baloncuklar

11 Şubat 2011

İNCİRLİ PASTA


Kırmızı gülHerkese sağlık,huzur ve mutluluk dileklerimle başlamak istiyorum.Çünkü sağlıkta sorun olursa ne huzur ne mutluluk oluyor.Uzun süredir güncelleyemediğim bloğuma.Arşivde yazıya dökülmeyi bekleyen İncirli tatlı tarifimle açılışı yapıyorum:)Yapılışı kolay hem lezzetli hem bereketli bir tatlı.Şiddetle denemenizi öneriyorum.Yapacak olanlara da şimdiden afiyet olsun.Sevgilerimle...

MALZEMELER:
4 Yumurta
1 Su bardağı + 2 yemek kaşığı tozşeker
1,5 Su bardağı un
1 Paket kabartma tozu ve 1 paket vanilya
1 Su bardağı ceviz (bıçakla kıyılmış)
10 adet. 1 su bardağı incir ( tavla zarı boyutunda doğranmış)

ÜZERİ İÇİN:
3 Paket 3’ü bir arada nescafe
1,5 Su bardağı su

KREMASI:
1 lt. Süt
5 Yemek kaşığı un
1 su bardağı tozşeker
1 Paket krem şanti

HAZIRLANIŞI:
Önce kremayı hazırlayalım ki soğusun. Tencereye şeker ve unu alıp karıştırın ve sütü ilave ederek kaynayıncaya kadar pişirip soğumaya bırakın.
Keki için, karıştırma kabına yumurtaları ve tozşekeri alıp mikserle  2 dakika kadar çırpın.Unu,kabartma tozunu,vanilyayı eleyerek ilave edip tekrar çırptıktan sonra, incirleri ve cevizleri ekleyerek kaşıkla karıştırıp yağladığınız büyük boy dikdörtgen borcama dökün.5 dakika önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin.
1,5 bardak suyla, 3 paket 3’ü bir arada nescafeleri iyice karıştırın.Fırından çıkan keki 5 – 10 dakika dinlendirdikten sonra nescafeli suyu kekin her tarafına gelecek şekilde üzerine dökün.
Bu arada tamamen soğuyan kremanın içine 1 paket krem şantiyi toz olarak döküp mikserle 2 dakika çırpın.
Kremayı iyice soğuyan kekin üzerine spatulayla yayarak sürüp buzdolabına kaldırın.İstediğiniz büyüklükte dilimleyerek servis yapın.Afiyet olsun.

NOT: Bu krema benim yaş pastalarımda da kullandığım iyi sonuç veren bir kremadır.Kremayı akşamdan pişirip soğuyunca buzdolabına kaldırın,bekleyince iyice koyulaşır telaşlanmayın.Ertesi gün krem şantiyi toz olarak içine döküp önce kaşıkla karıştırın (önce mikserlerseniz krem şanti tozları havaya uçuşur)sonra mikserle en az 3 dakika kadar çırpın.Her türlü pastalarda krema olarak kullanabilirsiniz.
                                                       Afiyet olun...
                                      Kırmızı gül

6 yorum:

Cafe Pepela dedi ki...

Geçmiş olsun:(
Şafi olan tez zamanda şifa versin inşaAllah.Sağlıktan ötesi yok.Hakikten öyle..
İnsanın hayatı algılayış biçimi,ruhundaki huzur ve mutluluk,yüreğindeki enerji hep buna bağlı.Umarım tez zamanda çok daha iyi olursunuz!

Cafe Pepela dedi ki...

Hay Allah;
Ben size odaklanınca,tatlıyı unuttum.İnciri bana sevdiren tatlıdır bu.Çok güzel görünüyor:)
Ellerinize sağlık..

mutfagabuyrun dedi ki...

pasta harika olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar diliyorum.

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun diliyorum Allah acil şifalar versin. bu tatlıyı hemen hemen her arkadaşımın blogunda görüyorum ,bir türlü yapmak kısmet olmadı kısa zamanda yapsam iyi olacak.sevgiler.

Rozerin'in Annesi dedi ki...

canim umarim en kisa zamanda guzel haberlerini aliriz...simdiden gecmis olsun...tatliya gelince harika gorunuyor, hic incirli tatli yememistim, deniyeceklerimin arasina aliyorum...sevgiler..

Adsız dedi ki...

acil şifalar diliyorum .tarif için çok teşekkürler sevgilerimle..