baloncuklar

31 Ekim 2011

ZEBRA KEK



Kırmızı gülBugün sizlerle İkindi ve akşam çaylarının yanına eşlik edicek nefis mi?Nefis,ismiyle olduğu kadar görünümüyle de dikkat çeken,şık sunumlu kek tarifi paylaşıcam.Görünümü Zebrayı andırdığı için sanırım bu ismi almış:)

MALZEMELER:
2 Yumurta
270 gr. 1,5 Su bardağı tozşeker
350 gr. 3,5 Su bardağı un + 20 gr.1 yemek kaşığı un
1/2 Su bardağı sıvıyağı veya zeytinyağı
1/2 Su bardağı su
1 Su bardağı süt
1 Paket kabartma tozu
1 limon veya portakal kabuğu rendesi (rendenin ince tarafıyla rendeleyin)
2 Yemek kaşığı kakao
HAZIRLANIŞI:
Önce yumurta ve şekeri yoğunlaşıp beyazlaşıncaya kadar mikserle çırpın.
Sıvı malzemeleri ilave ederek karıştırın.(yağ,su,süt)
Un ve kabartma tozunu eleyerek ekleyip tekrar çırpın.
Kek hamurunu eşit olarak 2 ayrı kaseye bölüştürün.Birine limon veya portakal rendesini ve + 1 y.k. unu. Diğerine kakaoyu ekleyip karıştırın.
Her iki kek hamurunun içine aynı büyüklükte orta boy birer kepçe koyun.
Kek kalıbının veya tepside pişirecekseniz tepsinin her tarafını yağlayın.
Püf noktası burada başlıyor,Zebraya dönüşme işlemi:Sıralaması önemli değil.
Ben beyaz hamurla başladım.Önce beyaz kek hamurundan kepçeyle tepsinin tam ortasına 1 kepçe kek hamuru dökün,hemen ardından döktüğünüz hamurun tam ortasına kakaolu kek hamurundan 1 kepçe dökün hamurlar bitene kadar bir beyaz bir kakaolu olarak ayni şekilde devam edin. (Yemek kaşığı kullanırsanız 2 şer kaşık koyun.)
Ortası oyuk kek kalıbına yapıyorsanız benim gibi. Kek kalıbının çevresine yukarıdaki işlemi uygulayın.
5 dakika önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirin.  

 ZEBRALI NOTLAR; Zebra şekli vermek için hamurları birbirinin üstüne kek harçlarının tam ortasına gelicek şekilde dökün.Bu işlemi seri şekilde yapın.çünkü ilk döktüğünüz hamurun yayılmasına izin vermeden diğer hamuru dökmelisiniz.
Her 2 hamurun içine aynı büyüklükte ayrı ayrı kepçe koyun.Kepçeniz büyükse kek haçlarını yarımşar kepçe kullanın.Ben üstteki malzemelerle küçük boy çiçek şeklindeki kek kalıbımda pişirdim.
                      Afiyet olsun...
                                    

31 yorum:

Gülcan dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık sevgler.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

oy oyyy harika görünüyor bir dilim alabilsem çok iyi olacaktı :(
ellerine sağlık
sevgiler:)

Noblesse dedi ki...

nefis görünüyor, ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Canim harika bir kek olmus ellerine saglik

Pasta sarayim dedi ki...

Kekin süper görünüyor canim..
ellerine saglik.Sevgilerimle

İnci Yemek dedi ki...

Ben çok seviyorum zebra kek'i canım:)enfes gözüküyor ellerine sağlık.
öpüyorum kocaman..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ooooo çok güzel olmuş:) harika, hatta hazır kekler neylesin:)
yuvarlak tepside yapmıştım bir de kalıpta yapayım:)
sevgiler

Nuraycatasarimlar dedi ki...

Çok güzel kabarmış,harika görünüyor ellerinize sağlık,çoktan afiyet olmuştur zaten sevgiler:)

Şirince Tatlar dedi ki...

aman yarabbi ne güzel bir görüntü bu böyle..bayıldım tabağı alıp kaçıyorum sevalcim..

Unknown dedi ki...

canım maşallah nasılda kabarmış ellerine sağlık sevgiler.

