baloncuklar

29 Ekim 2011

DEĞİŞİK MEYVELERLE PARFE'LER

Kırmızı gülCumhuriyet Bayramımız kutlu mutlu olsun:)Ülkemiz için Sevgi,Barış,Dostluk,Huzur dolu bayramlar geçirmemizi diliyorum.
 (Zamanlaması soğuk havalara uymasa da.) Ailenin isteği üzerine bu yaz sık sık yaptığım,fakat yazılması geciken. Sizlerle paylaşmak ve arşivimde bulunmasını istediğim sevilen dondurma tadında lezzetlerle sizlerleyim:)İşte çeşit çeşit meyvelerle çabucak hazırlayabileceğiniz nefis tatlı lezzetler:)

DONDURMA TADINDA ÇİLEKLİ TAZE  KAYISILI  PARFE
MALZEMELER;
2OO ml. 1 Kutu krema
1 poset krem şanti çilekli
1 Kase taze kayısı
1 Paket hazır çilek sosu
 HAZIRLANIŞI:
Önce soğuk kremayı hafif yoğunlaşıncaya kadar mikserleyin.
Krem şantiyi ilave ederek tekrar iyice yoğunlaşıncaya kadar mikserleyin.
Kremanın içine,taze kayısıların çekirdeklerini çıkarıp küçük küçük doğrayın.
Tüm malzemeyi silikon veya tahta kaşıkla karıştırın.
Arzu ettiğiniz bir kalıba yerleştirip,buzluğa kaldırıp,en az 1 gece bekletin.
(Ben yuvarlak kaseye ve silikon kalıplara paylaştırıp No frosta kaldırdım.)
Ertesi gün,çilek sosunu üzerindeki tariften daha az suyla pişirin.
Soğuyan çilek sosunu,servis zamanı parfenin üzerine dekoratif şekilde gezdirin. 

         Afiyet olsun...

 KARIŞIK  MEYVELİ  BATON  PARFE
MALZEMELER:
1,5 Su bardağı soğuk süt
1 Kutu krem şanti kakaolu  (2 poşet)
1,5 Paket kakaolu petibör bisküvi
1 Su bardağı badem. (Fındık veya ceviz de olur.)
2 Orta boy armut
1 orta boy şeftali
5 - 6  Adet kırmızı erik
HAZIRLANIŞI:
Önce soğuk sütle krem şantileri yoğunlaşıncaya kadar mikserleyerek,buzdolabına kaldırın.
Bisküvileri ve bademleri rondo da çekin.
Armut ve şeftalinin kabuklarını soyun,erik ve diğer meyvelerin çekirdeklerini de çıkarıp minik minik doğrayın.
Çırptığınız krem şantinin içine,rondo da çektiğiniz bisküvileri,bademi,doğradığınız meyveleri ilave ederek spatula veya tahta kaşıkla karıştırın.
Streç film veya kestiğiniz buzdolabı poşetini baton kalıba kenarları dışarı sarkacak şekilde yerleştirin.
Parfeyi içine boşaltıp,üzerini düzeltin ve streç'in sarkan uçlarını da üzerine kapatın.
Buzdolabının No frost kısmında en az 1 gece bekletin.Servis zamanı parfeyi servis tabağına çıkararak arzuya göre çikolata sos gezdirin.
Çabuk yumuşadığı için buzluktan çıkarınca fazla bekletmeden dilimleyerek servis yapın. Afiyet olsunn...

   ŞEFTALİ'Lİ  PARFE
 MALZEMELER:
1,5 Su bardağı soğuk süt
1 Kutu krem şanti (2 poşet)
220 gr. 1 Paket ülker pötibör şoko bisküvi (Kakaolu veya sade petibör büsküvi de olur)
1 su bardağı kavrulmuş,çekilmiş fındık
4 Adet büyük boy şeftali
Arzuya bağlı çikolata rendesi

HAZIRLANIŞI:
Büyükçe bir kase de krem şantiyi sütle birlikte koyulaşıncaya kadar mikserleyin.
İçine elinizle kırıkladığınız bisküvileri fındığı,kabuklarını soyup,minik minik doğradığınız şeftali'leri ilave edip karıştırın.
Baton veya yuvarlak kalıbın içine uçlarını dışarı sarkıttığınız streç film veya kesip açtığınız buzdolabı poşetini serip boşaltın.
Ben çiçek şeklinde borcama sera streç serip içine önce rendelenmiş çikolataları serptim.Üzerine parfeyi boşaltıp düzelttim.
Üzerini poşetin dışarı sarkıttığınız uçlarıyla kapatıp,buzdolabınızın No frost kısmına kaldırın.En az bir gece bekletin.Çabuk yumuşadığı için fazla bekletmeden buzluktan çıkarınca dilimleyerek servis yapın.

Alt resimde,başka bir zaman da,pötibör büsküvinin sadesiyle hazırlayıp,çikolatalı sosla süslediğim Şeftali'li parfe.

          Afiyet olsun...


9 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

ablacımm bunlar ne hoş lezzetler böylee:)
ellerine sağlık...
buralarda havalaar yazdan kalma günlerini sürdürmeye dewam ediyor...
olsa hayır denmezz yanii:)
gönül dolusu sevgilerimle...
:)

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Mutfak hobim olmadığı için, tariflerinizi deneyerek bunun üzerine yorum yapamıyorum. Ancak, kullanılan malzemelere bakıyorum ve görüntülerinin içinde onları hayal ederek nasıl bir lezzet harikası olduklarını düşünerek dmağımda hissetmeye çalışıyorum.

Elinize ve emeğinize sağlıklar dilerim.

Selam ve dualarımla.

mutfagabuyrun dedi ki...

hepsi harika görünüyor canım.meyve li parfeyi de çok severim.ellerine sağlık.öpüyorum.

pembe kekik dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel,ama ben en çok şeftalili olana takıldım.Ellerine sağlık.Sevgiler.

İhlamurcum dedi ki...

Herbiri ayrı guzellikte, bende şeftalili olana takıldım,öncelik onun. elinize sağlık

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Sevgili Seval,
Tam bir parfe geçidi olmuş. Hepsi birbirinden leziz görünüyor.
Ellerine sağlık.
Çok sevgiler,

Unknown dedi ki...

Yaz,kış afiyetle yerim ben bu parfeleri..
Çok güzel görünüyorlar çok..:))
Ellerine sağlık canıııım.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Şahane görünüyorlar ellerine sağlık :))

CEPAYNASI dedi ki...

yaz için çok hoş bir seçim...
bu arada 10 gün önce Zonguldak'a giderken şehrinizden geçtim...çok sevdim Ereğli^yi:)
sevgiler....