/4 su bardağı süt
3  Yumurta
Tuz
Tavayı yağlamak için tereyağı
HAZIRLANIŞI: 
Çukur bir kapta önce sıvıları sonra unu ilave ederek mikserleyin.Çatala batırdığınız tereyağıyla ısınan teflon tavayı hafifçe yağlayın. 1 kepçe krep hamurundan döküp sağa sola sallayarak hamurun tavanın her tarafına eşit şekilde yayılmasını sağlayın. Bir yüzü pişince alt üst ederek diğer tarafını pişirin. Ortalama 1,5 dakikada 1 krep pişiyor.(Çapı 10cm.lik bir kepçeyle dökerek)    20 cm.lik teflon tavada bu malzemelerle 10 adet krep çıktı. Ben bu sefer eşimin isteği üzerine hamurun içine ince kıyılmış maydanoz ilave ettim.
Not,Krep hazırlarken tavanız mutlaka yapışmaz teflon tava olmalı.
Alt üst ederken tahta veya slikon spatula kullanılmalı.
Uzun çalışmalarım sonun da artık ben spatula kullanmıyorum,çünkü krep,in bir tarafı kızarıp tavadan kurtulunca havada takla attırarak ters çevirip tavada diğer tarafını kızartıyorum.Çok keyifli bir lezzete dönüşüyor.))   

 Afiyet olsun.
Kırmızı gül


13 yorum:

Efe ve Eren dedi ki...

Eline sağlık,süper görünüyor,maydonozda iyi bir fikirmiş:)denemeli:))

pembe kekik dedi ki...

Eline sağlık,ben maydanozlu hiç denemedim.Tuzlu veya tatlı krebi seviyorum.Maydanozluyu da dener içine peynir sarar yerim.Sevgiler:)

mutfagabuyrun dedi ki...

harika görünüyor canım.olsada yesem dedim.ellerine sağlık.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Krebin bu halini çok seviyorum,yeşilli,cezbedici :)
Ellerine,emeğine sağlık canım..
Sevgilerimle..

yemekbiraşk dedi ki...

bende kahvaltılara yaparım arada bir hele ekmek yoksa hemencik oluverir:) ellerine sağlık sevalcim:)
sevgilerimle

TATESAL dedi ki...

harika bir lezzet canım ellerine sağlık...maydanoz doğrama fikri harika lezzetine lezzet katmış belli,sevgiler....

nurece dedi ki...

harika görünüyor ellerinize saglik, maydanoz katmak hic aklima gelmemisti iyi fikir ,tesekkürler

Unknown dedi ki...

Sıcak sıcak,bol kaşarlı,yemede yanında yat.
Ellerine sağlık canım benim

Kandilin mübarek olsun.
Öpüyorum.

mavii dedi ki...

GÖZLEMEYE BENZEMİŞ ELİNİZE SAGLIK:))

anneanneninemekleri dedi ki...

Bence de böylesi çok daha güzel ellerine sağlık nefis görünüyor.

jasmine,cherry,black dedi ki...

bende deneyecegim maydonazla hic yapmadim daha onceden.


http://modabulmacasi.blogspot.com/

Rozerin'in Annesi dedi ki...

harika gorunuyor ellerine saglik...optum..

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

bayilirim krepe! süper lezzetli görünüyor sevalcim,ellerine saglik..sicacik sevgiler