Adsız dedi ki...

tekrar mrb:)))) iade ziyaretine kahve icmeye geldik:))))))
ama kekde varmış,izlemedeyim,ama diyetdende bahset arada, sevalce sevgilerimle canım mutlu kal:)))))))

mutfagabuyrun dedi ki...

kalıptadabaşka bir güzel olmuş canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

bırtutamkekik dedi ki...

çokk güzell olmuş ablacımm:))
ellerinize sağlık...
anlatımınız da öylesine güzel ki,hiç tereddüt edilmez yapmak için...
gönül dolusu sevgilerimle...

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Ben Milletimizin zekasına, aklına, fikrine hayranım.

Zebra Kek'e bakınca bir kez daha hayran oldum. Elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

Selam ve dualarımla.

NOT: Sayfanıza girince İZLEYENLERİM ve İZLEDİKLERİM eklentilerinin sadece başlıkları değil, muhtevasının da görünmesi, sayfa kodlarınızın düzgün çalıştığına işarettir.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

nefis bir görüntü bu aralar kek yapasım ve yiyesim var
ellerine sağlık arkadaşım

MAVİANNE dedi ki...

ayyy bir dilim aldım :)))
süper görünüyor
ellerine sağlık
deniyeceğim

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bu keki herkes yuvarlak kalıpda yapıyor,bence dilimli kalıpda daha güzel olmuş:)

Ellerine emeklerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

off harika görünüyor ellerine sağlık canımcım

Limon çiçekleri dedi ki...

Canım ben bu Zebra desenini bir türlü yapamıyorum yaaa:)Ne kadar güzel görünüyor ellerine sağlık.

mavii dedi ki...

çok güzel olmuş :) tadınıda biliyorum normal kekten çok daha güzel oluyor elerinize saglık su yerine zebra keke soda koyuyoruz biz suda oluyor demek teşekkürler:)

pembe kekik dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Deseni çok güzel ölmuş.Ellerine sağlık.

MUTFAKISTAN dedi ki...

ELINIZE SAGLIK COK GUZEL GORUNUYOR
EN COK SEVDIGIM KEK ZEBRA
SEVGILER

Unknown dedi ki...

Bitiriyor bu kekin görüntüsü beni..
Bende geçenlerde yaptım.
Çocuklar çok sevdiler.
Elleirne sağlık canıım.
Öpüyorum.

Peritozu dedi ki...

Bende hep merak ederdim bu kekler nasıl bu renkleri alıyorlar diye :)

Nigar SARGIN dedi ki...

Nefis görünüyor canım ellerine sağlıkk;))

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Sevgili Seval,
Ortası delik bir kapta pişirilen zebra keki ilk sende görüyorum.
Çok düzgün olmuş çizgileri. Görüntüsü lezzetini de ele veriyor.
Ellerine sağlık.
Sevgilerimle,

Nuraycatasarimlar dedi ki...

Seval hanım merhaba kedi kalıbı gönderdim mailinize gelmedimi?? merak ettim...

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Allah'ın rızasını kazanarak O'na yaklaşmanın bir yolu olan mübarek Kurban Bayramınızı kutlar, tüm sevdiklerinizle birlikte sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir bayram geçirmenizi dilerim.

Nefsini nirana, kalbini Rahman'a, oğlunu Kurban'a, malını ihvana bezletmekle ahdine vefakarlığını gösteren Hz. İbrahim (a.s.)'ın itaatinin ve oğlu Hz. İsmail'in de teslimiyetinin yolunda ilerleyen kullardan olmamız dileğiyle sağlıcakla kalın.

Selam ve dualarımla.

essu dedi ki...

woww iç görüntüsü beni ck sasırttı :) süper görünüyor ismi gibi :P

gülşah dedi ki...

yuvarlak ortası delik kek kalıbında nasıl b görüntü oldu bir noktaya dökmüyormuyuz kek harcını,kek kalıbını çevire çeviremi dökücez?

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...


Merhaba Gülşahcım,
Ortası delik kek kalıbında yaparken,dediğin gibi kek kalıbını çevirerek de yapabilirsin.Veya 1 kepçe dolusu kek harcını ortası delik kalıbın çevresine daire çizer şekilde de dökebilirsin.Baktın daire tamamlanmadı,kalan boşluğa biraz daha kek harcı ilave ederek bir turu tamamlarsın.Kalıbın veya kepçenin büyüklüğüne göre bir turu tamamlamak için 2 kepçe de gerekebilir.
Sevgilerimle..